Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Hvem ordner og styrer da til gjestene kommer og mens gjestene er der?
Olive Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Det har vel aldri skjedd at vi har kaffebesøk. Men om vi får gjester gjør vi begge klart før de kommer, og varter begge opp når de er der. Vi har ingen fordeling der en gjør ditt og en gjør datt.
tingeling Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Hvis vi må rydde (noe vi som regel må) så gjør vi det sammen. Det er som regel jeg som sørger for at det kommer noe annet enn kun kaffe på bordet, enten gjennom innkjøp eller baking. Når gjestene er her så er det 50/50 ift hvem som sørger for å få ting på bordet og sørge for at alle har det bra.
The Kitten Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Hvem ordner og styrer da til gjestene kommer og mens gjestene er der? Begge to.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Om det kommer uventet uten forvarsel er det mannen som ordner med kaffe mens jeg skravler.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Begge. Stort sett jeg som lager noe i forkant (kaker og sånn) hvis vi vet at det kommer noen, men han ordner gjerne med kaffen, serverer og fyller på. Men så er det oftest hans slektninger og venner vi har på besøk også... Jeg synes det er viktig at begge prøver å gjøre sitt, hvis ikke føles det enten som om det bare er den ene som ønsker å ha besøk, eller forventer at den andre (da gjerne kvinnen, eller den som er i slekt med gjestene?) skal gjøre alt av en eller annen mystisk grunn.
Theia Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Hos oss har det bare blitt sånn at hvis det er "mine" venner ordner han, og hvis det er "hans" venner ordner jeg. Hvis vi har invitert folk hit til middag eller noe, deler vi på oppgavene, selv om jeg er en smule mer nevrotisk over at det skal se ryddig ut hos oss enn han er
Timeglasset Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Vi rydder begge to, må det vaskes er det som regel jeg som gjør det. Skal gjestene ha noe å spise få ordner jeg det, drikke ordner mannen. Oppvarting mens gjestene er her står vi begge for.
Gjest Miley Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Sannsynligvis han, siden det eneste gjestene våre får er kaffe og det pleier han ta seg av.
Gjest *Mim* Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Begge. Men skal det bakes noe, gjør jeg det.
suzie Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Når det gjelder rydding og vasking tar jeg hovedansvar, mens han hjelper til der jeg mener det trengs. Så fikser en av oss kaffe og noe til kaffen - nesten alltid etter gjestene er kommet - vi er håpløst treige. Har vi middagsgjester lager han mat og jeg rydder/ vasker og dekker og pynter. Mens gjestene er her så hjelper vi til begge slik at ikke den ene blir springende rundt som kjøkkenhjelp.
Kara W Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 Det kommer ann på "hva slags" gjester som kommer. Er det f.eks hans venner, så ha han ansvar for å rydde på forhånd, mens hjelper til. Jeg lager da gjerne istand kaffe og evt. kaker/snacks og serverer det, og sitter og prater en liten stund før jeg trekker meg tilbake. Etter at jeg har gått har mannen fullt ansvar for sine gjester. Er det min familie som kommer så har jeg ansvar for å ordne istand på forhånd, mens han tar seg av servering under hele besøket. Er det felles venner hvor begge skal være tilstede hele besøket så gjør vi like mye. Alle scenarioene over gjelder selvfølgelig omvendt også.
Kattugla Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 Det er nok mest meg, i og med at jeg er nok best til å bake kaker og ordne med slikt, men mannen min er flink til å bidra både underveis og etterpå. Og så underholder han gjestene, mens jeg løper svett rundt på kjøkkenet ..
Vera Vinge Skrevet 27. oktober 2008 #19 Skrevet 27. oktober 2008 Vanligvis begge. Før var det litt mer sånn at han vartet mest opp når hans familie kom og omvendt, men nå er det motsatt. Han tenker mer at ting ikke er så nøye når hans familie kommer, mens jeg tenker at vi må diske opp og fylle på glassene. Han blir på samme måte når min familie kommer. Det har forekommet at han har bakt kake alene og ordnet til gjestene skal komme, men jeg merker at han syns det er direkte pinlig om vi får besøk og han ikke har gjort noe, hvis han har vært opptatt med noe annet. Han tenker at siden mange tenker at menn gjør mindre i heimen, er han redd for at andre skal tro at han er en sånn en.
Idnar Skrevet 27. oktober 2008 #20 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg står for maten og drikken. Sambo er en racer på vasking og rydding. Så der har du fordelingen hos oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå