theamoren Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Skal lage nøttekake med gul krem. oppskrift på kremen er: Krem: 4 eggeplommer 1/2 dl. kremfløte 65 gr. sukker 1 ts. vaniljesukker 100 gr. meierismør Fremgangsmåte: Eggeplommene røres sammen med fløte. Tilsett sukker og vaniljesukker. Dette røres over varmen til det når kokepunktet og tykner. Når den er tyknet, la det koke opp. Når kremen er nesten kald røres mykt smør inn. Smøres på avkjølet kake. MEN så har gubben kjøpt MATfløte istedenfor kremfløte. kan jeg bruke matfløteen, den skal jo piskes!
Kanutten Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Skal lage nøttekake med gul krem. oppskrift på kremen er: Krem: 4 eggeplommer 1/2 dl. kremfløte 65 gr. sukker 1 ts. vaniljesukker 100 gr. meierismør Fremgangsmåte: Eggeplommene røres sammen med fløte. Tilsett sukker og vaniljesukker. Dette røres over varmen til det når kokepunktet og tykner. Når den er tyknet, la det koke opp. Når kremen er nesten kald røres mykt smør inn. Smøres på avkjølet kake. MEN så har gubben kjøpt MATfløte istedenfor kremfløte. kan jeg bruke matfløteen, den skal jo piskes! Nei det tror jeg nok ikke går desverre. Matfløte blir ikke tykk nok når den varmes opp. Endret 26. oktober 2008 av Maye
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Det står på matfløtekartongen; kan ikke piskes til krem.
Kanutten Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Om jeg forsto det riktig, så var det vel ikke bare fløten som skulle bli krem, men hele gulkremen. Problemet ligger vel i at den gule kremen ikke blir tykk nok om man tilsetter matfløte. . . .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå