Gå til innhold

Eks, eks-svigerfamilie og julegaver

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man dette med julegaver hvis man har vært igjennom et samlivsbrudd i løpet av året? Vi har barn sammen.

Er det normalt å gi julegave til eksen?

Er det normalt å gi julegave til eksens familie, dvs. eks-svigerfamilie?

Lurer, for jeg har virkelig ikke mye penger å bruke på julegaver i år, og det føles egentlig unaturlig å skulle gi til eks, men så spurte han meg om hva jeg ønsket meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ingen her inne som kan gi deg noen råd, du kjenner både deg selv og eksen din best.

Men et vanlig råd er nå allikevel at ærlighet er best og du kan jo snakke med eksen din om det :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også følt det veldig unaturlig å gi gave til eksen. Når det gjelder ekssvigerforeldre så kommer det jo an på hvor nært man står hverandre. Noen mister brått all kontakt, andre er en naturlig del av familien selv om et par har gått fra hverandre.

Når du har dårlig råd er det likevel lov å si at "sorry, ingen julegaver i år", så får du vurdere hvor naturlig det føles neste år.

Til svigerforeldrene din kan du jo skrive et fint julekort. Hvis du står dem nær kan du jo skrive at du er glad du fortsatt har dem i livet ditt selv om det er slutt mellom deg og sønnen deres, og at du alltid vil se på dem som familie. Det kan jo hende de er litt usikre på om de også "mister" deg nå.

Om du ikke står dem så nær er det bare å droppe julegavene med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi gaver til dem fra barna?

Det burde vel holde.

Hos oss ville det vært naturlig at far tok seg av julegaver til sine foreldre fra sine barn. Men det er nå oss det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...