Gjest utlogget Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Vi har bodd sammen i snart 1 år, og flyttet sammen veldig tidlig i forholdet. Det eneste han driver med, er jobb, pc-spill eller soving. Ellers er han verdens beste kjæreste som er veldig flink å gi meg bekreftelser. Men jeg KJEDER MEG. Vi gjør aldri noe sammen lenger....
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Hva sier han selv? Har han ikke lyst til å gjøre noe sammen med deg, eller er det bare det at han trenger et spark i baken for å komme seg opp av sofaen? Vi har det litt sånn som du beskriver iblant. Det blir mye tv-titting og data. Men det er ikke fordi vi ikke vil gjøre ting sammen. Vår løsning er å lage avtaler, gjerne noen dager på forhånd. F.eks. kan vi bestemme i dag at tirsdag går vi på kino, onsdag besøker vi Pompel og Pilt, lørdag går vi ut og spiser sammen. Når vi forplikter oss til sånne avtaler/dater så er det lettere å få ting gjort.
Jade Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Finn på noe gøy (som er gøy for begge), og ikke ta nei for et nei! Ofte trenger man et spark bak for å se at det fins en interessant verden der ute med masser av muligheter!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 hehe. høres ut som min samboer og forholdet vårt det der jo. men jeg liker det egentlig slik. og kjeder jeg meg for mye så tar jeg meg en tur ut å shopper eller går tur med hunden, eller drar til ei venninne. men jeg er veldig bedagelig av meg, ser på tv eller sitter på dataen all min fritid. samboer sover eller sitter på dataen meste parten av tiden. og ser noe på tv da.. han liker ikke å gå utovenfor døren.. men greit nok, da gjør jeg det og jeg trives best å gjøre ting allene. for da slipper jeg syting over at jeg er treg eller bruker for lang tid til å se på klær eller shoppe. dessuten trives jeg veldig i mitt eget selskap. så alle ærend eller ting jeg ønsker å bruke god tid på- gjør jeg allene.. jeg prøver å ta frem scrabble og spille litt.. tenne litt stearinslys og lage noe god mat i sammen mens vi spiller.. det er koselig.. vi liker å se på filmer sammen, og massere hverandre.. og drikke noen ganger i helgene.. dessuten er vi glad i bilturer eller bare kjøre oss turer rundt omkringt her.. bare for å komme oss litt ut fra leiligheten.. stopper opp og kjøper oss noe mat eller kjøper en latte og går en tur.. men alt dette er liksom mine initiativ (og noen ganger direkte masing fra meg) pikknikk har jeg prøvd å få han med på.. men der går grensa sier han
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Hva sier han selv? Har han ikke lyst til å gjøre noe sammen med deg, eller er det bare det at han trenger et spark i baken for å komme seg opp av sofaen? Vi har det litt sånn som du beskriver iblant. Det blir mye tv-titting og data. Men det er ikke fordi vi ikke vil gjøre ting sammen. Vår løsning er å lage avtaler, gjerne noen dager på forhånd. F.eks. kan vi bestemme i dag at tirsdag går vi på kino, onsdag besøker vi Pompel og Pilt, lørdag går vi ut og spiser sammen. Når vi forplikter oss til sånne avtaler/dater så er det lettere å få ting gjort. Jeg tror det er mest det at han trenger et spark i baken. prøver å få han til å trene, for han har lagt på seg veldig etter vi ble sammen. Ikke at jeg er mindre glad i han av den grunn, men det kan jo være greit å holde seg i form. Jeg har ikke tatt det opp direkte med han, selv om jeg gir uttrykk for at det blir for mye data osv. Hvs jeg spør han en kveld om kanskje han skal skru av pcen og kose oss litt uten, så blir han sur og furt. Spør om det kanskje 2 ganger i mnd, så synes ikke det er for mye å forlange...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 p.s og jeg ville aldri ha bytta hen ut for alt i verden!! jeg elsker han av hele mitt hjerte!!! har hatt en eks som var litt for mye på farten, alt for rastløs og klarte ikke sitte mer enn 30-45 minutter rolig før han måtte finne på noe.. så jeg så ikke han alt for mye, for jeg fikset ikke hans tempo. så jeg har vært på den siden også, og etter det så viste jeg hva jeg ville ha.. heller en "kjedelig" type jeg har tryggt og godt her hjemme. og som trives bare å være her hjemme med meg.. må ikke finne på noe for å finne tilfredstillelse.. så jeg priser det jeg har nå! gir en god trygghetsfølelse!
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 hehe. høres ut som min samboer og forholdet vårt det der jo. men jeg liker det egentlig slik. og kjeder jeg meg for mye så tar jeg meg en tur ut å shopper eller går tur med hunden, eller drar til ei venninne. men jeg er veldig bedagelig av meg, ser på tv eller sitter på dataen all min fritid. samboer sover eller sitter på dataen meste parten av tiden. og ser noe på tv da.. han liker ikke å gå utovenfor døren.. men greit nok, da gjør jeg det og jeg trives best å gjøre ting allene. for da slipper jeg syting over at jeg er treg eller bruker for lang tid til å se på klær eller shoppe. dessuten trives jeg veldig i mitt eget selskap. så alle ærend eller ting jeg ønsker å bruke god tid på- gjør jeg allene.. jeg prøver å ta frem scrabble og spille litt.. tenne litt stearinslys og lage noe god mat i sammen mens vi spiller.. det er koselig.. vi liker å se på filmer sammen, og massere hverandre.. og drikke noen ganger i helgene.. dessuten er vi glad i bilturer eller bare kjøre oss turer rundt omkringt her.. bare for å komme oss litt ut fra leiligheten.. stopper opp og kjøper oss noe mat eller kjøper en latte og går en tur.. men alt dette er liksom mine initiativ (og noen ganger direkte masing fra meg) pikknikk har jeg prøvd å få han med på.. men der går grensa sier han Sykt, er du meg? Høres akkurat ut som oss. Vi kjørte oss også turer tidligere. Kanskje det er bare jeg som må bli flinkere til å mase litt på han. Har prøvd å få han med på å spille brettspill, men det vil han ikke. Han sier han synes det er kjedelig. Når han sitter på pcen så blir det jo ofte til at jeg tar opp pcen også, så sitter vi der da, som et gammelt ektepar. I går ville kompisene hans ha han med ut, så han spurte om jeg ville, men jeg hadde jobbet i 6 dager så var sliten. Jeg sa at han kunne jo dra han, men han ville ikke. Han er så lite sosial....
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg tror det er mest det at han trenger et spark i baken. prøver å få han til å trene, for han har lagt på seg veldig etter vi ble sammen. Ikke at jeg er mindre glad i han av den grunn, men det kan jo være greit å holde seg i form. Jeg har ikke tatt det opp direkte med han, selv om jeg gir uttrykk for at det blir for mye data osv. Hvs jeg spør han en kveld om kanskje han skal skru av pcen og kose oss litt uten, så blir han sur og furt. Spør om det kanskje 2 ganger i mnd, så synes ikke det er for mye å forlange... Cluet er nok å gi han litt forberedelsestid før du foreslår å skru av pc'en. Om han "må" skru av akkurat når han holder på med noe interessant, "bare" fordi du har foreslått det, så blir det liksom ikke så kos. Men om dere avtaler rundt middagen at "i kveld, etter klokka 19, kan vi kose oss litt uten tv og pc" så får han tid til å stille seg inn på samme bølgelengde som deg.
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 p.s og jeg ville aldri ha bytta hen ut for alt i verden!! jeg elsker han av hele mitt hjerte!!! har hatt en eks som var litt for mye på farten, alt for rastløs og klarte ikke sitte mer enn 30-45 minutter rolig før han måtte finne på noe.. så jeg så ikke han alt for mye, for jeg fikset ikke hans tempo. så jeg har vært på den siden også, og etter det så viste jeg hva jeg ville ha.. heller en "kjedelig" type jeg har tryggt og godt her hjemme. og som trives bare å være her hjemme med meg.. må ikke finne på noe for å finne tilfredstillelse.. så jeg priser det jeg har nå! gir en god trygghetsfølelse! Min forrige eks var også sånn. Ute på farten hele tiden, så i begynnelsen av dette forholdet synes jeg det var utrolig deilig, men nå merker jeg at jeg begynner å kjede meg. Vi var flinkere til å finne på ting i begynnelsen. Dra på kafe, kino osv.
lillya Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Gjør d enkelt, begynn å gjøre noe sammen. Finnen en dag eller to hver uke/ helg som dere finner på noe sammen. Trenger ikke være mer komplisert enn det : )
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Når samboeren min kommer hjem fra jobb er han veldig sliten. Etter middag vil han gjerne slappe av foran tv'n. Og hvis vi lar det bli med det så sitter vi gjerne klistra foran tv'n begge to helt til det er leggetid... Det vi pleier å gjøre for å unngå det er å avtale at "greit, vi slapper av litt foran tv'n, det har vi fortjent etter en lang arbeidsdag. Men etter et par timers avslapning så skal vi finne på noe sammen". Funker for oss. Men vi gjør ikke det hver dag. Vi trenger noen sløvedager også.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Sykt, er du meg? Høres akkurat ut som oss. Vi kjørte oss også turer tidligere. Kanskje det er bare jeg som må bli flinkere til å mase litt på han. Har prøvd å få han med på å spille brettspill, men det vil han ikke. Han sier han synes det er kjedelig. Når han sitter på pcen så blir det jo ofte til at jeg tar opp pcen også, så sitter vi der da, som et gammelt ektepar. I går ville kompisene hans ha han med ut, så han spurte om jeg ville, men jeg hadde jobbet i 6 dager så var sliten. Jeg sa at han kunne jo dra han, men han ville ikke. Han er så lite sosial.... ja jeg tror nesten det! enten så er du meg, eller så er jeg deg ihvertfall så har vi det veldig likt! også hadde du også en slik ex før, og satte ekstra pris på din nåværende kjæresten som var så rolig.. ja jeg kjenner den der igjen.. han sitter så mye på den bærbare, så da tar jeg også frem laptoppen.. jeg kaller oss også som et gammelt ektepar.. hehe.. det er faktisk morro å kjøre rundt, bare det å se noe annet. det å kjøre rundt å se forskjellige kriker og kroker vi aldri har oppdaget, hvilke hus som er fine, hvor vi kunne tenkt oss å bodd, og hva som er fint med de forskjellige husene.. vi drømmer om fremtiden og hvordan vi skal ha det. han var flink til dette i førsten, men nå er ikke det like morro for han lenger.. selvom jeg syntes det og liker å komme meg ut litt.. men nå må jeg mase for å få han med meg ut.. jeg begynner gjerne å gjøre meg klar og ta på meg jakka og da slenger han seg med.. da har jeg gjerne masa en halvtime i forveien.. også tar vi ofte sverige turer pga vi trenger røyk, og gjerne titter litt rundt omkring.. dette er en tolmodighetsprøve for han.. for han trenger aldri noen ting, og jeg blir den som flyr rundt omkring å titter og prøver. feks i går skulle jeg ut. jeg sa at jeg skulle ut i en bestemt butikk og finne arbeidssko også skulle jeg innom en kafee og kjøpe kaffe (veldig god kaffe latte på et sted) og gå tur med hunden i marka.. og jeg spurte om han ville være med.. han var ikke akkuratt gira og først ville han ikke.. vi inngikk et kompromiss ved at jeg kun skulle i den butikken og ikke flere, og at hundeturen fikk jeg ta her hjemme når vi kom hjem igjen. først da ble han med.. tror ikke man kan forlange for mye av de, inngå kompromiss.. gi han gjerne alternativer. og er ingen av de gode nok for han til å velge, kan kan forelså selv. alt er så mye enklere om sommeren syntes jeg, da er det alltid ut å sole seg og bade, hytte kos, grilling, båtliv, utflukter og er mye ute. lett å finne på noe.. men nå syntes jeg det begrenser seg så mye. og ikke lett når typen har blitt "døll".. og bare vil sitte inne.. det gjelder å bare dra de med.. og kanskje du må planlegge som nevnt over her. si at etter middag drar vi ut og leier en film, eller noe annet.. eller neste dag... finn kompromiss løsninger.. la de også få bestemme innenfor et utvalg av ting å gjøre. og er ingen av de bra nok så la de finne på noe.. gjerne finn ting som inspirerer til hans interesser.. omså det er å dra å skyte med paintball, kjøre tur, spille et spill han kan tenke seg (er jo mange man kan spille, eller kjøpe) kjøpe en unyttig faktabok (tenkte jeg skulle kjøpe den derre som reklameres på tv. den ønsker samboeren seg) og sitte å lese høyt for hverandre eller lage quiz ut av.. sikkert mye humor ting i også kan dere laste ned rolig musikk, enya, back og slik avslappende musikk og massere hverandre i sengen med oljer og stearinslys.. lage middag I SAMMEN er også ting som styrker felleskapet og er koselig. leie film, eller hvis dere har playstation eller nintendo wii spill som man må stå og gjøre ulike ting med kroppen forran tv'n..(singstar eller andre ting som feks golf, tennis osv) eller begynne å spare for en tur dere kan planlegge.. her kommer jeg med mange ideer, men de er faktisk ikke like lett å gjennomføre når partneren er en daffing.. men kanskje noe av dette inspirerer typen din..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå