Gå til innhold

Hvilke retter skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi holder på å bestemme menyen til vårt bryllup nå. Vi skal ha 3 retter :)

Hvilke 3 retter hadde dere/skal dere ha? Gjerne med henvisning til vin også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holder på å jobbe med menyen nå... Ser ut til at det blir serranoskinke med spansk potetsalat til forrett, pepperfilet med urtestekte poteter og diverse tilbehør til hovedrett og jordbærsorbet eller friske jordbær med is til dessert.... Har ikke helt bestemt oss... vin har vi ikke kommet til enda, men du kan få god hjelp på polet ved å henvende deg direkte dit :)

Ellers står det litt om hva slags vin som passer til hvilken mat på Vinmonopolet

Jeg tenkte å høre litt med pappa når vi har bestemt menyen endelig, for han er veldig flink med vin :) Så kan oppdatere her når vi har bestemt oss :)

Skrevet

Vi skal ha festen på en restaurant og etter å ha tatt en titt på selskapsmenyen deres så tror vi at vi skal gå for dette alternativet:

1. Scampi med avakado og sauce vierge

2. Okse indrefilèt med sesongens grønnsaker og rødvinssaus

3. Mango-og champagnesuppe med marinerte jordbær.

Har ikke diskutert vin enda.

Skrevet

Dette er vår meny:

Forrett: Serranoskinke på seng av rucculasalat med balsamicovinaigrette.

Serveres med delikate kuler Cantilope, Galia og Vannmelon.

Grissini og parmesan

Hovedrett: Indrefilet av okse med kraftig rødvinssaus.

Serveres med ovnsbakte grønnsaker, saltbakt sjalottløk og Hasselback poteter.

Dessert: Sitrusmarinerte friske jordbær.

Serveres med pisket krem tilsmakt appelsinlikør og vaniljestang

Til foretten og til de som ikke like rødvin blir det en nok en rieslig vin, eller Black tower.

Når det gjelder rødvin har jeg ikke peiling, da ingen av oss kan fordra det.... Så det overlater jeg til kokken!

Skrevet
Til foretten og til de som ikke like rødvin blir det en nok en rieslig vin, eller Black tower.

Når det gjelder rødvin har jeg ikke peiling, da ingen av oss kan fordra det.... Så det overlater jeg til kokken!

Tror du skal overlate vin til forretten også til kokken jeg - for Black Tower kan man bare ikke servere til folk over 16 år. Det smaker ikke bra!

Skrevet
Tror du skal overlate vin til forretten også til kokken jeg - for Black Tower kan man bare ikke servere til folk over 16 år. Det smaker ikke bra!

Hehe mulig det.... men det er en av favorittene til alle de som ikke liker rødvin.....

Skrevet
Hehe mulig det.... men det er en av favorittene til alle de som ikke liker rødvin.....

Til alle? Det er jo dessuten stor forskjell på å drikke vin med og uten mat ved siden av; smaksopplevelsen av maten og vinen påvirkes veldig av hverandre. Det kan godt hende at en del av de som liker å drikke Black Tower alene, vil synes noe helt annet er bedre til mat. Jeg har ikke så greie på ulike vintyper, men jeg ville nok bedt om råd fra kokken jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...