Gjest En som klør Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er så oppgitt og aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg orker snart ikke mer. Jeg har hatt atopisk eksem helt siden barndommen, nå har jeg passert 30 og de siste årene har utbruddene blit verre og mer langvarige. Før hadde jeg eksemet bare på hender og føtter, det blir sånne bittesmå blemmer som sprekker og klør, nå får jeg kløende utslett over hele kroppen. Jeg har prøvd masse ulike kremer, men det er akkurat som om ingen er fete nok. De fleste kremer er nesten som vann for meg. I det siste har jeg brukt Locobase, for huden føles myk i hvert fall en stund etter at jeg har smørt meg. Jeg smører på et tykt lag på hendene før jeg legger meg, men våkner som regel 2 ganger hver natt fordi hendene mine er så tørre at det gjør vondt. Jeg skjønner ikke at det er mulig at denne fete kremen trekker seg inn så fort. Jeg sover noen ganger med bomullshansker men da blir jeg så svett på hendene og svette gjør at jeg klør enda mer. Jeg bruker sterk kortisonsalve og den virker bra hvis jeg ikke har brukt den på en stund, men effekten varer dessverre bare noen dager og huden som gror der jeg har hatt sår den er jo så dårlig. Jeg har prøvd omega 6 og 9, tok det i tre måneder men det hadde ingen effekt. Folk sier at jeg må slutte å dusje hver dag, men når jeg har en jobb der jeg svetter litt så må jeg dusje når jeg kommer hjem, og som sagt tidligere så gjør svette at jeg klør masse og jeg klør ikke etter at jeg har dusjet. Legen har ikke noe annet råd enn å "la være å klø, og smør med fuktighetskrem". En venn fortalte at hun hadde hørt om en ny krem som var for folk som meg, hun mente den het D-eksem eller noe, men de hadde ikke noe som het det på apoteket her. Jeg trenger hjelp, folkens. Har dere noen råd og erfaringer å dele med meg?
Saeria Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Har du prøvd sauens (medlem her inne) sin krem? Den fungerte nemlig som en kule på barnet hennes som slet med atopisk eksem. Du gjør følgende: Du tar en flaske spenol og sper den ut med så mye udos choice som kremen klarer å absorbere. Deretter tilsetter du noen dråper lavendelolje. Smør på morgen som kveld, og la den stå i kjøleskapet. Dette hjalp hvertfall barnet hennes, som ikke fikk god hjelp av noe legen skrev ut til de.
Saeria Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Du kan også prøve physiogels A.I. creme som er beregnet på tørr, kløende, irritert og eksemutsatt hud. http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/displa...mp;prodid=40002
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Få henvisning til hudlege om du ikke har det ennå! Og prøv ut lysbehandling! Du står i en solariumslignende boks i alt fra noen sekunder til ett-to minutter og hjelper godt på eksemen. Jeg vil også anbefale å gi huden fett innenfra. Ta omega 3,6 og 9 og ta kapsler med sel/fiskeoljer. Gå på helsekosten og søk litt på nettet om hva som kan være bra. Hilsen en som er plaget av eksem selv:)
Gjest En som klør Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Tusen takk for svar. Udo's choice var det jeg drakk da jeg skulle ta omega 6 og 9, det hjalp ikke noe men mulig jeg kan prøve det utvortes ja. Jeg har begynt å ta Møllers total for to uker siden, der er det omega 3 i hvert fall. Får se om det har noe virkning. Sjekker ut alle tips dere kommer med, setter stor pris på dette!
Ethereal Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg så faktisk reklame for det du snakker om før i dag. Det heter Dexem tror jeg. Kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Jeg tenkte litt på det selv, fordi jeg også har atopisk eksem. Har du prøvd Locobase Repair? Det er en hudkrem som hjelper huden med å reparere seg selv raskere, og fungerer veldig fint noen steder på kroppen min. Ellers kan jeg bare gi tips som å bruke litt olivenolje i dusjen, smøre seg inn med fuktighetskrem uten så mye parfyme og dessuten bruke bodybutter på de stedene med ekstra tørr hud. Omega3 burde du bruke uansett. Ikke slutt etter tre måneder, men ta det regelmessig. Selolje skal visst funke veldig bra. Det bruker jeg, men har ikke brukt det så lenge ennå at jeg har merket noen forandring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå