Gjest Jentepusen Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Er det noen der ute som har erfaring fra en slik stilling? Eventuelt noen som kan fortelle litt om arbeidsoppgaver osv....? Jeg vurderer søke på ny jobb, jobber nå som kundemottaker på et relativt stort verksted. Mine oppgaver der er å sette opp timer for kunder, ta i mot å levere nøkler til kunder, holde kontakt i forhold til verkstedbesøk og fakturering. Ligger på 330.000 pluss bonus nå, hva kan jeg eventuelt forvente i en resepsjonist stilling? Her er stillings annonsen: https://www.nav.no/sbl/stillingssok/stillin...e.do?id=1782172
Kakee Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Ser ut som om de ikke krever noen utdanning osv, så jeg ville ikke regnet med spesielt høy lønn (resepsjonist-stillinger er vel ikke kjent for å være så veldig godt betalt?). Jeg kjenner ei som jobber som det og hun har 125,- timen ca. Det spørs jo så klart også på din alder og utdannelse da, hva du kan kreve, men ville nok kanskje regnet med å måtte gå litt ned i lønn.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har jobbet som resepsjonist på et Quality Hotel og elsket jobben min. Arb. oppgaver: - inn og utsjekk av gjester - tildele rom (holde styr på at stamgjestene får sine faste mm) - finne alternativer hvis hotellet er overbooket - holde resepsjonsområdet ryddig - legge inn bookinger (vi hadde egen bookingavdeling, men endel gikk likevel gjennom oss i resepsjonen) - sørge for at gjestene hadde det fint og at ting de kom med ble fulgt opp (håndklær som mangler, taxi som skal bestilles osv). Altså sørge for at det meste går som smurt for gjestene, og koordinere med andre avdelinger på hotellet om nødvendig. Av og til vil det også innebære å gjøre noen andre sin jobb - f.eks. levere håndklær, skifte sengetøy osv. som stuepikene har glemt/ikke fått beskjed om før de gikk - frankere post - sette over telefoner som går via sentralbordet - holde styr på e-posten (det er vi som fikk mye av eposten) - hjelpe konferanseavdelingen når de trengte litt ekstra hjelp - salg i resepsjonen (aviser, brus, snacks osv) - være litt ekspert om egen by og kunne svare på spørsmål og komme med råd. Anbefales å lære seg f.eks. en god kjøttrestaurant, fiskerestaurant, lokal mat, utested med live musikk osv osv. Så har du noen standardsvar du kan gå god for og ikke bli tatt på sengen hver gang - ellers litt diverse kontorarbeid. Lønnen er ikke noe særlig. Jeg har en helt annen utdanning og hadde en lønn på ca 120,- timen. Hadde da noe erfaring fra deltidsjobb i resepsjon på et annet hotell. Selv med erfaring vil du nok aldri komme opp i lønnen du har idag. Ikke før du evt. blir resepsjonssjef i hvertfall. Veldig kjekk og alsidig jobb, men dessverre lavtlønnet.
Kakee Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Og 120,- timen er ca 234 000,- i året, noe som vil si at det er betraktelig mye lavere lønn i et sånt yrke.
Gjest Jentepusen Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Og 120,- timen er ca 234 000,- i året, noe som vil si at det er betraktelig mye lavere lønn i et sånt yrke. Ouch! Har ikke lyst å gå ned i lønn, buhu... Men arbeidsoppgavene virker kjempegøy akkurat min smak!!!
MissStiles Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har masse erfaring fra denne bransjen og kan anbefale å jobbe i resepsjonen om man liker å jobbe med og møte nye mennesker. Jeg synes det er en spennende jobb. Ingen dager er like. men dessverre så er lønna ikke noe å skryte av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå