rsa Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Våkner ikke personen ved siden av også? Har veldig lyst på en sånn vekkeklokke, men ikke hvis den vekker mannen også :søvn:
Mann 42 Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Våkner ikke personen ved siden av også? Har veldig lyst på en sånn vekkeklokke, men ikke hvis den vekker mannen også :søvn: Det kommer vel an på. Men stort sett vil vel alle alarmer som kan vekke deg, vekke han også?
rsa Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Grunnen til at jeg lurer på dette er jo at de såkalte "lampevekkerklokkene" er designet for at man skal våkne på en annen måte. Her er en beskrivelse jeg fant: Når vekkerklokken ringer er kroppen allerede innstilt på at det er morgen og du våkner opp med en piggere følelse. De fleste som bruker vekkerklokken våkner med en gang ringesignalet starter - det vil si når lyset har oppnådd sin maksimale styrke. De vanlige vekkerklokkene er jo ganske brutale, og jeg våkner -utslitt- med en gang den ringer. Mannen min derimot registrerer sjelden at den ringer (han har sin egen med en annen lyd), og om han våkner av min så er han jo såpass i ørska at han sovner med en gang igjen. Fint om jeg nå kan få et ordentlig svar av en som faktisk har gjort seg en erfaring med disse nye vekkerklokkene. For ordens skyld: jeg lurer ikke på om de virker, men om personen som sover ved siden av også våkner av lyset. Ikke gøy å stå opp 6 hver morgen når man egentlig kan sove til 8, uansett hvor behagelig klokka er. Endret 26. oktober 2008 av rsa
Nerdemamma Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Mannen min har en slik, og hvis jeg våkner har jeg som regen ikke noe problem med å sovne igjen etterpå. Vanligvis våkner han faktisk før lyd alarmen går, og jeg sover like godt videre. Jeg vil påstå at denne måten er mye bedre enn slik vi hadde det før. Når vi bare hadde en vanlig radio alarm, den måtte gjerne stå på med volumet på maks i flere minutter før han våknet nok til å klare å dra seg ut av sengen. Da våknet jeg som regel såpass at jeg kunne glemme å sovne igjen.
Gjest Elize Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Blir man fort vant denne klokken? Jeg må ofte bytte lyd på alarmen på mobilen for å høre den, blir så utrolig fort vant til den.
Nerdemamma Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Neida. Du har et stort utvalg i lyder. Man kan velge mellom diverse "natur" lyder, og radio. Mannen har på radio, så det er egentlig forskjellig lyd hver gang den setter igang.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg våkner stort sett ikke før alarmen går, eller når mannen står opp... Det er hans klokke.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Og fordelen er at jeg slipper å ligge en halvtime og høre på vekkeklokka hans siden han faktisk våkner nå... Samme anonyme som over
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Tusen takk for svar Da er jeg litt klokere.
Gjest Elfrida Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hos meg så er det slik at jeg er den som våkner av lys, mens han sover videre, så vi er heldige slik sett siden jeg er den om står opp først. Det er individuelt hvor lett man våkner av lys, jeg våkner lett av dette, og må til og med dekke for klokkedisplayet om natten. Jeg våkner når sola står opp ellers hvis jeg ikke har blendet vinduene 100 %, så for meg er oppvåkningslampe helt supert. Får ikke sove igjen etterpå. Endret 27. oktober 2008 av Elfrida
Gjest Pupsilure Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Samboeren min har ikke våknet av den, når jeg har brukt den Og jeg har alltid våknet før lyden kommer.
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 Nå blir det definitivt ny vekkerklokke fra meg til meg
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Hvor får man tak i disse klokkene?
Gjest Pupsilure Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Hvor får man tak i disse klokkene? Elkjøp f.eks
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå