bunadbrud Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Kan noen være så elskværdige å dele dine kjøreplan med meg? Vi prøver å bestemme oss for om vi skal i kirken kl. 14 el. 15, og derfor ville jeg gjerne sett andres før vi prøver å lage en selv. Så et eksempel eller femtem hadde vært fint.. Endret 26. oktober 2008 av bunadbrud
Jade Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Henger meg på denne. Vi har ikke fått satt opp kjøreplan enda, men skal gifte oss kl 14. Ser at det blir litt knapp tid til fotografen etter vielsen, så noe senere enn det ville vært uaktuelt for vår del. Du finner forresten masse eksempler på kjøreplan hvis du søker på kjøreplan bryllup i en søkemotor.
Ira Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 09.00 Frisør 11.30 Vielse (til 12.15) 12.30 Felles fotografering med alle gjestene (til 13.00) 13.00 Fotografering Forfriskninger og fingermat til gjestene ved lokalet 15.30 Middag (te 19.30 / 20.00) 20.00 Kaffegjester ankommer 20.30 - 21.00 Kaffe og kaker 21.30 – 22.00 Polonese / Brudevals / dans 00.00 - 00.30 Nattmat
angara Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Vi skal gifte oss relativt sent, kl 16:30. Vi skal ikke ha fotografering (bare noen kjappe bilder i kirka etter vielsen), og dette er perfekt for oss. Nå har vi god tid på formiddagen til å ordne småting og slappe av, og så slipper gjestene å vente lenge på festen etter vielsen. Rett etter vielsen kjører bussen til feststedet, hvor gjestene får velkomstdrink og vi også dukker opp like etter. Gangen i middagen og festen har jeg ikke helt klart for meg. Spesielt det med kaffe og kaker. Når skal dette komme? Etter brudevals og dansing, eller rett etter middagen? Hm... Blir ca slik: 17:30-18:00 el. 18:30: Velkomstdrink og mingling ca 18:30: Middagen starter ca 21:30: Middag slutt, rydde unna bord etc, folk får luftet seg litt ca 22:00: Brudevals med noen få flere danser/musikalske innslag ca: 22:30: Kaffe og kaker 24:00: Raketter, godt nytt år! etter det guffer vi vel opp anlegget og lar det gå et par timer før en enkel nattmat blir servert? Så går vel gjestetransporten tilbake fra festlokalet litt etterpå. Jeg vet ikke om dette går. Uansett er det ikke så farlig om ting sklir litt ut. Vanskelig å se for seg hvor lenge en middag varer når man skal ha buffet/koldtbord.
Rampolina Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Vi skal gifte oss relativt sent, kl 16:30. Vi skal ikke ha fotografering (bare noen kjappe bilder i kirka etter vielsen), og dette er perfekt for oss. Nå har vi god tid på formiddagen til å ordne småting og slappe av, og så slipper gjestene å vente lenge på festen etter vielsen. Rett etter vielsen kjører bussen til feststedet, hvor gjestene får velkomstdrink og vi også dukker opp like etter. Gangen i middagen og festen har jeg ikke helt klart for meg. Spesielt det med kaffe og kaker. Når skal dette komme? Etter brudevals og dansing, eller rett etter middagen? Hm... Blir ca slik: 17:30-18:00 el. 18:30: Velkomstdrink og mingling ca 18:30: Middagen starter ca 21:30: Middag slutt, rydde unna bord etc, folk får luftet seg litt ca 22:00: Brudevals med noen få flere danser/musikalske innslag ca: 22:30: Kaffe og kaker 24:00: Raketter, godt nytt år! etter det guffer vi vel opp anlegget og lar det gå et par timer før en enkel nattmat blir servert? Så går vel gjestetransporten tilbake fra festlokalet litt etterpå. Jeg vet ikke om dette går. Uansett er det ikke så farlig om ting sklir litt ut. Vanskelig å se for seg hvor lenge en middag varer når man skal ha buffet/koldtbord. Synes det ser ut som du har et veeeldig tight skjema, jeg En vielse varer jo ca 40 min, så går det endel tid utenfor kirken. Alle skal gratulere og prate litt. Tror hvertfall ikke du sskal satse på middag før 18:30 Nå sier du jo ingenting om hvor mange gjester eller hva type middag dere skal ha, så det kan jo hende det rekker med 3 timer. (Jeg har aldri vært i bryllup hvor middagen varte "så kort") Resten av festen legger dere jo opp til selv, tenker bare det er litt kjedelig hvis dere blir hengende veldig etter og det blir nyttår før dere rekker å tenke på å dele opp kaka engang;) Mente ikke være negativ altså, men for MIN del så synes jeg det ser ut som det er litt liten tid.
angara Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Synes det ser ut som du har et veeeldig tight skjema, jeg En vielse varer jo ca 40 min, så går det endel tid utenfor kirken. Alle skal gratulere og prate litt. Tror hvertfall ikke du sskal satse på middag før 18:30 Nå sier du jo ingenting om hvor mange gjester eller hva type middag dere skal ha, så det kan jo hende det rekker med 3 timer. (Jeg har aldri vært i bryllup hvor middagen varte "så kort") Resten av festen legger dere jo opp til selv, tenker bare det er litt kjedelig hvis dere blir hengende veldig etter og det blir nyttår før dere rekker å tenke på å dele opp kaka engang;) Mente ikke være negativ altså, men for MIN del så synes jeg det ser ut som det er litt liten tid. Ja, det er godt mulig det er tight! Vi regner med at middagen ikke starter før 18:30. Men usikkerhetsmomentet mitt ligger mest i kaffen/kakene. Lurer på når det er mest praktisk å få tatt det. Har vært på middag med koldtbord før, og det har tatt kortere tid enn middager der en må vente på å bli servert. Og i min familie er det i allefall ikke mange talere. Men vet egentlig ikke helt med hans side... Og vi skal være over 100 mennesker. Ser for meg at det verste er hvis det skulle bli dødtid. "Hmmm... Hva skal vi finne på nå, tro"... Men det kommer kanskje ikke tili å skje? Men om kakene blir serverte nærmere halv tolv i stedet for halv elleve, gjør det ikke så veldig mye. Det eneste som er viktig, er at folk går utenfor lokalet kl 24:00. Vi har uansett tenkt å la kakene stå på bordet utover natta, i allefall det som ikke er kremkaker, slik at folk kan forsyne seg litt mer. Jeg har vært i flere bryllup der middagen har startet i seks-sju-tida. Men tenkte selvsagt aldri over å legge merke til gangen i festen, tidsmessig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå