Gjest TittTitt Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Emm.. Tenkte å lage stekt ris til middag idag, og hive oppi noe kjøtt og grønnsaker.. Men; skal vi koke risen først, eller steiker vi den rå?
Gjest Marlo Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg pleier å koke ris og steke det etterpå. Lager det ofte når jeg ikke er spesiellt lysten på mat, hiver oppi litt nudler, purre, løk, chili, hvitløk, svinekjøtt eller kylling og lager en god saus ved siden av. Digg
Gjest TittTitt Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Hvilken saus? Tenkte å kjøpe noe godt på butikken, grønsaker og kjøtt, og en saus.. Men vet ikke helt hva.. Så et er godt med nudler oppi og?
Gjest Marlo Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Kommer litt ann på hva jeg har i skapet, men oftest går det i currysaus. Noen ganger bearnesaus eller kyllingsaus. Stek kjøttet og grønnsakene, så blander jeg i kokt ris og nudler. Krydrer det med masse chilikrydder og annet jeg finner som kan passe godt oppi. Er jeg skikkelig lat, så blander jeg i sausen når maten er ferdig istedenfor å ha det ved siden av. Også er det godt å spise senere også - lager alltid for mye og legger det i bokser og varmer det opp senere. Da pleier jeg ha ha litt sursøt saus på for å piffe opp smaken igjen.
Glynis Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Så et er godt med nudler oppi og? Jeg ville aldri laget stekt ris med nudler. Jeg ville enten laget stekt ris eller stekte nudler.
ToveM Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Kok gjerne risen en tid på forhånd, så den blir avkjølt, før du steker den.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 jeg steker ferdig kokt ris og har i 2-3 egg, reker, oppskjært skinke, mais og kikkoman. pleier ikke bruke saus for syns det er kjempegodt uten
Nemesis Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Her er en liten film hvor de lager en av mange varianter av stekt ris. Selv pleier jeg å bruke amerikansk blanding som man finner i frysedisken, egg og soyasaus. http://www.videojug.com/film/how-to-make-egg-fried-rice
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå