LilleSiri Skrevet 1. november 2008 #21 Skrevet 1. november 2008 Grete Roede er kjempebra! Gikk det for 2 år siden, og gikk ned 10 kg på 2 kurs. men ble deprimert og spiste meg opp igjen Men nå kjører jeg eget Grete Roede "Kurs", har bøkene og vet hva som skal til 1,5 kg minus nå
Nyttårsbrud Skrevet 2. november 2008 #22 Skrevet 2. november 2008 Hei alle dyktige bruder! Så utrolig godt å lese en tråd om slanking der de aller fleste gjør slankingen på fornuftig og riktig måte! Med trening og sunn mat. Jeg skal stå brud om under 2 mnd...og har har ikke all verdens tid på meg til å gå ned i vekt før bryllupet. Men da er d godt å vite at min kjære gifter seg med meg for den jeg er,og syns jeg er vakker uansett om jeg veier 10 kg+ eller 10 kg-. Men..som mange andre jenter ønsker jeg jo å se best mulig ut på dagen. Dermed trappet jeg opp treningen for et par mnd siden, og begynte å tenke mer over hva jeg pakket i meg. Resulatet er at jeg har gått ned 3 kg..høres kanskje ikke mye ut, men d er nok til at jeg føler meg mer veltrent og syns jeg ser bedre ut enn på lenge... (Jeg trener 4-5 ganger i uka og d merkes på kroppen..på en god måte.) Om 2 uker skal jeg å prøve kjolen for siste gang og d ser jeg virkelig fram til! Gurrimalla! Ikke lenge igjen nå jenter.. Uansett..vil bare ønske alle sammen lykke til! Dere er flinke jenter!
ecathari Skrevet 2. november 2008 Forfatter #23 Skrevet 2. november 2008 Så bra Nyttårsbrud Vekta er ikke alltid det beste måleredskapet heller.. Muskler veier mer enn fett, og man kan være veldig slank, fin og veltrent, og allikevel veie mer enn 50 kg... Nettopp fordi muskler veier mer enn fett. Og når du trener så mye som 4-5 ganger i uka, syns jeg det er bra å ha gått ned 3 kg jeg Du ser sikkert sunn og flott ut, og det er jo det som er det viktige. Er jo ingen som spør hvor mye du veier på den store dagen
maiblomst09 Skrevet 3. november 2008 #24 Skrevet 3. november 2008 Hvis du har 10 kg eller mer som skal bort anbefaler jeg Ketolyse kuren... Har selv gått ned 9 kg på 9 uker, og ikke vært oppe av sofaen.... Er mett hele tiden, og veldig fasinert av dette opplegget. Jeg har mange kilo å ta av og har nå bestemt meg for å prøve Ketolyse kuren. Jeg har ca 5 måneder på meg og håper å ta av iallefall 15 kilo. Jeg bestilte boken i går og begynte forsiktig i dag. Jeg håper jeg ikke gjør noe feil før jeg får boka.
endeligforlovet Skrevet 3. november 2008 #25 Skrevet 3. november 2008 Hei! Eg hiver meg også på bryllups-slankingen ;-) Gikk på G.R for 5 år siden med stor suksess, ned 8kg på 8 uker(8kg som hang iogjen etter fødsel). Har fått to unger til på 2 år og er nå 13kg for tung! Eg klarte å gå ned 7kg før sommer VG vektklubb, men la disse på meg i sommer og da eg ble syk. Sliter nå med å komme igang med slankingen for eg føler meg tykk og feit og utilpass med sånn som eg ser ut nå. Har alltid hatt en liten bul på magen, men har nå et stort ekkelt "belte" som henger utenfor buksen. Ønskar at det Kicket eg hadde sit på å spise sundt og trene kommer tilbake!! Eg trener handball, men ikkje mye utenom det. Noen som har noen gode effektive tips til ei trebarnsmor med ikkje for mye tid til trening? Tusen takk på forrhånd :-) PS:Skal gifte meg sommer 2009.
endeligforlovet Skrevet 3. november 2008 #26 Skrevet 3. november 2008 Hvis du har 10 kg eller mer som skal bort anbefaler jeg Ketolyse kuren... Har selv gått ned 9 kg på 9 uker, og ikke vært oppe av sofaen.... Er mett hele tiden, og veldig fasinert av dette opplegget. 9kg på 9 uker er jo kjempebra!! Kan du fortelle litt mer om denne kuren? Hva spiser du til frokost,lunch, middag, kvelds? Eg klarer liksom ikkje å se for meg måltider uten, potet,ris,skive,knekkebrød? Hva bruker du istedenfor det?
Nyttårsbrud Skrevet 4. november 2008 #27 Skrevet 4. november 2008 (endret) Hei! Eg hiver meg også på bryllups-slankingen ;-) Gikk på G.R for 5 år siden med stor suksess, ned 8kg på 8 uker(8kg som hang iogjen etter fødsel). Har fått to unger til på 2 år og er nå 13kg for tung! Eg klarte å gå ned 7kg før sommer VG vektklubb, men la disse på meg i sommer og da eg ble syk. Sliter nå med å komme igang med slankingen for eg føler meg tykk og feit og utilpass med sånn som eg ser ut nå. Har alltid hatt en liten bul på magen, men har nå et stort ekkelt "belte" som henger utenfor buksen. Ønskar at det Kicket eg hadde sit på å spise sundt og trene kommer tilbake!! Eg trener handball, men ikkje mye utenom det. Noen som har noen gode effektive tips til ei trebarnsmor med ikkje for mye tid til trening? Tusen takk på forrhånd :-) PS:Skal gifte meg sommer 2009. Er du medlem av noen treningssenter? Eller kunne du tenkt deg å bli? Jeg syns iallefall spinning er utrolig effektiv trening. Her kan du presse deg maks, samtidig som du blir inspirert av de rundt deg. Og på slike timer finner du både veltrente og ikke fult så veltrente, både små og store..og d kan hjelpe på motivasjonen og gi deg kick til å fortsette. Og du kan merke stor forskjell av bare å trene 2 ganger i uka. Og spesielt viss du slenger med på mage og rygg trening. De fleste treningssentrene har såkalte "tidseffektive" timer...så kommer langt bare en setter av 1-1.5 timer.. Fungere godt på meg... Skjønner at med 3 små så er det vanskelig å få tiden til å strekke til, men hva med å innvolvere de? Du sier ingenting om hvor gamle de er.. En får brent noen kalorier av å springe rundt og leke med barn. Samtidig som d gir en utrolig my glede. Ellers så kan en praktisere knebøy med å løfte små barn. Nevøen min på 4 månder likte iallefall kombinasjonen...må selvfølgelig gjøres i et rolig tempo.... Dessuten...var noen som skrev her inne et sted at deres trim besto i lange turer sammen med sin forlovede for å planlegge bryllup og ellers prate om alt mellom himmel og jord. (D har iallefall jeg tenkt å utføre nå som jeg skal bo i samme by som min kjære..) Kan hende vanskelig å utføre som 3 barnsmor...men..slenger med tipset likevel. Ellers så vil jeg anbefale deg å prøve og spise så sunt som du bare får til. Innvolver din forlovede og støtt hverandre. Selv om han ikke trenger å slanke seg så har d aldri skadet noen å spise sunt. Uansett..ønsker deg masse lykke til! Endret 4. november 2008 av Nyttårsbrud
endeligforlovet Skrevet 4. november 2008 #28 Skrevet 4. november 2008 Er du medlem av noen treningssenter? Eller kunne du tenkt deg å bli? Jeg syns iallefall spinning er utrolig effektiv trening. Her kan du presse deg maks, samtidig som du blir inspirert av de rundt deg. Og på slike timer finner du både veltrente og ikke fult så veltrente, både små og store..og d kan hjelpe på motivasjonen og gi deg kick til å fortsette. Og du kan merke stor forskjell av bare å trene 2 ganger i uka. Og spesielt viss du slenger med på mage og rygg trening. De fleste treningssentrene har såkalte "tidseffektive" timer...så kommer langt bare en setter av 1-1.5 timer.. Fungere godt på meg... Skjønner at med 3 små så er det vanskelig å få tiden til å strekke til, men hva med å innvolvere de? Du sier ingenting om hvor gamle de er.. En får brent noen kalorier av å springe rundt og leke med barn. Samtidig som d gir en utrolig my glede. Ellers så kan en praktisere knebøy med å løfte små barn. Nevøen min på 4 månder likte iallefall kombinasjonen...må selvfølgelig gjøres i et rolig tempo.... Dessuten...var noen som skrev her inne et sted at deres trim besto i lange turer sammen med sin forlovede for å planlegge bryllup og ellers prate om alt mellom himmel og jord. (D har iallefall jeg tenkt å utføre nå som jeg skal bo i samme by som min kjære..) Kan hende vanskelig å utføre som 3 barnsmor...men..slenger med tipset likevel. Ellers så vil jeg anbefale deg å prøve og spise så sunt som du bare får til. Innvolver din forlovede og støtt hverandre. Selv om han ikke trenger å slanke seg så har d aldri skadet noen å spise sunt. Uansett..ønsker deg masse lykke til! Mine små er 10mnd,23mnd og 6år, så her er det full rulle dagen lang :-) Vi bur langt ute på landet og det er langt til nærmeste treningssenter(ca45min en vei),skulle virkelig ønske at vi hadde! Vi går turer, men de blir ikkje sånne supereffektive med høygir og svette. . Eg prøver å vere flink med maten, men synder nok litt på kveldstid, Merker at det blir mye sofa etter ungene er lagt og roen er senket seg, skal skjerpe meg der!! Takk for svar ;-)
Nyttårsbrud Skrevet 5. november 2008 #29 Skrevet 5. november 2008 Mine små er 10mnd,23mnd og 6år, så her er det full rulle dagen lang :-) Vi bur langt ute på landet og det er langt til nærmeste treningssenter(ca45min en vei),skulle virkelig ønske at vi hadde! Vi går turer, men de blir ikkje sånne supereffektive med høygir og svette. . Eg prøver å vere flink med maten, men synder nok litt på kveldstid, Merker at det blir mye sofa etter ungene er lagt og roen er senket seg, skal skjerpe meg der!! Takk for svar ;-) Oj..ja da skjønner jeg at d er full rulle hele dagen lang. Hm..vet d er lettere sagt enn gjort, men hva med å sette av 1-1.5 timer 2 ganger i uka til enten: en liten løpetur eller en hard gå tur. Og når snøen senker seg (viss en er så heldig å bo på et slikt sted) så kan en spenne på seg ski. Evn..viss du har råd til d, kjøp en sånn derre tråkke maskin. Du kan få ganske billige nå. Og et strikk + et par manualer. Rett og slett, innredd et enkelt treningsrom hjemme. Sett opp et treningsprogram eller få noen til å hjelpe deg. Utrolig hvor mye tips en kan få bare ved å surfe litt rundt på nett. D viktigste på mange måter er at du begynner å sette av litt tid til deg selv et par kvelder i uka. Og får etablert noen gode vaner. Skjønner godt at sofaen frister etter en hektisk dag..men...d er utrolig hvor mye ekstra energi en får ved å trene litt. Lykke til!
Gjest LindaKristin Skrevet 5. november 2008 #30 Skrevet 5. november 2008 Hei! Ville bare tipse dere om vektklubbe.no....Er Grete Roedes side Kjempebra!! Du plotter inn hva duspiser,såregnerden ut hvormangekalorier GENIALT! Såstår der mange fine oppskrifter også:)Lykke til!!
Jade Skrevet 5. november 2008 #31 Skrevet 5. november 2008 (endret) treningsapperater hjemme (ellipsemaskin?) foran TVn f.eks. kan være mye bedre enn å betale 500 i mnd for et treningssenter man aldri har tid å stikke på. Har man barn (og til og med flere barn), så blir det bare travlere og travlere med fritidsaktiviteter osv. Skulle apperatene bli stående ubrukt noen måneder, så blir det ihvertfall ikke trekt 500,- i måneden! Og du slipper å stresse og bruke masse tid frem og tilbake, og ha barnevakt, eller skvise det inn i åpningstiden til barnepass osv. Funker for mange med treningssentre, men for meg ble det bare "støttemedlemsskap" Endret 5. november 2008 av Jade
ecathari Skrevet 6. november 2008 Forfatter #32 Skrevet 6. november 2008 Jeg har både sånn "tråkkemaskin" og en del andre enkle treningsapparater, og syns det fungerer kjempe fint! Bruker de når jeg ser på tv. Og har de stående i stua, så får jeg dårlig samvittighet når jeg ser dem og ikke har trent, og så trener jeg mens jeg ser på tv i steden for å sitte i sofaen Fungerer kjempebra! Og tiden går så fort uten at man tenker på det, så plutselig har jeg trent i 45 minutter uten å tenke på at jeg er sliten og svett engang Anbefales
Gjest LindaKristin Skrevet 7. november 2008 #33 Skrevet 7. november 2008 (endret) Grete Roede er kjempebra! Gikk det for 2 år siden, og gikk ned 10 kg på 2 kurs. men ble deprimert og spiste meg opp igjen Men nå kjører jeg eget Grete Roede "Kurs", har bøkene og vet hva som skal til 1,5 kg minus nå Flink du er,lille siri!! Jeg gikk opp 4 kg da jeg slutta å røyke for et par mnd siden.Nå er jeg på vektklubben,har gått ned en kg på under ei uke!Jeg gikk på GR for noen år siden selv,så kjører samme opplegg som deg Det her ordner to ting på en gang for meg- jeg går ned det jeg gikk opp,og jeg spiser nok Hurra for alle oss!! Endret 7. november 2008 av LindaKristin
Minnelli Skrevet 7. november 2008 #34 Skrevet 7. november 2008 Jeg slenger meg på denne tråden jeg også. Jeg ønsker å gå ned totalt ca 20 kg frem til bryllupet. Om dette er mulig vet jeg ikke, men har foreløpig tatt av 7 kg siden september. Jeg prøver å holde meg unna karbohydrater og gjør ett godt forsøk på å trene i allefall 3 ganger i uka. Jeg prøvde meg på ketolyse kuren de første ukene, men synes det var veldig vanskelig å holde meg til 15 karber om dagen, så nå fokuserer jeg først å fremst på å holde nivået så lavt som mulig Jeg har også fått kjøpt meg en ellipsemaskin til 1000,- kroner. Denne står forran TV'en hjemme for at jeg ikke skal kunne ha noen unnskyldninger til ikke å bruke den. Jeg hadde egentlig ett medlemsskap på treningstudio i flere år som jeg ikke benyttet meg av. Jeg hadde alltid en unnskyldning for at det ikke passet. Motivasjonen min er på topp nå og jeg håper vi kan bruke denne tråden til å hjelpe hverandre til å holde motivasjonen oppe Lykke til jenter!!
Gjest LindaKristin Skrevet 7. november 2008 #35 Skrevet 7. november 2008 (endret) Det klarer du Minnelli!! Jeg klarte å gå ned 25 kgfor noen år siden..og klarte JEG det,så gjør du det også! Jeg har alltid vært slank..da jeg ble sammen med min forhenværende type la jeg på meg 25 kg!! :dåne: Kvittet meg med dem heldigvis...det her klarer du !! Endret 7. november 2008 av LindaKristin
Minnelli Skrevet 7. november 2008 #36 Skrevet 7. november 2008 Det klarer du Minnelli!! Jeg klarte å gå ned 25 kgfor noen år siden..og klarte JEG det,så gjør du det også! Jeg har alltid vært slank..da jeg ble sammen med min forhenværende type la jeg på meg 25 kg!! :dåne: Kvittet meg med dem heldigvis...det her klarer du !! Ja jeg satser på at dette skal gå!! Det er i allfall målet mitt
Lille Rosa Skrevet 7. november 2008 #37 Skrevet 7. november 2008 (endret) Jeg vil også ned i vekt.. Har lagt på meg ca 7-10 kg det siste året etter jeg måtte bytte p-piller Vil derfor komme tilbake til ideavekten min. Her i gården skal vi prøve å spise sunnere og gå på turer i tillegg til at jeg faktisk skal begynne å bruke treningssenteret jeg har vært støttemedlem på aaltfor lenge Hadde det vært morsomt å lage en egen tråd om målene vi har lyst til å oppnå? Tenker type som de trådene om hvem som gifter seg når, men at vi heller legger inn en oversikt over hvor mange kilo de forskjellige har mål om å gå ned til når, og så kan vi skrive inn litt om hvordan det går underveis osv? Og det er IKKE lov å være "slemme", men kun ment for motivasjon og oppmuntring, og det kan jo være morsomt å se om vi klarer målene våre Og de som ikke klarer det skal ikke få kjeft Hva syns dere?? Endret 7. november 2008 av Lille Rosa
Minnelli Skrevet 7. november 2008 #38 Skrevet 7. november 2008 Det synes jeg var en god ide!! Først og fremst er det utrolig gøy å kunne skryte litt når det har gått bra. Samtidig kan det være greit å få litt oppmuntring og motivasjonshjelp i de periodene det kanskje går mindre bra.
Lille Rosa Skrevet 7. november 2008 #39 Skrevet 7. november 2008 (endret) Det synes jeg var en god ide!! Først og fremst er det utrolig gøy å kunne skryte litt når det har gått bra. Samtidig kan det være greit å få litt oppmuntring og motivasjonshjelp i de periodene det kanskje går mindre bra. Er det flere som vil være med på listen? Eller så kan vi ha en egen vi to, Minnelli . Jeg lager en med oss to, så får vi se om noen vil henge seg på Endret 7. november 2008 av Lille Rosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå