ecathari Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Hei. Jeg har store planer om å gå ned i vekt før bryllupet mitt (som sikkert mange andre her inne), men jeg føler at jeg sliter litt. Noen som vil dele erfaringer/slagplan? Min er i hvertfall: Spise mer sunt, oftere måltider men mindre porsjoner Kun godis på lørdag, og da kun bitte litte grann Gå minst 10.000 skritt hver dag Trene minst 3,5 timer i uka (både kondisjon og styrke) Har foreløpig gått ned 1,4 Kg, men har holdt på i tre uker... Så ca 500 gram i uka.. Skal ned minst 10KG, helst 15.. Hvis jeg klarer 500 gram i uka, er det 14 KG før bryllupet Spørsmålet er jo bare om jeg klarer det da... Sleng dere på hvis noen ønsker
LilleSiri Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er med :D Vil helst gå ned 8 kg før bryllup og det kommer jeg til å klare fint:) Min plan er å spise 1900 kcal om dagen, og trene 3 ganger i uka + høy hverdagsaktivitet
Sørlandsbrud_09 Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er imponert! Ønsker jeg hadde noe som helst disiplin til å klare noe slikt! All ære til dere!! Er skrittelleren motivasjon? kanskje jeg må gå til anskaffelse av en? Og slutte og bare vært støttemedlem på Elixia - og spise mindre sjokolade, jeg er en sucker for sjokkis....sukk.
Gir Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har ikke badevekt og ønsker ikke å veie meg, men vil gjerne ned til str 42. Er i dag 44, 180 cm høy. Plan: Spinning 3 ganger i uka + litt styrke etter hver spinningtime. Ellers spise som vanlig, siden jeg allerede spiser veldig sunt. Har allerede gått ned 1/2 str, altså er nå 44 litt for stort og 42 litt for trangt. Det er 1,5 år til bryllupet, så jeg stresser ikke Var str 42 for 3 år siden og trives egentlig best der.
Jade Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Sjekk hvor mye kalorier som faktisk er i det du spiser. Du kan spise deg ganske god og mett om du dropper de største kaloribombene, og dermed kan legge mer av de kalorifattige (men sunne) matvarene på tallerkenen. Det hjelper ikke så mye med trening (joda, man blir jo i bedre form), hvis man fortsetter å stappe i seg kaloribomber (som man egentlig tenkte på som "vanlig" mat).
Gir Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Det hjelper ikke så mye med trening (joda, man blir jo i bedre form), hvis man fortsetter å stappe i seg kaloribomber (som man egentlig tenkte på som "vanlig" mat). Helt sant det der ja! På en kjempehard treningsøkt på 1,5 timer kan jeg forbrenne 1000 kcal (i følge pulsklokka mi), men vanligvis forbrenner jeg omtrent 600 kcal på 1 time med hard trening. Det er ca ett måltid det... Men, når man trener får ofte kroppen mer lyst på sunn mat, i hvert fall min kropp. Løsningen for meg i min kamp mot usunn mat og for høyere treningslyst, var å fokusere mer på hvordan kroppen fungerer. Når føler jeg at jeg får mest energi i hverdagen, og hva fører til dette? For meg er løsningen 4 sunne måltider om dagen med mye frukt og grønnsaker + 3 økter i uka med høypuls trening og litt styrke. Og variasjon, både når det gjelder mat og trening. I tillegg til treningen pleier jeg og samboern å gå en liten tur hver kveld når vi har tid. Da diskuterer vi alt mellom himmel og jord, sånn at vi får pleiet forholdet litt samtidig. Smart, og anbefales alle kommende bruder.
Gjest LindaKristin Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Hei! Ville bare ønske dere lykke til jeg,dette klarer dere! Å slanke seg kan være veldig hardt,men det hjelper å ha et slik mål;)
flysnuse Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 jo her er det slanking på gang,har gått ned 6,4 kg nå på ca 5 uker...skal ned 10 til! men har nesten 11 mnd på meg så stresser ikke så veldig,følger atkins dietten jeg da,men tar meg noen pauser av å til så det ikke skal gå for fort!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg vil bare si lykke til, dette klarer dere! Jeg klarte å gå ned 9 kg til bryllupet mitt. Fikk hetta rundt juletider i fjor da jeg skulle prøve brudekjolen og ikke klarte å få den igjen... Jeg kuttet kraftig ned på matinntaket, kuttet ut frokost (noe som jeg sikkert får pepper for her inne, hehe), og startet med sunnere snacksalternativer. Gikk og jogget lange turer. Fikk etterhvert kick av å gå på vekta. Har forøvrig holdt vekten nede i etterkant også, jeg har faktisk ikke gått opp et gram.
Honey Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg slanker meg ikke, men driver med et langvarig livsstilsendrings-prosjekt. Har til nå tatt av 30 kg siden jeg var på det tyngste. Jeg ser ut som en annen person enn den jenta jeg ser på bildene tatt for fem-seks år siden. Jeg har ikke nådd målet enda, og jeg har derfor 40 kilo (!) igjen. Dvs. at når jeg har kommet i mål har jeg "slanket" vekk et helt menneske i vekt. Nå skal det sies at jeg ikke ser så tung ut som jeg er og har vekta godt fordelt og er proposjonalt ganske fornøyd. Så det kan tenkes at 40 kg er for mye. Men siden det nå er et bryllup på trappene og jeg har drøye 9 mnd på meg, så kjenner jeg at jeg har litt mer presset på meg. Tror jeg skal være strålende fornøyd om 20 kg blir borte innen den tid. Jeg kan gå ned to størrelser på brudekjolen siden det er snøreliv på den, så jeg må prøve kjolen underveis slik at den ikke blir for stor for meg også. Men 20 kilo på meg, tilsvarer nok omtrent to kjolestørrelser mindre. Det jeg har gjort er en kombinasjon av Grethe Roede-filosofi/kurs, utdanning som sykepleier, endret tankesett og funn av treningsglede. Hos meg er det alfa og omega med trening, og når jeg trener spiser jeg automatisk sunnere. Men med trening tåler jeg i mye større grad utskeielser og jeg er derfor ikke helt fanatiker når det kommer til mat. Men mye er endret i kostholdet også. Jeg bruker mye grønnsaker, grove kornprodukter, lette meieriprodukter, lite, ingen eller sunnere sauser, renere kjøttprdukter, mer vann, kuttet ned på brus (også light-variantene) og forskjell på hverdag og helg. Når jeg først skeier ut er det mulig å kose seg med godteri, men jeg velger da de tingene med størst helsegevinst, som f.eks. 70 % kakaosjokolade, peanøtter med skall osv. Når det kommer til trening så gjenstår det å se hva jeg makter å få til nå som jeg har en baby på to måneder og en toåring i huset hjemme med meg hver dag. Jeg er ute med de hver dag, men pga et keisersnitt med komplikasjoner har jeg ikke fått trent slik jeg pleier. Men jeg tenkte litt på å forsøke meg forsiktig med en mor-barn-time på treningssenteret i morgen. Da kan toåringen min vente i barnepass-kroken de har mens jeg tar med babyen inn på trening. Neste måned tror jeg at jeg kommer i gang og da er målet å trene 2-3 ganger i uka med vekselsvis spinning, bodypump, sirkeltrening m/kondisjonsapparater, pilates/bodybalance og mor-barn-timene. I tillegg blir det en skogtur innimellom som avkobling. Jeg er en person som går fort lei og trenger derfor stor variasjon i treningen for å like det. Men jeg synes det er kjempegøy med resultatene som kommer som føle av treningen både i form av vektnedgang og kroppsfasong. Og resultatene kommer fort også, så det er jo en bonus. Når alt dette er sagt så gjør jeg ikke dette ene og alene pga bryllupet selv om jeg ønsker å se mest mulig "smashing" ut den dagen. Jeg gjør det for alle de dagene som kommer etter bryllupet også. Dette er noe JEG trenger, ikke alle andre rundt meg. Dessverre er det nok slik at jeg ikke trives med kroppen min slik den er pga påvirkning fra samfunnet rundt, men av helsemessige årsaker også så skjønner jeg jo hvorfor jeg må gjøre dette. Bare ønsket om å gå inn i hvilken som helst klesbutikk og kunne handle klær der er bare et av mange banale ønsker. Jeg er glad for å ha bryllupet som en gulrot, for det skjerper nok sansene mine litt og det er bare bra. Det er jo ellers ganske lett å falle sammen på sofaen når man er tobarnsmor med lite overskudd. Jeg ønsker alle andre lykke til med vektnedgangen frem til bryllupet uansett!
eleit Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har ikke noen planer om å slanke meg før bryllup. Men, til dere som har de planene så vil jeg bare si lykke til. Det kan vel ikke finnes bedre motivasjon enn bryllup Pass bare på så ikke kjolene blir for store
LilleSiri Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 I dag jeg vært veldig flink har spist ofte, men riktig, og har trent 30 min tredemølle og 45 min sykling Nå skal vi spise deilig wok til middag:) Har også bestilt time fot tilpassing av brudekjolen 8 des, så har en liten gulrot der Nå skal den ikke justeres mye, fordi det er snøring i ryggen, men hadde vært flott om den bare hadde måtte legges opp i lengden
DDuck Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Jg har fått diabetes så jeg går på medisiner som gjør av vekta faller av meg.. Itillegg spiser jeg litt og ofte og mye grovt og grønt Trener også sånn helt normalt mye
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #14 Skrevet 29. oktober 2008 Congrats honey!! Dette er imponerende, alle som har vært der vet hardt du har jobbet! Ellers vil jeg anbefale suppedietten og jogging. Husk å drikke mye vann!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #15 Skrevet 29. oktober 2008 Hvorfor det? Er man overvektig i hverdagen, så skal man vel ikke plutselig bli tynn bare fordi det er bryllup? Da blir man jo uansett tykk etterpå...så kan barna se gamle bilder og se at moren kun var tynn i bryllupet og aldri ellers?
Honey Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 Hvis du leser innlegget ordentlig "gjest 19:49" så får du kanskje med deg at det IKKE er pga bryllupet. Jeg har faktisk ikke gått opp ett gram av de 30 kiloene jeg har gått ned til nå, og jeg startet lenge før bryllup var en del av planene.
minemor Skrevet 31. oktober 2008 #17 Skrevet 31. oktober 2008 Hvis du har 10 kg eller mer som skal bort anbefaler jeg Ketolyse kuren... Har selv gått ned 9 kg på 9 uker, og ikke vært oppe av sofaen.... Er mett hele tiden, og veldig fasinert av dette opplegget.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #18 Skrevet 31. oktober 2008 Hei, jeg slenger meg også på denne! Jeg vil ned 15 kg da dette er ideal vekten min, har gått veldig fort opp og trives ikke i det hele tatt med kroppen min for tiden! Skal gifte meg juni 09 Har jeg sjans å nå dette, noen tips? Lykke til alle andre også, dette klarer vi
Jade Skrevet 1. november 2008 #19 Skrevet 1. november 2008 Jeg ville meldt meg på et (f.eks. Grete Roede-)kurs. På den måten så er dere flere som slanker dere samtidig. + at du ikke risikerer at du blir feilernært. Du får også en sunn nedgang i vekt, og du får vent deg til et sunnt kosthold som du kan leve med etter slankingen. + at du slipper å sulte deg når du prioriterer sunne kalorier fremfor tomme kalorier. Da slipper du å hoppe opp igjen etter slankingen pga usannsynlige og farlige dietter. Jeg har ikke gått på sånnt kurs selv, men kjenner flere som har gjort det. Det finnes mange forskjellige, og sikkert mange av dem er bra.
ecathari Skrevet 1. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 1. november 2008 Jeg har gått på Grete Roede kurs før, og syns det var kjempe bra! Men så ble jeg syk, og begynte på en del tabletter som gjorde at kroppen min samlet mye vann, så når jeg sluttet veide jeg det samme som da jeg begynte.. Men alle i gruppa mi gikk ned minst 5 KG, og mange gikk ned 10-15! Man lærer utrolig mye, og så er det fint å gå sammen med noen. Anbefaler også et Grete Roede aktiv kurs. Da får man trening sammen med kurset Har lyst til å begynne igjen selv, men for øyeblikket er jeg blakk Lykke til fortsatt alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå