Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette spørsmålet, men jeg prøver her så får heller moderatorer flytte det om det er feil sted. Jeg må kanskje operere bort eggstokkene mine. Er det mulig å ta ut egg, fryse dem ned og så senere bli gravid ved hjelp av prøverør uten eggstokkene på plass?
^^Sunny^^ Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Vi har jo egg som er fryst ned, men dem er befruktet da.. Vet ikke om det har noe å si eller ikke :klø: Er kanskje vanskeligere å få til å befrukte dem etter de har vært fryst ned ?.. Får håpe det er mulig for din del.. Hør med en gynekolog ..
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Vi har jo egg som er fryst ned, men dem er befruktet da.. Vet ikke om det har noe å si eller ikke :klø: Er kanskje vanskeligere å få til å befrukte dem etter de har vært fryst ned ?.. Får håpe det er mulig for din del.. Hør med en gynekolog .. Mannen som skal befrukte eggene står klar og venter han, så det er ikke noe problem å fryse ned befruktede egg om det skulle være nødvendig. Joda, jeg skal snakke med gyn, men bare lurte på om andre har erfaringer?
^^Sunny^^ Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Da skulle det vel ikke være noe problem for dere.. Med mindre det er en helsemessig årsak til at du ikke kan vente med å fjerne eggstokkene, eller at du ikke kan gjennomgå behandlingen med eggmodning :klø: Jeg hadde ikke vært i tvil dersom det var muligheter for å fryse ned.. Masse lykke til hvertfall !!!
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Takk Jeg vurderer å fjerne eggstokkene pga arvelig kreft i familien. Jeg vil gjerne ha et barn først, men jeg vet jo ikke hvor lang tid det tar å bli gravid. Kanskje er det best å få eggstokkene fjernet så fort som mulig. Såvidt jeg vet er eggstokkene mine friske i dag. Men jeg har ikke fått testet om jeg er fruktbar.
Gjest imli Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Hvis det bare er "føre var", ville jeg fått barn på naturlig måte før jeg fjerna eggstokkene. Husk at det er større sjangs for å bli gravid på naturlig måte (man har jo flere forsøk ). Ellers blir risikoen stor for at du aldri får barn.
Gjest ts Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis det bare er "føre var", ville jeg fått barn på naturlig måte før jeg fjerna eggstokkene. Husk at det er større sjangs for å bli gravid på naturlig måte (man har jo flere forsøk ). Ellers blir risikoen stor for at du aldri får barn. Risikoen er stor for at jeg aldri rekker å bli 40 om jeg ikke fjerner eggstokkene. Når man har arvelig eggstokkreft i familien blir man anbefalt å fjerne dem. Årsakene til det er to: For det første oppstår ofte arvelig kreft i ung alder. For det andre er eggstokkreft svært vanskelig å oppdage. Selv ultralyd av eggstokkene er ikke nok. I tillegg til at eggstokkreften ofte er svært aggressiv, samtidig som man vanligvis ikke oppdager noen symptomer på at man er syk før det er for sent til å redde livet. Det er trist om jeg aldri kan få barn, men det er enda tristere om jeg ikke får leve. Jeg vurderer som sagt å fjerne eggstokkene, og sjansen for at jeg velger det er nok stor.
^^Sunny^^ Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Forstår deg utrolig godt TS.. Ønsker deg masse masse masse lykke til !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå