Gå til innhold

Er frokosten min ok?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

I dag spiste jeg to grove knekkebrød med et egg (et halvt på hvert), paprika, agurk og salatblad. Så spiste jeg en porsjon yoghurt med nøtter og tørket frukt!

Er dette for mye? Noen som kan tenke seg sånn ca hvor mange kalorier det blir? Hvor mange kalorier er det i en gjennomsnittlig yoghurt? Hvorfor står det ikke på matvarer hvor mange kalorier den inneholder?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I dag spiste jeg to grove knekkebrød med et egg (et halvt på hvert), paprika, agurk og salatblad. Så spiste jeg en porsjon yoghurt med nøtter og tørket frukt!

Er dette for mye? Noen som kan tenke seg sånn ca hvor mange kalorier det blir? Hvor mange kalorier er det i en gjennomsnittlig yoghurt? Hvorfor står det ikke på matvarer hvor mange kalorier den inneholder?!

Det er ikke for mye.

Jeg gidder ikke regne ut for deg, du kan sjekke her http://www.næringsinnhold.no

På yoghurten står det næringsinnhold. På knekkebrød og nøtter også. Egg kan du sjekke på den siden, og hvis du ikke finner på de andre varene.

Paprika, agurk og salatblad regnes som 0.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Det er ikke for mye.

Jeg gidder ikke regne ut for deg, du kan sjekke her http://www.næringsinnhold.no

På yoghurten står det næringsinnhold. På knekkebrød og nøtter også. Egg kan du sjekke på den siden, og hvis du ikke finner på de andre varene.

Paprika, agurk og salatblad regnes som 0.

Takk for tips om god side...

men jeg skjønner ikke dette med kalorier, er kcal jeg skal se på? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på sånt no! Kcal står jo på alle matvarer, er dette kaloriinnholdet?

Skrevet

Slutt å tell kalorier, det ødelegger matlysten. Det ser ut som du spiser sunt og det er det som teller. Spis sunt og ofte så holder du kroppen happy.

Skrevet (endret)

Jeg synes det ser ut som en bra og sunn frokost. Pass på at det ikke er for mye sukker i yoghurten din!

Endret av venus_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...