Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Etter den årlige foreldresamtalen på skolen til min 13 år gamle datter, sitter jeg igjen med en uggen følelse at hun sliter med konsentrasjonen. Hun har en bror med ADHD så sånn sett burde hun kanskje vært utredet for dette. Hun viser imidlertid ingen sosiale problemer, har svært god orden i skolesaker, fritidsaktivitetr, flink med avtaler og plikter hjemme. Hun har et varierende temperatment. På kartleggingsprøvne de har hatt på skolen norsk og matte. Viser hun dårlige resultater. Lesetest 112 ord i munuttet. Lese fortelling og svare på spørsmål etterpå ga et resultat på 14 rette av 48. Jeg ble bekymret, mens far og lærer på en måte gjorde det litt til en bagatell. Hun varierer i karakterer mellom 2-4 (noen få 5 ere) altså er resultatene sprikene. Men ble altså svært bekymret for disse kartleggingsprøvene som var så dårlige. Har tidligere lest om Eye -q, som gjorde det godt i undersøkelser, med økt konsentrasjon, læring mm, men siden har jeg ikke hørt noe mer om det. Er det noen av dere som har erfring med dette produktet som kan fortelle meg litt? Veldig takknemlig for svar.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Sønnen min på 12 bruker det. Hadde først en intensiv kur med 6 tabeletter i 12 uker. Han har slitt med konsentrasjonsproblemer noen år og jeg syns nå det har bedret seg veldig. Om det bare skyldes q10 tviler jeg på, men jeg ser ikke bort fra at det har vært med på å gi en positiv effekt. Vi har i tillegg til q10 jobbet hardt med skolearbeidet sammen med han. Han er jo også blitt eldre, noe jeg tror har hatt mye å si. Uansett velger jeg å fortsette med å gi han q10 i form av vanlig dosiering (2 tabeletter hver dag). Resten av familien tar vanlige omega3 tabeletter, så det blir jo bare et alternativ til det.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Ser jeg har skrevet q10. Mener selvfølgelig Eye-q. Litt tidlig på søndags morgen.
Mixelite Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Vi startet med eye-q etter ca. et halvt år på vellykket gluten- og melkefri diett(proteinintoleranse) og merket en økt fremgang med dem. Det _kan_ jo skyldes dietten alene, men jeg mener vi fikk et oppsving. Når glasset er tomt, går vi over til et omega-tilskudd som selges på apoteket og som inneholder omtrent det samme som eyeq til nesten halve prisen. Det har jeg nylig fått anbefalt av noen som mener at tilskuddet har gitt bedre konsentrasjon og roligere temprament på person med add og medisinering.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Når glasset er tomt, går vi over til et omega-tilskudd som selges på apoteket og som inneholder omtrent det samme som eyeq til nesten halve prisen. hva heter disse?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 http://cogmed.com/cogmed/articles/en/99.aspx Arbeidsminnetrening gir veldig gode resultater i forhold til ADHD, generelle konsentrasjonsproblemer, skoleprestasjoner og gir økning i IQ. 20-30 minutter hver dag i ca. en måned gir permanente resultater. Dette er dokumentert ved både et godt svensk universitet og et veldig godt amerikasnk universitet. De første "preliminary studies" viser lovende resultater for opplegget suerbrainyoga som er svært lite innsatskrevende: http://superbrainyoga.com/ Generelt har jo det helhetlige kostholdet mye å si for konsentrasjon, ikke bare hvorvidt man får i seg et par av de aller viktigste stoffene. Akkupunktur gir generelt gode resultater i forhold til konsentrasjon og ro, også hos barn med ADHD: http://books.google.no/books?id=Wlijw00Gi8...result#PPA66,M1 Litt enkel og kort pustetrening hjelper masse. I USA har en rekke skoler begynt å bruke korte "mindfulness sessions" i skolen for å øke konsentrasjon og gjøre elevene mer rolige: http://www.nytimes.com/2007/06/16/us/16min...amp;oref=slogin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå