Gå til innhold

Private boligsider på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På finn er det bare meglere som har lov å legge ut hus for salg, finnes det nettsider hvor privatpersoner kan selge boligen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen steder tror jeg, kanskje avisene men finn.no etc er forbeholdt profesjonelle parter, altså meglere.

Skrevet
Ingen steder tror jeg, kanskje avisene men finn.no etc er forbeholdt profesjonelle parter, altså meglere.

HVa mener du med finn.no etc, antar du at også de andre sidene (zett, tinde, ny.no) også er forbeholdt meglere eller vet du det? Dette er jo spørsnålet mitt, og jeg vil gjerne ha konkrete svar fra noen som vet og ikke antar :)

privatboligsalg.no

Takk :) Finnes det flere sider? Noen som vet om private kan annonsere bolig på zett/tinde?

Skrevet

Hvorfor henvender du deg ikke direkte til Tinde og Zett isteden for å legge ut en tråd her?? Beklager, men jeg antar disse stedene kun er for profersjonelle parter, men altså jeg VET ikke, og jeg gidder vel ikke sjekke det for deg heller når du svarer på den måten.

Gjest LanaLane
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke lov til å selge boligen sin privat i Norge?

Ser noen som omgår det på facebook og slikt, men det er vel unntakene.

Skrevet
Hvorfor henvender du deg ikke direkte til Tinde og Zett isteden for å legge ut en tråd her?? Beklager, men jeg antar disse stedene kun er for profersjonelle parter, men altså jeg VET ikke, og jeg gidder vel ikke sjekke det for deg heller når du svarer på den måten.

Jeez. Det må da være lov å spørre her. Hadde ikke det vært lov hadde det blitt dårlig med tråder her gitt. Og slik du uttalte deg så virket det som at du viste. Hvis du ikke vet men bare antar så bør du faktisk skrive nettopp det, ikke fremlegge det som at det er et fasitsvar.

Grynt. Det er lov å selge bolig privat i Norge. Selvsagt er det det.

Endel sider, som finn.no, lar deg ikke annonsere på sidene deres. Men det betyr da ikke at det ikke er lov å selge bolig privat.

Ts: vet bare om selgboligselv.no. Har ikke flere svar til deg dessverre. Men blir bare så oppgitt av lite gjennomtenkte og meggete svar som du har fått.

Lykke til med boligsalget :)

Gjest LanaLane
Skrevet

Ja men da så! :ler:

Trenger ikke grynte da grisen.

Gjest "grisen"
Skrevet
Ja men da så! :ler:

Trenger ikke grynte da grisen.

Jada. jeg er en sur gris. Haha. Morsom du.

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor du på død og liv skal svare i en tråd når du er helt på jordet? Hvis man ikke har peilig på det tråden handler om så synes jeg faktisk at man skal la være å svare. Ikke bare komme med noe som er riv ruskende galt.

Dette er med på å svekke kvaliteten på KG. Svarene man får på et forum skal man selvsagt alltid ta med en klype salt, men jo flere det er av din type som bare svarer i vilden sky jo mindre seriøst blir forumet.

Gjest LanaLane
Skrevet
Jada. jeg er en sur gris. Haha. Morsom du.

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor du på død og liv skal svare i en tråd når du er helt på jordet? Hvis man ikke har peilig på det tråden handler om så synes jeg faktisk at man skal la være å svare. Ikke bare komme med noe som er riv ruskende galt.

Dette er med på å svekke kvaliteten på KG. Svarene man får på et forum skal man selvsagt alltid ta med en klype salt, men jo flere det er av din type som bare svarer i vilden sky jo mindre seriøst blir forumet.

yeez! Om jeg ikke tar helt feil så begynner omtrent alle svar her på KG med "jeg tror" og ikke "jeg vet så alle dere andre bare hold kjeft".

Om det støter deg så utrolig at folk skriver noe som ikke stemmer så kanskje du burde finne deg er forum der bare du og Gud henger?

Gjest Annen sur gris
Skrevet

Ditt svar er ikke ønsket når du faktisk ikke KAN svare på det som det blir spurt om. Det er konkrete spørsmål, og da spammer du bare når du kommer med antagelser. Du MÅ ikke svare vet du, skravla...

Skrevet

:ler: Dette var dagens. Selvsagt er det LOV! Hvorfor skulle det ikke være lov å selge bolig selv? Jaja. Nei, du tar nok feil :)

Skrevet
Jeez. Det må da være lov å spørre her. Hadde ikke det vært lov hadde det blitt dårlig med tråder her gitt. Og slik du uttalte deg så virket det som at du viste. Hvis du ikke vet men bare antar så bør du faktisk skrive nettopp det, ikke fremlegge det som at det er et fasitsvar.

Grynt. Det er lov å selge bolig privat i Norge. Selvsagt er det det.

Endel sider, som finn.no, lar deg ikke annonsere på sidene deres. Men det betyr da ikke at det ikke er lov å selge bolig privat.

Ts: vet bare om selgboligselv.no. Har ikke flere svar til deg dessverre. Men blir bare så oppgitt av lite gjennomtenkte og meggete svar som du har fått.

Lykke til med boligsalget :)

Tusen takk :) Godt med støtte når idiotiet tar overhånd :)

Skrevet
yeez! Om jeg ikke tar helt feil så begynner omtrent alle svar her på KG med "jeg tror" og ikke "jeg vet så alle dere andre bare hold kjeft".

Om det støter deg så utrolig at folk skriver noe som ikke stemmer så kanskje du burde finne deg er forum der bare du og Gud henger?

Ro deg ned. Hvis det er slik som du sier, at alle svar på KG begynner med "jeg tror", så er det tydelig at flere her har et skravleproblem. Når man stiller konkrete spørsmål må man kunne få konkrete svar. Det er alltid en eller annen som vet, og når DU ikke vet, så er det lurt å trekke seg tilbake og drite i å svare. Svært irriterende med folk som svarer feil, også, fordi det fører til unødig uro og til feilinformasjon. Nei, hold kjeft om man ikke har noe vettugt å bidra med :)

Gjest LanaLane
Skrevet

Jaja, jeg tok feil, beklager for det. Men jeg sa jo ikke feil med vilje, jeg trodde faktisk det var slik. Men det er ærlig talt ikke noe å ta på vei for!

Nå hopper jeg ut av diskusjonen så får dere kose dere :goodbye: Tydeligvis er det en god del jeg må lese på :ler:

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Selv om man har lov til å selge privat vil jeg stille spørsmål ved hvor smart det er. Det at trådstarter må spørre etter sider som tillater private annonser sier jo endel.

Meglerne har gjort ett varp med å sikre seg enerett til å annonsere på finn.no og selgere som ikke annonserer der går glipp av enormt mange potensielle kunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...