Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 elkjøp reklamerer med at du kan bytte en vare etter 30 dager, ikea med at du kan bytte senga etter 90 dager. betyr det at disse varene som da er brukte blir solgt til full pris etterpå, om det ikke syns at de er brukt? noen som vet?
hufsa! Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 elkjøp reklamerer med at du kan bytte en vare etter 30 dager, ikea med at du kan bytte senga etter 90 dager. betyr det at disse varene som da er brukte blir solgt til full pris etterpå, om det ikke syns at de er brukt? noen som vet? Bra spørsmål..det har jeg også lurt på!Tviler på det er så enkelt,er du ike fornøyd og pengene tilbake liksom,30 dagers full returett.Blir vel uvenner på livstid med de,ha ha.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 særlig omd u har sovet på ikeasenga og ikke er fornøyd, hva gjør ikea med senga da? og kameraet du kjøper på elkjøp, det har da allerede vært hjemme hos noen eller? og så har butikken fjernet alle spor etter bruk? Og selger det som ny vare? jeg vet ikke, men jeg vil veldig gjerne vite det...
hufsa! Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 særlig omd u har sovet på ikeasenga og ikke er fornøyd, hva gjør ikea med senga da? og kameraet du kjøper på elkjøp, det har da allerede vært hjemme hos noen eller? og så har butikken fjernet alle spor etter bruk? Og selger det som ny vare? jeg vet ikke, men jeg vil veldig gjerne vite det... Haha.Ja, fysj mulig vi ligger i brukte senger her..hm.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 har du noengang sett skiltet: brukte senger selges halv pris! på ikea? Eller Brukt kamera selges halv pris! på elkjøp? Kanskje noen som er ansatt der kan svare oss på hva som skjer med de varene?
hufsa! Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 har du noengang sett skiltet: brukte senger selges halv pris! på ikea? Eller Brukt kamera selges halv pris! på elkjøp? Kanskje noen som er ansatt der kan svare oss på hva som skjer med de varene? Ja,det håper jeg,noen som er ærlige..he he
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har flere ganger sett at varer som er levert tilbake på elkjøp selges ut billigere. Det pleier å stå en plakat som gjør oppmerksom på at denne/disse varene er levert tilbake i henhold til returretten, er sjekket av deres teknikere og selges ut ca 20/30/40 % billigere. Samtidig opplyses det om at du har full garanti på varen, i likhet med om du hadde kjøpt en helt ny. Dette er på Elkjøp Skøyen. Hvis det alltid blir gjort sånn i alle butikker synes jeg denne garantien er helt super, en får mulighet til å prøve et produkt og kan levere det tilbake hvis man ikke er fornøyd, og andre får muligheten til å kjøpe produktet til lavere pris. DEnne garantien gjelder selvfølgelig ikke på ALLE produkter de har da.
Gjest Ingeniøren Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg kjøpte GPSen min på Elkjøp med 1000kr i avslag (3500kr mot 4500kr) fordi den var brukt. Selve enheten var som ny, men det var en brutt forsegling på posen som inneholdt manual etc. En nettbutikk som Komplett.no har egen kategori for "demovarer" hvor de skriver: "Dette produktet er en demovare til redusert pris. Produktet selges ikke som nytt og dette kommer av at det kan ha vært brukt, har ødelagt emballasje, er returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende. Etter beste evne har vi forsøkt å legge inn informasjon om hva som er demo-årsaken på denne siden. NB! Produktet skal være i fungerende stand. Varen er demobrukt/erstatning fra leverandør. Mulig slitt emballasje." Samtidig har jeg opplevd på Telehuset å kjøpe en bærbar PC som opplagt var brukt (stod i Windows at lisensen tilhørte ett firma i byen!). Selgeren på Telehuset hadde overhodet ikke gjort meg oppmerksom på at PCen var brukt så jeg ble en smule forbanna kan man si.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Og på Ikea har de "Billigkroken" der returnerte varer uten emballasje står og de blir solgt for en meget redusert pris. Ting som er skrot fordi det ikke virker eller fordi det er ubrukelig pga at det er ødelagt blir ikke solgt ut igjen.
Gjest Pet Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Returnerte møbler brukes også som utstillingsmodeller.
Snuppeguri Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg kjøpte et kamera på Elkjøp for en tid tilbake. Var veldig usikker på om jeg skulle ha det, og da foreslo ekspeditøren at jeg kunne kjøpe kameraet, prøvde det ut, og hvis jeg ikke var fornøyd kunne jeg bare levere det tilbake. Synes det var veldig greit. Har sett at de selger ut "B-varer", som er varer som har vært solgt og levert tilbake. Men har også hatt venner som har kjøpt ting som nytt, men opplevd at det har vært brukt. F.eks barbermaskin MED skjeggrester i.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Returnerte møbler brukes også som utstillingsmodeller. DETTE er et godt poeng. Det er lett å tro at utstillingsmodeller bare har stått der, men så har de kanskej vært i bruk i ei stue et halvår eller mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå