Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 er på besøk hos svigers denne helga med typen. Har møtt foreldrene kun ett par ganger før så føler meg ikke helt husvarm enda. Uansett,han hadde lovet en kompis å komme innom på en fest ikveld. Jeg sa jeg ikke orka å bli med akkurat ikveld men sa det var greit at han tok seg en snartur (han selv som brukte ordet snartur..) Svigermor prøvde å snakke han bort fra å dra siden jeg er gjest her men han sa det var greit for meg..nå har han vært borte i 4 timer og jeg syntes det var på tide han kom hjem,ikke for å ødelegge morroa men jeg er tross alt gjest her og han sa en snartur. Sendte nylig en sms hvor jeg spurte om han kom snart men fikk ikke svar. han ringte bare mora si for å få henne til å hente seg innen en time. Nå føler jeg meg pillråtten! Føler jeg er den sure kjerringa som befaler han hjem.. Føler meg derimot ikke sur men litt sånn tilsidesatt som gjest. Jeg hater slike situasjoner for jeg vil ikke bli sett på som ei sur og krevende dame. Jeg prøver å være så rettferdig som mulig men det er vel lov til å kreve litt også? Altså jeg tenker; er det bedre at jeg bare innfinner meg i alt slik at han får gjøre hva han vil eller bør jeg si ifra om det er noe som får meg til å føle ubehag? Selv om det kan medføre at jeg er ei krevende dame? Vil man bli sett på som ei krevende dame eller vil man bare bite sammen og la typen få gjøre akkurat hva han behager? Altså,innen visse grenser selvfølgelig..snakk om små filleting egentlig her.. Mja,ble et rotete innlegg..noen som skjønner eller har en kommentar eller to så hadde det vært fint
Miss Dashwood Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Han forlater deg hos sine foreldre for å dra ut på fest...? :S Synes absolutt ikke du er "slem" her. Når du er gjest i hans foreldres hus, skulle det da bare mangle at han ikke var der sammen med dere! I hvertfall i din situasjon, siden du ikke kjenner dem så godt. Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet pga dette.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 er på besøk hos svigers denne helga med typen. Har møtt foreldrene kun ett par ganger før så føler meg ikke helt husvarm enda. Uansett,han hadde lovet en kompis å komme innom på en fest ikveld. Jeg sa jeg ikke orka å bli med akkurat ikveld men sa det var greit at han tok seg en snartur (han selv som brukte ordet snartur..) Svigermor prøvde å snakke han bort fra å dra siden jeg er gjest her men han sa det var greit for meg..nå har han vært borte i 4 timer og jeg syntes det var på tide han kom hjem,ikke for å ødelegge morroa men jeg er tross alt gjest her og han sa en snartur. Sendte nylig en sms hvor jeg spurte om han kom snart men fikk ikke svar. han ringte bare mora si for å få henne til å hente seg innen en time. Nå føler jeg meg pillråtten! Føler jeg er den sure kjerringa som befaler han hjem.. Føler meg derimot ikke sur men litt sånn tilsidesatt som gjest. Jeg hater slike situasjoner for jeg vil ikke bli sett på som ei sur og krevende dame. Jeg prøver å være så rettferdig som mulig men det er vel lov til å kreve litt også? Altså jeg tenker; er det bedre at jeg bare innfinner meg i alt slik at han får gjøre hva han vil eller bør jeg si ifra om det er noe som får meg til å føle ubehag? Selv om det kan medføre at jeg er ei krevende dame? Vil man bli sett på som ei krevende dame eller vil man bare bite sammen og la typen få gjøre akkurat hva han behager? Altså,innen visse grenser selvfølgelig..snakk om små filleting egentlig her.. Mja,ble et rotete innlegg..noen som skjønner eller har en kommentar eller to så hadde det vært fint Mann her. Hadde dama levna meg alene med svigers hadde jeg satt foten ned,synes ikke i det hele tatt du er krevende,det er bare ren folkeskikk.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Han forlater deg hos sine foreldre for å dra ut på fest...? :S Synes absolutt ikke du er "slem" her. Når du er gjest i hans foreldres hus, skulle det da bare mangle at han ikke var der sammen med dere! I hvertfall i din situasjon, siden du ikke kjenner dem så godt. Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet pga dette. Men så lurer jeg da..hadde det vært bedre om jeg hadde sagt at jeg ikke ville at han skulle ha dratt på festen og at han hadde sittet her småfornærmet over situasjonen? Eller at han faktisk er ute å koser seg med kompiser og at jeg bare biter irritasjonen over en snartur som ble en lang tur? Er ikke det en bedre løsning? Jeg er utrooooolig dårlig på å sette krav..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 hadde ikke godtat at typen dro på fest engang jeg hvis vi var på besøk hos hans foreldre. Så nei, jeg synes ikke at du er slem..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Men så lurer jeg da..hadde det vært bedre om jeg hadde sagt at jeg ikke ville at han skulle ha dratt på festen og at han hadde sittet her småfornærmet over situasjonen? Eller at han faktisk er ute å koser seg med kompiser og at jeg bare biter irritasjonen over en snartur som ble en lang tur? Er ikke det en bedre løsning? Jeg er utrooooolig dårlig på å sette krav.. Du skal ikke bite noe som helst i deg! Dere for sikkert ikke til svigers for at han skulle på fest? Stå på krava jente!
Gjest Bond Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jeg synes heller ikke at du er slem. Jeg må si at jeg undrer meg litt over kjærester som oppfører seg som han. Er man på besøk, er man på besøk. Samboeren min kan gjerne ta seg en tur ut når vi besøker foreldrene hans, men jeg er jo da ganske 'husvarm' der, og det er sjeldent det skulle være aktuelt at han skulle ut og jeg skulle bli igjen. Men i din situasjon? Absolutt teit oppførlser fra hans side! Endret 26. oktober 2008 av mrs_bond
Jade Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg hadde normalt sett ikke giddet å sitte hos svigers mens han var på byn. Da hadde jeg heller blitt hjemme, og så fikk han reise alene til foreldrene.
Gjest Tigress Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Kva for slags folkeskikk er det han fyren der har, då? Ta med seg dama på besøk og så dra ein annan plass? Herregud for ei sosial amøbe!
gompen Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Hvis du ikke synes det var greit at han dro, skulle du sagt det med en gang. Når du sa det var greit, synes jeg ikke du kan klage i etterkant fordi han dro.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Hvis du ikke synes det var greit at han dro, skulle du sagt det med en gang. Når du sa det var greit, synes jeg ikke du kan klage i etterkant fordi han dro. Om man synes at en snartur er det samme som å bli borte i over 4 timer så skal jeg ikke klage...Men det er vel ikke en snartur vil jeg si. Saken dreide seg litt også om jeg har lov til å si ifra om slike små filleting eller om man bare skal bite seg i det..Som nevnt ovenfor; jeg er dårlig på krav. Uansett, jeg klarer uansett ikke å være sint på fjotten..han er utrolig grei ellers så jeg føler ikke jeg har grunn til å klage selv om jeg følte "ubehag" i denne situasjonen. Det er litt merkelig..etter svarene jeg har fått her så får jeg nesten dårlig samvittighet. Gir jeg virkelig uttrykk i innleggert mitt om at han er en sosial amøbe som noen kaller han her? Og hadde man visst dette på forhånd at han hadde lovet å stikke innom en kompis så hadde man ikke blitt med på besøk hos svigers i det hele tatt? Uansett, takk for svar!
Gjest Bond Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Tja, hvis ikke noe annet da er det litt uheldig oppførlser fra hans side. Og jeg mener ikke at man skulle lage store krangler ut av sånt eller at du må være utrolig sint med ham, men man må si fra hvis noe ikke er ok. Bare si helt rolig at du syntes det var litt teit og du følte deg litt ubehagelig og trist og ensom. Hvis man ikke sier fra, har jo den andre ikke noe grunnlag å vite at oppførlselen ikke er ok, og da kan sånt skje igjen. Jo flere ganger det gjentar, jo større er sjansen at resultaten av det hele er bare misforståelser, mas og krangling. Jeg synes aldri at man skulle bare bite seg i det. Selvfølgelig skulle man ikke mase om alt uendelig mye og krangle om filleting, men man må tydelig si fra hva som er ok og ikke ok. Det å si fra er ikke det samme som å mase. Endret 26. oktober 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest_tommy_* Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Overlate deg helt alene hos foreldrene sine mens han selv drar på fest? Ærlig talt, det ville jeg ikke ha funnet på. Da hadde jeg heller prøvd å ordne en avtale med dama om at vi kunne dra bare en snartur over til kompisen min bare for å si hei å sitte ned i noen minutter uten og nødvendigvis drikke noe alkohol i det heletatt. Om det tydeligvis ikke hadde vært noe alternativ for dama mi så ville jeg nok blitt hjemme med hun, ikke F om jeg hadde overlatt henne til foreldrene mine til tortur i hele fire timer+ Men du kan jo se det litt fra han ståsted også da. Han hadde lovt kompisen sin å dra innom. Sånt bør man holde hvis man har ønske om og faktisk beholde vennene sine selv om man er i et forhold. Jeg mener at dere får ta litt skyld deling på dette egentlig. Du burde kanskje ha gått med på å dra en snartur til kompisen (times tid eller noe sånt) slik at han kunne ha sagt hei til kompisen sin som han lovte. Kanskje vurdere å bli med han neste gang? Det er ikke sikkert at han er i sånn kjempehumør til å være med deg på ting heller, men han gjør det nok fordi
Fluffie Skrevet 26. oktober 2008 #14 Skrevet 26. oktober 2008 4 timer er ikke en snartur akkurat... Jeg ville regnet maks en time som en snartur. Det var kjipt av han aa la deg vaere med svigers i fire timer naar du ikke kjente dem saa godt enda. Jeg har blitt ganske godt kjent med mine etterhvert, men jeg ville ogsaa blitt litt snurt om typen bare skulle paa en snartur innom en kamerat og ble borte saa lenge.
The Kitten Skrevet 26. oktober 2008 #15 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg synes ikke du er slem. Jeg synes heller det er dårlig gjort av ham, og litt rart å forlate deg som gjest i mange timer for å dra på fest.
Nabodama Skrevet 26. oktober 2008 #16 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg synes ikke du er slem. Jeg synes heller det er dårlig gjort av ham, og litt rart å forlate deg som gjest i mange timer for å dra på fest. Ja, jeg ville også syntes det var rart. Jeg ville ikke likt å bli overlatt til mine svigers for at mannen min skulle på fest hos en kompis. Det hadde nok gått ra, men ville vært litt ekkelt i starten av forholdet. Som kommende svigermor ville jeg også syntes det var merkelig oppførsel om en av mine døtre tok med kjæresten hjem hit, og så dro sin vei for å feste med venninnene og han ble igjen her. Ville nok tatt en prat med dem om det i etterkant, for jeg ville ikke trodd det var så greit for kjæresten , selv om vi ville vært inkluderende overfor ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå