Gjest *smak* Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Hva synes dere? snikk snakk gjerne om temaet
Gjest Cederic Rueben Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Mangel på eget liv.... Hva vil det si at man lever slik andre vil man skal leve ?
Gjest *smak* Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Tror du misforstår. Jeg mener type menneske som bruker hele dagen på å baktale andre, setter i gang tiltak for å få en venninne ut av gjengen osv. Folk som er sånn er avvikere. Da har jeg tenkt hva om de gjorde noe godt for seg selv, det ville vært bedre enn all baktalingen og utfrysningen..
Gjest Cederic Rueben Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Tror du misforstår. Jeg mener type menneske som bruker hele dagen på å baktale andre, setter i gang tiltak for å få en venninne ut av gjengen osv. Folk som er sånn er avvikere. Da har jeg tenkt hva om de gjorde noe godt for seg selv, det ville vært bedre enn all baktalingen og utfrysningen.. ah slike mennesker..... Jeg verdigere ikke slike mennesker en mening for å si det slik.
Blåbæret Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg liker ikke slike mennesker. Synes de er veldig slitsomme. Jeg er ikke intressert i å høre hva som skjer med alle andre gjennom noen som somregel kun tar frem det negative. Men igjen så synes jeg litt synd på dem. Jeg føler at de som er slik ofte mangler selvtillitt og trenger å baktale andre for å få seg selv til å virke bedre en dem, desverre så funker det motsatt i mine øyne.
Lise_ Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Det sier seg selv at det er rett og slett for dumt
Hanna panna Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tror de har sitt eget liv, men kjeder vettet av seg om de ikke kan ha noe tett å finne ang andres liv.
Gjest *smak* Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tror sånne mennesker ikke har fantasi nok til å leve et spennende liv hi hi Derfor tyr de til baktaling... De har nok liten selvtillig også siden tråkker på andre for å heve seg selv. Men igrunnen hevder de ikke seg selv, de hevder den/de som de som de tror de holder nede. Fordi folk kan tenke lengre enn baktalerne tror, de vil tenke på den som "blir holdt nede" som en spennende person med et spennende liv siden de bruker så mye tid på h*n. Tanker fra meg hi hi... Snikk-snakk gjerne mer om temaet.
Gjest Infralove Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Men no snakkar jo de dritt om andre personar. Blir ikkje det same greia? Ved å sjå ned på andre personar, hevdar de dykk sjølve.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tror sånne mennesker ikke har fantasi nok til å leve et spennende liv hi hi Derfor tyr de til baktaling... De har nok liten selvtillig også siden tråkker på andre for å heve seg selv. Men igrunnen hevder de ikke seg selv, de hevder den/de som de som de tror de holder nede. Fordi folk kan tenke lengre enn baktalerne tror, de vil tenke på den som "blir holdt nede" som en spennende person med et spennende liv siden de bruker så mye tid på h*n. Tanker fra meg hi hi... Snikk-snakk gjerne mer om temaet. Det tror jeg også.Sånne folk som er så "bekymra" på vegne av andre støtt og stadig er nok heller misunnelig på den de "bekymrer" seg for.
Gjest Eurodice Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 Tror du misforstår. Jeg mener type menneske som bruker hele dagen på å baktale andre, setter i gang tiltak for å få en venninne ut av gjengen osv. Folk som er sånn er avvikere. Da har jeg tenkt hva om de gjorde noe godt for seg selv, det ville vært bedre enn all baktalingen og utfrysningen.. Jeg misforstod også hva du mente. Det er nok en generasjonskløft her, tenker jeg. Det jeg i første rekke tenker på, er voksne mennesker, kanskje spesielt mødre som alltid har vært hjemme og stelt, som lever for og gjennom barna sine og ikke kan gi slipp på den rollen når de (barna) blir voksne. Du vet, den typen som alltid skal gi gode råd, som vet best osv. osv. Mange kan være ganske dominerende på en tilsynelatende omtenksom måte, det har jeg sett mange eksempler på. Det jeg tenker om det, er at de ikke vet hvem de er i sin kjerne. Hvem er jeg, hvis jeg ikke kan være mor? Hvilken rolle har jeg nå? De blir desperate eller for den saks skyld deprimerte ved å kjenne på tomheten som oppstår. Dette er selvfølgelig ubevisst for disse menneskene.
Gjest *smak* Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har hørt at mennesker ikke baktaler noen de ikke misunner. Hva tror dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå