Gå til innhold

Gammel ris blir som ny?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Har faktisk opplevd å finne gamle "rester" av annen mat i risen på en vietnamesisk restaurant her i Oslo. Ganske så kvalmende.

Gjest Ethereal
Skrevet

:evil:

Vi bor i Tromsø, og hadde egentlig tenkt oss på restaurant i dag (ikke Lille Buddha), men tror jeg står over, og heller lager noe hjemme! Makan!!! Det verste er at de er så frekke og påstår det aldri har funnet sted....

Skrevet
:evil:

Vi bor i Tromsø, og hadde egentlig tenkt oss på restaurant i dag (ikke Lille Buddha), men tror jeg står over, og heller lager noe hjemme! Makan!!! Det verste er at de er så frekke og påstår det aldri har funnet sted....

Buddha har vel innrømmet at de brukte gammel ris, og sagt at de har slutta med det (håper det er sant). Men dersom du ser i dagens Nordlys så påstår eieren av Tangs at de aldri har brukt risen om igjen.

La meg bare si det sånn... Jeg har jobba på Tangs, og det er en grunn til at jeg ikke spiser risen der. Spiser stekt ris, det er trygt! Foruten resirkulering av ris har jeg ingenting å utsette på forholdene på kjøkkenet. Og som de sier, fatter ikke at det er nødvendig å sette ryktet på spill for noen småpenger :roll:

Gjest Ethereal
Skrevet

Hmm, og Tangs som jeg liker ganske godt.....:roll:

Skrevet
Hmm' date=' og Tangs som jeg liker ganske godt.....:roll:[/quote']

Som sagt, jeg har jobba der, og jeg har ingen problemer med å spise der. Vil tippe at om de ikke har slutta før, så slutter de i alle fall nå med å servere risen flere ganger. Dersom du vil være helt sikker bestiller du stekt ris til maten.

Skrevet

Veldig dumt å ødelegge ryktet sitt for sånne småting ja.. Unødvendig gjort av resturanten! :evil:

Skrevet

Tror nok ikke det er bare den ene restauranten for å si det sånn...

Gjest Ethereal
Skrevet

det er vel typisk for orientalske restauranter :evil:

Tro om italienske er like ille?

Skrevet

Tror ikke vi skal skjære alle orientalske restauranter over en kam. Har god grunn til å stole på f.eks Lotus. Her i byen er vel Il Tabernacolo den eneste italienske, og der er maten så god at det ikke blir noe å resirkulere :D

Vi får starte en kampanje der vi griser til all ekstra ris med så mye saus at den ikke kan serveres en gang til da... Dersom alle gjør det, blir det jo ingen ris å resirkulere. Litt mere eksklusive steder er som oftes trygt, og der de servere risen på selve fatet i stede for i skål er det også trygt.

Gjest Ethereal
Skrevet
:) skal tenke på det med tilgrising av risen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...