Serinekake Skrevet 25. oktober 2008 #1 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hørte her en dag at eggekartonger ikke skal i papir/papp-bosset, fordi de de allerede er resirkulert og dermed skal i kompost eller matavfall? Aldri hørt det før, så måtte selvfølgelig hjem å sjekke det opp:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 25. oktober 2008 #2 Del Skrevet 25. oktober 2008 Fant dette hos Aftenposten: Matavfall er fisk og skalldyr, kjøtt, brød og bakervarer, frukt og grønnsaker, blomster og blomsterjord, teposer og kaffegrut. Brennbart avfall er: Eggekartong, potetgullposer, tannbørste, bøker, aske, bleier, bind, tobakk, snus, plastemballasje, lær, gummi, garn, sko, husholdningspapir. Drikkekartonger sorteres for seg, går til gjenvinning. Papir fra aviser, ukeblad og reklame sorteres for seg. Gjenvinnes. -- Så eggekartong skal altså ikke i matavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. oktober 2008 #3 Del Skrevet 25. oktober 2008 Der jeg bodde før var det oppslag om at eggekartonger skulle i matavfallet, men se på nettsidene til kommunen din. Hver kommune har sine egne regler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #4 Del Skrevet 25. oktober 2008 På papirkontainerne i vår retur-post står det at blant annet eggekartonger IKKE skal i papirbosset, men i det vanlige restavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serinekake Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 26. oktober 2008 Fant det:) Eggekartonger - restavfall - kastes i bosspannet eller brukes som strø i kompostbinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 18. november 2008 #6 Del Skrevet 18. november 2008 hm, da er det ulike regler i ulike kommuner, ja. I Bærum skal eggekartonger leveres sammen med papir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #7 Del Skrevet 18. november 2008 hm, da er det ulike regler i ulike kommuner, ja. I Bærum skal eggekartonger leveres sammen med papir... Er du helt sikker på dette?? Trefibrene i eggekartonger er altfor korte til å kunne brukes til noe som helst innen papirgjenvinning. Jeg legger eggekartonger i matavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt/mann 20 Skrevet 22. november 2008 #8 Del Skrevet 22. november 2008 Eggekartong I noen kommuner leverer du eggekartong til kommunale mottak for papir, i andre kommuner legger du dem i beholder/sekk for papir. Tilgriset emballasje, f.eks. eggekartong med knuste egg, kaster du som mat- og hageavfall. Spørs litt på hvilken kommune det er snakk om. Anbefaler loop.no sin kildesorteringsguid på det varmeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gyda_* Skrevet 25. november 2008 #9 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg brenner alt slikt i forbrenningsovnen min i hagen. Asken er fin til rosebedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. november 2008 #10 Del Skrevet 26. november 2008 Hvis de er av tydelig resirkuelrt papp ville jeg putta de blant matavfall, er de av pent papir/papp ville jeg tatt de i papir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå