Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #21 Del Skrevet 25. oktober 2008 Men HALLLOOOOOOOOOOOO!!! Hvis man skal forby refleks, så må man også forby andre ting som er mer eller mindre like farlige. Det er poenget. Så interessant. Hvem har sagt at man må det? Winds lov?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #22 Del Skrevet 25. oktober 2008 Kjære Geni. Det er ikke noe poeng det skjønner du. Rart at andre ser poenget mitt, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #23 Del Skrevet 25. oktober 2008 Så interessant. Hvem har sagt at man må det? Winds lov?? Hørt om dominoeffekt e.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #24 Del Skrevet 25. oktober 2008 Rart at andre ser poenget mitt, da. Hvem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heoo Skrevet 25. oktober 2008 #25 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg synes det er utrolig gøy å se på at en eneste person har så lite liv at han eller hun må poste som 10-15 ulike gjester for å vinne en diskusjon.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #26 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hørt om dominoeffekt e.l.? Ok, så det finnes et lovverk mot dominoeffekt e.l.? Kan du gi litt mer info, gjerne en link? Finnes det et lovverk for folk som har rodd seg langt ut på viddene også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #27 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvem? Haha. De aller, aller, aller fleste jeg har snakket med lignende ting om. Jeg omgir meg sikkert bare med rare folk, jeg, da. Andre genier som forstår poeng og innser at det ikke er noe som heter å "bare forby denne ene lille tingen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #28 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg synes det er utrolig gøy å se på at en eneste person har så lite liv at han eller hun må poste som 10-15 ulike gjester for å vinne en diskusjon.... Jeg har ikke psota alle gjesteinnelggene da, men noen. jeg innrømmer glatt at Jeg ikke gadd å lage mange sitater i hvert innlegg. Spiller vel ingen rolle det? Er vel hva man skriver som teller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #29 Del Skrevet 25. oktober 2008 Haha. De aller, aller, aller fleste jeg har snakket med lignende ting om. Jeg omgir meg sikkert bare med rare folk, jeg, da. Andre genier som forstår poeng og innser at det ikke er noe som heter å "bare forby denne ene lille tingen". Ok, da forstår jeg. Altså: Du bruker ofte å snakke med andre mennesker om at det er mye som er like farlig som å ikke bruke refleks, og alle disse menneskene er alltid enig med deg. Nå overbeviste du meg gitt. Eller kanskje ikke, men moro var det lell. (men jeg forstår hva du mener, men du uttrykker det litt klønete, og er litt vel påståelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hrm Skrevet 25. oktober 2008 #30 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvilken praktisk nytte vil et påbud for refleksbruk ha? Hvorfor må vi ha tvang på alt her i norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til dere Kommunist-jævler Skrevet 25. oktober 2008 #31 Del Skrevet 25. oktober 2008 Haha, "Neida, vi vil ikke forby alt som er farlig, bare akkurat Dette, som vi er imot akkurat NÅ. Det er fader meg trist med all denne ekstreme saueflokkmentaliteten som hersker rundt omkring. Ingen kan tenke selv, så derfor må alt farlig forbys, og alt fornuftig påbys. Dere sier det ikke gjelder alt, men kun dette - men hva med andre ting som er farlige? Det er sikkert noen ANDRE som mener at akkurat DET skal bli forbudt/påbudt. Synes stearinlys var et godt eksempel. Det er årsak til mange branner, og har ingen praktisk betydning. Forby det. Og om det er farlig å gå uten refleks, så er det ikke noe imot hvor farlig det er gå beruset langs veien hjem. Gudene vet når enkelte fulle folk kan ramle rett foran en bil, eller legge seg til å sove bak en sving. Derfor bør vi jo forby folk å gå når de har drukket alkohol. Nei vent - vi forbyr alkohol. Slik vel vel dere anti-liberalistiske skapkommunister ha det. All makt til staten, og ingen hjerne til folket. Nå har jo jeg en mistanke om at det er folk uten hjerne som foretrekker at andre bestemmer alt for dem, men.. Selvfølgelig er du jævlig dum om du går i mørket. Om jeg kjører på en av disse idiotene, uten å ha hatt mulighet til å se ham/henne først, og den tilbakestående personen dør, skal jeg med den største selvfølgelighet levere inn et krav på egenandel og bonustap til dødsboet. Om det ikke går (og det gjør det sannsynligvis ikke), skal jeg likevel jekke en øl og tenke at det har kommet noe godt ut av det - litt darwinisme i praksis. Nei, jeg skal få lov å drikke meg full om jeg vil, få lo til å røyke på meg lungekreft om jeg vil, og om jeg vil risikere livet ved å vase full og røykende midt i veien midt på natten, uten refleks, så er det x antall andre paragrafer jeg kan straffes for, om vi ikke har et idiotisk "refleks når det er mørkt"-påbud. Og om jeg noen gang gjør det allikevel, skal jeg poste tid og sted her, så noen kan komme og drepe meg med en bil. For da er det faen meg fortjent. Ellers synes jeg noen burde forby lettkledde antrekk, for da kan man lettere bli voldtatt. Og påby alle med små barn g ha på dem hjelm 24/7, for ellers kan de jo falle og slå seg, da'ah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #32 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvilken praktisk nytte vil et påbud for refleksbruk ha? Hvorfor må vi ha tvang på alt her i norge? Fordi folk i Norge har blitt så ansvarsløse at de ikke tar ansvar hvis de ikke risikerer straff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til dere Kommunist-jævler Skrevet 26. oktober 2008 #33 Del Skrevet 26. oktober 2008 Fordi folk i Norge har blitt så ansvarsløse at de ikke tar ansvar hvis de ikke risikerer straff. Det burde være rimelig soleklart for noenlunde oppegående mennesker at det er et resultat av alt for mye - og ikke et tegn på behov for mer - kontrollering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 26. oktober 2008 #34 Del Skrevet 26. oktober 2008 Tåpelig forslag. Javisst bør alle bruke refleks, for sin egen sikkerhets skyld. Men påbudt? Nope. Hva om du hadde tenkt å gå hjem mens det ennå var lyst, men så ble du litt forsinket, og så ble det plutselig mørkt? Hva skal du da gjøre? Skal du måtte ta taxi hjem for å ikke risikere å få bot? Jeg har ikke alltid en refleks for hånden. Om jeg er ute et sted, og regner med å være hjemme i god tid før det blir mørkt, og jeg ikke har med meg jakke med lommer, eller andre ting å oppbevare en refleks i, skal jeg da måtte ta taxi om jeg plutselig blir litt forsinket? Latterlig. Jeg kjører selv bil. Jeg vet hvor vanskelig det er å se fotgjengere. Men jeg mener likevel at det er vi som velger å kjøre forurensende, potensielt farlige maskiner som er problemet. Ikke de som går til fots, som ikke har bil, som velger å tenke miljø, som bare er på vei fra bussen til hjemmet sitt, osv. Jeg har refleks i lommen på alle mine vinterjakker. Så vanskelig er det vitterlig ikke. Jeg innførte det etter at en bussjåfør nesten kjørte fra meg på et busstopp - han så meg ikke! Skulle jeg husket å ta med refleks hver gang jeg gikk ut døren hadde det ikke blitt refleksbruk, derfor har jeg det i jakkelommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #35 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har ikke alltid en refleks for hånden. Om jeg er ute et sted, og regner med å være hjemme i god tid før det blir mørkt, og jeg ikke har med meg jakke med lommer, eller andre ting å oppbevare en refleks i, skal jeg da måtte ta taxi om jeg plutselig blir litt forsinket? Dette er vel ikke så vanskelig vel? Akkurat som du ikke har lov til å kjøre bil om du glemmer å ta med sertifikatet ditt. Da kan du velge om du vil ta sjansen på å ikke bli tatt (eventuelt risikere en bot om du blir tatt), ta en taxi, få noen andre til å kjøre deg, ta bussen el.l. Som med alle andre lover ville det blitt opp til den enkelte å sørge for å HA refleks med seg, eller ta konsekvensen av det dersom de glemte den. Men så må det jo også sies at politiet neppe ville brukt ressurser på å bøtelegge folk uten refleks. Men et slikt påbud ville hjulpet den uheldige bilisten som kjørte på en mørkkledd refleksløs person på en mørk høstvei. Da ville fotgjengeren kanskje selv fått skylda, istedet for at bilisten skal havne i fengsel og miste framtidige jobbmuligheter bare fordi noen er så tankeløse at de ikke bruker refleks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 26. oktober 2008 #36 Del Skrevet 26. oktober 2008 Men HALLLOOOOOOOOOOOO!!! Hvis man skal forby refleks, så må man også forby andre ting som er mer eller mindre like farlige. Det er poenget. Nei man må ikke det. Det er du som hevder det. Har det slått deg at dersom det ble påbudt med refleks så ville langt mer av yttertøyet som vi bruker på vinteren hatt påsydd refleks? Så slapp du å tenke på om det kom til å være mørkt før du gikk hjem. Visste du forresten at det er påbudt å ha refleks på sykkelen? Tror ikke du finner et eneste sykkelplagg fra hjelm til sko som ikke inneholder refleks. De aller fleste av oss blir nødt til å bruke ytterjakke på vinteren og denne kan i de aller fleste tilfeller uten problemer utstyres med påsydd refleks. Så er problemet løst en gang for alle, selv om jakken ikke skulle ha lommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #37 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvilken praktisk nytte vil et påbud for refleksbruk ha? Hvorfor må vi ha tvang på alt her i norge? Den praktiske nytten vil være at dersom du blir påkjørt når du ikke bruker refleks, så må du ta en del av skylda selv. Bilisten kan kanskje slippe unna drap på rullebladet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. oktober 2008 #38 Del Skrevet 26. oktober 2008 Poenget med å ville ha et reflekspåbud er jo at dersom man kommer kjørende langs en mørklagt vei (enda verre om det regner også) så er det jo så godt som umulig å se en mørkkledd person uten refleks før det er for sent. Og da kan man sitte der med et liv på samvittigheten, og kanskje en fengselsstraff i tillegg. Fordi noen ikke giddet å bruke refleks, eller eventuelt holde seg unna trafikkerte veier om de hadde glemt refleksen. Jamen da måtte det jo være bedre å forby mørkekjøring. Det er jo i tilfelle bilen som ødelegger andres liv, ikke fotgjengeren. Sistnevnte ødelegger naturligvis sitt eget, og kanskje forskjermen i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #39 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jamen da måtte det jo være bedre å forby mørkekjøring. Det er jo i tilfelle bilen som ødelegger andres liv, ikke fotgjengeren. Sistnevnte ødelegger naturligvis sitt eget, og kanskje forskjermen i bilen. Å forby mørkekjøring vil få store samfunnsmessige konsekvenser. Det er ikke alle steder det finnes kollektivtransport som er god nok for folk som jobber natt f.eks. Og i Nord-Norge måtte folk parkert bilen mesteparten av vinteren. Å påby refleks har ingen store samfunnsmessige konsekvenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #40 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jamen da måtte det jo være bedre å forby mørkekjøring. Det er jo i tilfelle bilen som ødelegger andres liv, ikke fotgjengeren. Sistnevnte ødelegger naturligvis sitt eget, og kanskje forskjermen i bilen. Og bilisten får livet ødelagt fordi h*n blir dømt for uaktsomt drap, mister førerkortet, mister kanskje jobben, må kanskje sone i fengsel, mister mange muligheter i framtida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå