Gå til innhold

Primærvitnemål...?


Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Gjest Virvel

Kjæresten min skal i militæret til høsten, og får tre tilleggspoeng for det. Har han fortsatt primærvitnemål etter det, eller hvordan fungerer det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om det er mindre enn tre år siden han gikk ut fra videregående har han primærvitnemål men om resten av poenga (militær ol) skal telle har hand et ikke. Er det mer har han ikke. Opptakskontoret velger det som passer best. I forhold til ordinærvitnemål og primærvitnemål. Noen ganger er det omtrent likt og og da er de ekstra poengene gode å ha. Men mend primærvitnemål blir ikke de poengene telt med.

Litt kjekete forklart. Kanskje noen andre klarer det bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Ok, så hvis han vil ha de poengene er det ikke primærvitnemål lenger? Det var da enda godt, da kommer han sannsynligvis ikke inn på den skolen han har søkt... :ler: (Om han kommer inn der, betyr det at han flytter langt vekk, og det vil jeg naturligvis ikke...egoistisk som jeg er. :sjarmor: )

Takk skal du ha forresten, vi har prøvd å spørre på skolen, men det er jo komplett umulig å få greie på noen ting der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke han sm betemme rom han vil ha de poengene men samordna opptak ser på begge, kommer han inn på den primær så regner de ikke ut ordinær, kommer han ikke inn på primær regner de ut ordinær for å se om han kommer inn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Ok greit. Uansett ligger han under både primær- og ordinærgrensen (med tilleggspoeng) fra i fjor, så jeg håper... Uff, jeg er slem. Fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...