Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Heihei! Er det noen som har en formening om hvor mye pepperkakedeig som må lages til 20 barn (juleverksted)??? Har tenkt å bruke denne oppskriften (men dersom noen har en oppskrift de mener er bedre, så kom gjerne med den!) : Hvetemel 2 kg Sukker 1 kg Sirup 750g Margarin 750g Egg 5 stk Bakepulver 15g Ingefær 15g Kanel 35g Nellik 15g Kardemomme 10g Pepper 1 knivsodd Håper noen har et svar på dette:)
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Heihei! Er det noen som har en formening om hvor mye pepperkakedeig som må lages til 20 barn (juleverksted)??? Har tenkt å bruke denne oppskriften (men dersom noen har en oppskrift de mener er bedre, så kom gjerne med den!) : Hvetemel 2 kg Sukker 1 kg Sirup 750g Margarin 750g Egg 5 stk Bakepulver 15g Ingefær 15g Kanel 35g Nellik 15g Kardemomme 10g Pepper 1 knivsodd Håper noen har et svar på dette:) Jeg tror ikke du trenger å doble denne oppskrifta, men det spørs jo hvor mye papperkake hvert barn skal få. Evt. gange med 1/2?. Min erfaring er at papperkake deig er ganske drøy(iallefall den oppskrifta jeg bruker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå