ecathari Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Ja... Jeg driver å titter på brudebuketter, og har nok konkludert med at jeg vil ha en enkel, rund bukett. Blomstene må være røde og hvite, da dette er fargetemaet i bryllupet. Jeg var i en blomsterforhandler og spurte om pris på en slik bukett, med roser, om hun sa den kostet ca 2.500 kroner... Så mye penger har jeg rett og slett ikke! Så; er det noen som vet hva slags blomster jeg heller bør bruke, som gjør at buketten ikke blir så dyr? Eller er det andre typer buketter som er billigere enn den runde? Har virkelig ikke peiling på blomster og sånn... Endret 25. oktober 2008 av ecathari
LilleMy28 Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg foreslår at du heller sier at du vil ha en billig bukett og får forslag tilbake på hva du kan få for pengene. Min erfaring er at det varierer mye i pris fra sted til sted, så hør med flere. Jeg fikk vite av de på Floriss her i by'n at en kan få en fin bukett for tusenlappen, så jeg kunne bare komme tilbake og si pris, farge og hvilke typer blomster jeg liker og ikke liker, så skulle de fikse det. Gerbera og enkelte liljer og orkideer er gjerne billigere enn langstilket roser.
Lille Rosa Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg foreslår at du heller sier at du vil ha en billig bukett og får forslag tilbake på hva du kan få for pengene. Enig! Jeg ville forhørt meg litt rundt og spurt om hva slags type bukett du kan få for et bestemt beløp. Du finner helt sikkert en fin bukett .
Spatula Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Hei, jeg er litt i samme gata som deg, med at en brudebukett til ca 2000,- vil bli alt for dyrt. Jeg skal se litt rundt på interflora, 800blomter.no osv å se om jeg finner noen fine buketter til ca 500,- syns de er lik så flotte:) å siden temaet i vårt bryllup er hvit,grønt og sølv kan vi få en fin bukett til den prisen vi har satt
Gjest lillelinn Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 ååå jeg har sett en kjempe fiiiin... men vet ikke åssen jeg legger inn bilde
Gjest lillelinn Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 søt bukett likte denne jeg :D kan jo lages selv..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg var innom en blomsterbutikk å spurte om de kunne lage en billig bukett til meg og fikk da beskjed om at jeg valgte noen av de ferdig buntede blomsterne de hadde - så satt de de sammen og kunne pynte den opp litt med silkebånd. Dette til samme pris som for det blomstene kostet. Dvs en bukett fra 199kr + silkebånd. Helt genialt!! En brudebukett i samme butikk kostet fra 1600kr og oppover!!
Gracee Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Ja... Jeg driver å titter på brudebuketter, og har nok konkludert med at jeg vil ha en enkel, rund bukett. Blomstene må være røde og hvite, da dette er fargetemaet i bryllupet. Jeg var i en blomsterforhandler og spurte om pris på en slik bukett, med roser, om hun sa den kostet ca 2.500 kroner... Så mye penger har jeg rett og slett ikke! Så; er det noen som vet hva slags blomster jeg heller bør bruke, som gjør at buketten ikke blir så dyr? Eller er det andre typer buketter som er billigere enn den runde? Har virkelig ikke peiling på blomster og sånn... Jeg var innom en blomsterbutikk og spurte i dag faktisk. Da sa damen at hun har laget brudebuketter fra 500 til flere tusen. Billig bukett får du ved å bruke "standardblomster" (dvs som ikke må spesialbestilles) som settes sammen, med stilk. Ska man ha stilkløs, hengende, eller annet avansert opplegg, må stifiting osv til, da blir det tidkrevende - og dyrt. Håper dette hjelper
ecathari Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. oktober 2008 Tusen takk alle sammen Og lykke til med deres egne buketter og bryllup!
Gjest Gjest_Lovinda82_* Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg hadde en brudebukett til kr 500. Den bestod av to hortensia blomster, tre orkideer + litt eføy rundt buketten. Hortensiaen og orkideene var hvite, men andre farger er mulig. Resultatet var en rundt og passe stor bukett. Jeg var strålende fornøyd og fikk mye skryt
ecathari Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg hadde en brudebukett til kr 500. Den bestod av to hortensia blomster, tre orkideer + litt eføy rundt buketten. Hortensiaen og orkideene var hvite, men andre farger er mulig. Resultatet var en rundt og passe stor bukett. Jeg var strålende fornøyd og fikk mye skryt Du har ikke et bilde...? Det hørtes veldig pent ut...!!
eleit Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis det er flere blomsterforhandlere der du bor ville jeg forhørt meg godt rundt. Her jeg bor er det i alle fall stor forskjell i pris og service hos de ulike forhandlerne.
Honey Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 www.gamman.se er et nettsted som viser hvordan man kan binde enkle buketter selv. Jeg ville gått for en som er bundet med stilk hvis jeg skulle lage selv. Rund bukett bestående av bare nelliker er jo ganske billig. Man kan jo pynte en slik enkel bukett med perletråd, gull eller sølvtråd o.l. for å pynte den opp litt.
Lovinda82 Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg aner ikke hvordan jeg kan få lagt inn bilde her inne, men i mitt forsøk på å få det til, så har jeg nå lagt ut to bilder av buketten min i Galleriet. Du finner "Galeri" lenger oppe på denne siden, så må du velge kategorien bryllup og deretter brudebuketter. De to første bildene er av min bukett.
Christal Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg var i en blomsterforhandler og spurte om pris på en slik bukett, med roser, om hun sa den kostet ca 2.500 kroner... Så mye penger har jeg rett og slett ikke! Så; er det noen som vet hva slags blomster jeg heller bør bruke, som gjør at buketten ikke blir så dyr? Eller er det andre typer buketter som er billigere enn den runde? Min erfaring er at det varierer mye i pris fra sted til sted, så hør med flere. Jeg fikk vite av de på Floriss her i by'n at en kan få en fin bukett for tusenlappen, så jeg kunne bare komme tilbake og si pris, farge og hvilke typer blomster jeg liker og ikke liker, så skulle de fikse det. Hei, jeg skal ha rund bukett med kun enkle roser med litt pynt. Har også vært å forhørt i flere blomsterbutikker og har kommet til at faktisk så er Floriss det rimeligste alternativet. En slik blomst kom på rundt 1000 + Det syns jeg ikke er så ille. Min skal være rund og skal ha påstifta stilker med silkebånd rundt stilkene, litt perler inni blomstene og annet pynt. Håper du finner en bukett til ditt budsjett! :D Lykke til.
manzana Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 Buketten min var med røde tullipanser og brudeslør. Enkelt og elegant. Ca 500 kr.
angara Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kommer til å gå i en blomsterbutikk når det nærmer seg bryllupet, og se hvilke blomster de har inne. Aner ikke hva som er i sesong rundt nyttårsaften. Så ber jeg om å få en bukett av det. Og kjøper noe av det samme til borddekorasjoner etc. Jeg stresser altså minimalt med akkurat det. Knappehullsblomstene, derimot... de bekymrer meg litt. Må det alltid være samme blomster som i brudebuketten? Eller er det standard å ha en rød rose i knappehullet, uansett? Alt som går til meg er jeg ikke så nøye med, men jeg vil at de andre (altså mennene) skal få "ordentlige" blomster å gå med, i allefall.
Gjest ØSTLANDSMAMMA Skrevet 17. mars 2009 #18 Skrevet 17. mars 2009 Jeg giftet meg i helgen og hadde 3 langstilkede roser med litt grønt. Det samme til 2 brudepiker. Betalte rundt 200,- for min og 130,- for hver av de små.
Bertelura Skrevet 17. mars 2009 #19 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg tror jeg har fått en fantastisk god deal på blomster, så en annonse på finn.no om blomstertilbud. Jeg måtte gjøre om litt på pakken da vi ikke skal ha bordoppsatser, men for min(hengende)bukett, og 4 jakkeblomster til de 4 viktigste mennene skal jeg betale 1100 kr. Da får jeg velge blomster selv, og hun har selv kommet med forslag. Hadeland brudebyrå tror jeg de heter, hun som driver det er i allefall blomsterdekoratør(hvis det er det det heter, husker ikke) Blomstertilbud Endret 17. mars 2009 av Bertelura
Vera Vinge Skrevet 17. mars 2009 #20 Skrevet 17. mars 2009 Som andre nevner, er det jo en mulighet å lage noe selv. Jeg kjøpte hvite peoner og plukket noen kvaster hvit hortensia fra svigermors hage, og surret dette sammen med et bredt, hvitt silkebånd sånn ca fem minutter før jeg skulle dra til frisøren. (Jeg kan fortelle at jeg holdt på å gi forloveren min hjerteinfarkt. ) Men om jeg skulle gjort det om igjen, ville jeg valgt bare peoner. Hortensiaen tapte seg litt utover ettermiddagen, og trengte tydligvis mer vann enn den fikk i min lille papir- og poseinnpakning på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå