Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krangler dere offentlig om småting (eller store)? Jeg spør fordi jeg synes jeg har hørt uvanlig mye kjekling og krangling mellom folk i det siste, i butikker og overalt. Stort sett om bagateller. Bare i dag har jeg hørt tre ulike par som småkjeklet på hverandre om småting. Og i tillegg flere som har kjeftet på barna sine. Det siste føler jeg til vanlig at nesten må mord til før enkelte gjør. Men i dag hørte jeg til og med en mamma som sa hysj! :fnise:

Er det noe som går? Finanskrisen som gjør folk surere enn normalt? Jeg tror det skulle mye til før jeg kranglet med eller skjelte ut noen offentlig. Og jeg føler at jeg syns litt synd på de parene som har en så sur stemning seg imellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan vel diskutere med barna offentlig. Når de hyler og vil ha godteri og jeg mener at det trenger man ikke på en tirsdag. Å krangle med gubben gjør jeg ikke hjemme engang, så det ville vel vært litt rart å kranglet offentlig.

Skrevet

Nei, vi krangler ikke offenlig :)

Men det er vel ikke noe rart å måtte kjefte litt på ungene, selv om man vel bør holde lydnivået på et minimum...

Skrevet

Jeg har kort lunte til tider så det kan holde hardt :kjefte:. Men som regel holdes kranglingen innenfor hjemmets fire vegger. Det skal sies at det ikke skjer ofte, til mitt forsvar..:fnise:

Gjest New Dawn
Skrevet

Prøver å ikke krangle med mannen når vi er ute .. det holder vi innen husets fire vegger. Heldigvis så har vi aldri hatt problemer med unger som hyler etter snop i butikken .. det fæleste jeg ser er foreldre som kjefter høylytt på unger som hyler enda høyere .. hjelpe meg - da blir jeg flau på deres vegne og kommer meg unna.

Skrevet

Jeg prøver å ikke krangle ute blandt folk. Ikke alltid så lett, lunten min er ganske kort, den også.. Så utenfor husets fire vegger pleier jeg heller å gi små, giftige stikk som kun mottageren får med seg.. Hehehe !

Skrevet
Jeg prøver å ikke krangle ute blandt folk. Ikke alltid så lett, lunten min er ganske kort, den også.. Så utenfor husets fire vegger pleier jeg heller å gi små, giftige stikk som kun mottageren får med seg.. Hehehe !

Du skal ikke være så sikker på at kun mottaker får med seg de stikkene. Jeg har selv en lei tendens til å plukke opp slike stikker når de fyker forbi ørene på meg, og det er like pinlig å overhøre som en mer åpen krangel.

• Liker 1
Gjest pinkbunni
Skrevet

Det du hører som kjekkling og krangling trenger jo ikke nødvendigvis være kjekkling eller krangling for de som "krangler" :)

Både mine foreldre og venner pleier ofte å ta meg for måten jeg og Sambo snakker til hverandre på, for de mener vi er frekke og erter hverandre :P Men vi bare snakker sammen, og kanskje erter hverandre ;)

Skrevet

Prøver å unngå det! Men nå krangler vi jo ikke når vi er alene heller, så det er ganske lett å gjennomføre :)

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger når jeg har vært på ferie med familien, dvs foreldrene mine og søsken, at de kjefter på hverandre offentlig. Nå som jeg er voksen, synes jeg det utrolig flaut. Jeg har vært på ferie med dem et par ganger etter at jeg flytta ut hjemme ifra og. Men nå er det nesten så jeg ikke har lyst til å bli med dem lengre, fordi jeg orker ikke offentlig krangling. Alle ser på deg osv.

Skrevet
Du skal ikke være så sikker på at kun mottaker får med seg de stikkene. Jeg har selv en lei tendens til å plukke opp slike stikker når de fyker forbi ørene på meg, og det er like pinlig å overhøre som en mer åpen krangel.

Har man ikke andre ting å egentlig tenke på?

Skal ikke si at jeg faktisk ikke synes det er litt håpløst å krangle offentlig, men pinlig ?

Jeg går bare videre og orker ikke engang å tenke mer over det.

Man vet aldri hvorfor slike mennesker krangler, hva det gjelder, hva som skjer... orker ikke å blande meg inn psykisk

Skrevet

Jo, forresten. Jeg og samboer har et eldre nabopar som er koselige, men veldig stabeist av en dame.

Hun har noen ganger kjeftet høyt på han, og han synker sammen som en liten valp med halen mellom bena og holder munn.

Kan være ting som "Jeg tror den pæren skal..." "Nei DU! SE nå står han der å sier at pæren skal....!!!bnjksnuaehu". Har vært litt flere slike ting, og må si jeg grøsser. Mannen har vel ikke meninger snart..

Må si jeg blir litt paff av slikt, ja. Men folk jeg ikke KJENNER, får ikke så mange tanker fra min side..

Skrevet

Jeg krangler ikke med noen offentlig, så sant det er mulig å unngå.

Skrevet

Har krangla med typen offentlig et par ganger når vi har drukket(på byen el fest) men ellers unngår jeg det. Vi krangler egentlig ikke så ofte heller så det er lett å unngå

Men når lille jenta blir større kan det hende at jeg er en av dem som må små kjefte litt på henne om hun maser i butikken (krysser fingrene for at hun ikke blir en mase jente) :)

• 8 år senere...
Skrevet

Vi har noen familiemedlemmer som ikke kan dy seg. Det beste er å trekke seg ut av diskusjonen der og da, selv om det er fristende å svare en evt hissigpropp😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...