Gå til innhold

Skal vi bli sammen selv om vi er veldig forskjellige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Samboeren min og jeg har vært sammen i 8 år og vi har, som alle andre, hatt være opp- og nedturer. Det som er alltid et problem er at vi er i utgangspunktet veldig forskjellige: jeg er A-meneske han er B-meneske, jeg liker å gå på tur han foretrekker å slappe av foran tv-en, for meg er de indre verdiene viktig han er mer interessert i utseende osv.

Som oftest klarer vi å snakke om ting og finne frem til en kompromiss, men jeg er litt redd at det vil ta på, både meg og han, på lang sikt.

Er det noen som er i en lignende situasjon eller har erfaring med sånt? Jeg ville virkelig sette stor pris på råd og tipps.

Er det mulig at man bare er for forskjellig til å få forholdet til å virke skikkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Samboeren min og jeg har vært sammen i 8 år og vi har, som alle andre, hatt være opp- og nedturer. Det som er alltid et problem er at vi er i utgangspunktet veldig forskjellige: jeg er A-meneske han er B-meneske, jeg liker å gå på tur han foretrekker å slappe av foran tv-en, for meg er de indre verdiene viktig han er mer interessert i utseende osv.

Som oftest klarer vi å snakke om ting og finne frem til en kompromiss, men jeg er litt redd at det vil ta på, både meg og han, på lang sikt.

Er det noen som er i en lignende situasjon eller har erfaring med sånt? Jeg ville virkelig sette stor pris på råd og tipps.

Er det mulig at man bare er for forskjellig til å få forholdet til å virke skikkelig?

På 8 år burde du ha funnet ut det meste!

Funker det i dag da?

Skrevet
På 8 år burde du ha funnet ut det meste!

Funker det i dag da?

Det er jo det som er så rar. Det går egentlig, men jeg vet ikke om vi er bare sammen fordi vi har blitt vant til det og ikke gidder å gjøre noe mer med det. Det skjer jo ikke så mye i selve parforholdet. Vi lever kanskje mer ved siden av hverandre enn med hverandre. Har du vært i en liknende situasjon?

Skrevet

Er i samme situasjon som deg. Vi er også veldig forskjellige og har vært sammen lenge. Av og til vil jeg lurer jeg på om jeg ville fått det bedre uten han, men samtidig er jeg jo så fryktelig glad i han også.....

Gjest Gjest_Gl@mB@be_*
Skrevet

Hei!

Jeg har en kjæreste som er ulik meg på flere måter, men vi har det flott sammen likevel. Grunnen til det er at vi er på samme sted i livet, og vi ønsker de samme tingene i fremtiden. Dette er for meg det viktigste!

Skrevet
Er i samme situasjon som deg. Vi er også veldig forskjellige og har vært sammen lenge. Av og til vil jeg lurer jeg på om jeg ville fått det bedre uten han, men samtidig er jeg jo så fryktelig glad i han også.....

Ja, det er akkurat sånn det er med meg og. Jeg tenkte bare at det er så fryktelig irriterendes for begge av oss når de samme problemene dukker opp og opp igjen og vi vet at vi aldri kommer til å finne en løsning på det.

Skrevet
Hei!

Jeg har en kjæreste som er ulik meg på flere måter, men vi har det flott sammen likevel. Grunnen til det er at vi er på samme sted i livet, og vi ønsker de samme tingene i fremtiden. Dette er for meg det viktigste!

Det høres bra ut at dere er på samme sted i livet. Jeg tror samboeren min og jeg er det og, men vi har ulike synspunkter når det gjelder fremtiden og det gjør det også veldig vanskelig for meg.

Skrevet
Det høres bra ut at dere er på samme sted i livet. Jeg tror samboeren min og jeg er det og, men vi har ulike synspunkter når det gjelder fremtiden og det gjør det også veldig vanskelig for meg.

Da må dere prøve gi og ta teknikken!

Om det er ting dere ikke blir enig om får en av dere fire,og i neste omgang tar du.

Den gyldne middelvei!.

Har en dame som ikke firer litt en gang,nå ser det ut som det synger på siste verset :snurt: (Hun)

I kveld er hun på en fest som vi begge skulle vært på,jeg sitter hjemme å fester med meg selv for at hun ser de fleste ting på sin måte.

Skrevet

Akkurat:-) Vi krangler også om de samme tingene igjen og igjen. Ikke lett det der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...