Gjest fkjert Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 jeg har prøvd følgende: - en eller annen vott fra tv-shop. resultat: nedsliping av hud, fortsatt hår. AAAAAAUUUUU - voks ment for overleppe(veet eller noe): fjernet hår greit, men fikk masse gule småkviser. KJEMPEFINT vanlig pinsett, blir helt ok - men fjerner jo bare bittelitt og er jo ganske vondt. noen gode råd?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 veet har strip til det formål,voks ,
minemor Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Gå til frisør eller hudpleie og vox det bort med varmvox:) Enkelt og fort-vondt!!!! Koster alt fra 100 - 200 kr, og holder i ett par tre uker:)
Timeglasset Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Får du masse små gule kviser av veet sin voks så vil du få det av vanlig varmvoks i en klinikk/frisørsalong også.. De små kvisene vil forsvinne iløpet av kort tid og de neste gangene du vokser vil det bli mindre av disse (hvis du gjør det regelmessig). Eventuelt kan du dra til en klinikk som benytter andre metoder for fjerning av hår, for eksempel tråd. Det gjør vondt da, verre enn å vokse, men du slipper problemet med kvisene/nuppene.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 tror kanskje ikke alle leser innlegget for de svarer da voks er anbefalt av flere:P men jeg lurer på hvorfor det blir mindre og mindre gule prikker med tiden? har det noe med hårsekkene og gjøre?
Torine Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Får du masse små gule kviser av veet sin voks så vil du få det av vanlig varmvoks i en klinikk/frisørsalong også.. De små kvisene vil forsvinne iløpet av kort tid og de neste gangene du vokser vil det bli mindre av disse (hvis du gjør det regelmessig). Eventuelt kan du dra til en klinikk som benytter andre metoder for fjerning av hår, for eksempel tråd. Det gjør vondt da, verre enn å vokse, men du slipper problemet med kvisene/nuppene. Kan du fortelle mer om fjerning av hår med tråd. har ikke hørt om det før?
TiaMaria86 Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Kvisene kommer ikke dersom du fort smører deg med noe desinfiserende rett etterpå.
Timeglasset Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Talg sitter i hårsekkene, når disse rives ut med voksen så følger talget med. Ved dårlig rengjøring etter voksing så tetter porene seg og porene får ikke luft, porene tettes og du får kviser. Luft på talg = acne bakterien dør. Ved å rengjøre før og etter at du har vokset, gjerne med en voksfjerner og cleanser, samt å vokse regelmessig (huden peeles også ved voksing) så vil problemet med kviser forsvinne.
Timeglasset Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Kan du fortelle mer om fjerning av hår med tråd. har ikke hørt om det før? Man surrer en bomullstråd rundt fingrene og ruller den over huden. Hårene blir fanget i tråden og blir nappet ut av folliklene.. det blir omtrent det samme som å nappe med pinsett, men går mye fortere.
royaltrux Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 http://www.facialhairremover.co.uk/ Den har jeg hørt om, men det skal være litt vondt. Det som jeg har hørt anbefalt er at man barbere hår og la det vokse litt, det skal være mindre smertefullt hvis håret er ikke så lang.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Kvisene kommer ikke dersom du fort smører deg med noe desinfiserende rett etterpå. Joda... Jeg har prøvd det meste, med veiledning på hudpleiesalonger. Kviser blir det likevel. Takler bare ikke voks i ansiktet, det blir det samme på øyenbrynene. Napping er da svaret for min del, selv om det tar lenger tid. Forskjellige mennesker, forskjellig hud, forskjellige løsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå