Gå til innhold

og ikke betale regninger i tide...

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglus i øyeblikket
Skrevet

Jeg er i en liten økonomisk krise om dagen. Jeg har gått og ventet på lønning som skulle komme i dag. Det had skjedd en feil, og jeg får ingen penger før neste torsdag.

Det henger noen regninger på kjøleskapet mitt. Den jeg har dårligst samvittighet skulle vært betalt 5.juni.

Hvor lang tid tar det før jeg får en eventuell purring? Hvor mye ekstra må jeg betale når jeg får purringen??

Uff og uff!

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Det står somregel på regningen hvor mye de beregner i purregebyr, og eventuelle renter de beregner ved for sen betaling (i alle fall står begge disse opplysnignene på strømregninga jeg har i nærheten av meg)

Finnes det ingen du kan låne penger helt miderltidig av da, så du får betalt den? Foreldre, søsken, kjæreste? Det hele beror jo på en feil, og du kan betale tilbake om ei uke. Alternativt burde du ringt og forklart at det hadde oppstått en feil slik at du ikke fikk penger helt enda, men det bør jo gjøres FØR forfall da, ellers er det lite sannsynlig at de er samarbeidsvillige. Forfall for ei uke siden, antakelig er purringa sendt innen du betaler om ei uke i alle fall...

Gjest Mayamor
Skrevet

Ring til dem du skulle betalt regningen til.

Da unngår du gebyr som regel.

Dersom de ikke hører noe - da kommer purringene... :wink:

Mayamor

Skrevet

Ring til kreditoren, det er det beste å gjøre....

Forøvrig så er vel ikke EN ubetalt regning en og annen gang noen krise.... :wink:

Hilsen en med veldig dårlig økonomi i mange år....

Gjest fattiglus
Skrevet

Da fikk jeg lånt litt penger, så hvertfall regningene ble betalt. Siden jeg enda ikke har fått purring, men det er helt sikkert på vei, må jeg ikke betale den når den kanskje kommer da?

Skrevet

Det er en god idè å sende en mail eller ringe de du skylder penger og be om betalingsutsettelse. Gjerne i god til før forfall. Vi pleier å gjøre dette når du får store regninger (f.eks strøm) som vi trenger 2 måneder på å betale. Det har aldri vært noe problem å få 2-3 ukers utsettelse. Men dette krever også at du betaler innen den nye betalingsfristen.

Du kan også be om å fåp dele opp regningen i 2 eller 3 avdrag, om det er snakk om høye summer.

Gjest Zalomine
Skrevet

Vel, somregel står det at dersom din betaling og purringen har "krysset hverandre i posten" kan du se bort fra purringen, men enkelte ganger belaster de da purregebyret på din neste regning (det gjorde i alle fall netcom) Men, det skader ikke å betale nå før purringen kommer i alle fall :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Uansett om at du må vente med å betale. Ring til de som skal ha pengene å gi besjed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...