Gå til innhold

Forteller du ALT, ABSOLUTT ALT til den du er sammen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, må si jeg nettopp opplevde noe jeg ikke helt kan forstå.. Samboeren min fant ett brev på bordet her, som en venninne har skrevet til meg og gitt meg i en konvolutt, hun følte for det da det er snakk om ett svært ømfintelig tema for henne. Jeg hoppet selvsagt opp av stolen og snappet brevet fra ham og forklarte veldig nøye at dette er noe ekstremt hemlig som vår felles venninne har betrodd meg, og bare meg. Og jeg har lovet henne å holde det hemmelig pga hun føler for det slik. Samboeren min ble rasende forbannet og sa noe om at "da stoler du ikke på meg, og du burde fortelle ALT til meg.." før han sprintet ut for å kjøre en tur...

Nå kjenner jeg samboeren min, vedder på han bare har en dårlig dag og reagerte feil slik han noen ganger gjør, så kommer han hjem sier unnskyld og alt er bra. Men det får meg til å tenke, forteller dere alt dere vet til den dere er sammen med? Selv om det er ting dere instendig er blitt bedt om å holde for dere selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om meg selv, nesten

Om andre, svært, svært skjelden, og iverfall ikke om jeg har fått beskjed om å ikke si noe.

Skrevet

Han viste omsider forståelse for dette, men ja. Jeg kunne ikke fortalt dette til ham uansett, det får vår felles venninne eventuelt gjøre, jeg respekterer hennes ønsker og hater å bryte løfter til andre. Ellers forteller jeg ham alt jeg kommer over ^^,

Skrevet
Han viste omsider forståelse for dette, men ja. Jeg kunne ikke fortalt dette til ham uansett, det får vår felles venninne eventuelt gjøre, jeg respekterer hennes ønsker og hater å bryte løfter til andre. Ellers forteller jeg ham alt jeg kommer over ^^,

Godt.

Jeg har aldri forstått helt det at enkelte forlanger at andre skal bryte tilliten de har blitt vist. Det at noen stoler på meg vil ikke dermed si at de stoler 110 % på min samboer, eller er bekvem med at han vår vite alt. Heldigvis har han forstått det. Tror jeg hadde fått et veldig anderledes syn på han om han mer eller mindre krevde at jeg skulle fortelle om at min venninde hadde blitt misbrukt og voldtatt jevnlig i flere år til han, bare pga at han var sammen med meg.

Skrevet
Godt.

Jeg har aldri forstått helt det at enkelte forlanger at andre skal bryte tilliten de har blitt vist. Det at noen stoler på meg vil ikke dermed si at de stoler 110 % på min samboer, eller er bekvem med at han vår vite alt. Heldigvis har han forstått det. Tror jeg hadde fått et veldig anderledes syn på han om han mer eller mindre krevde at jeg skulle fortelle om at min venninde hadde blitt misbrukt og voldtatt jevnlig i flere år til han, bare pga at han var sammen med meg.

Sier meg enig. Det at jeg vet alt om mine venner eller andre mennesker, betyr ikke at de stoler nok på ham til å fortelle det. Dermed bryter jeg ikke deres tillit til meg.

Gjest StockDama
Skrevet

Nei, forteller aldeles ikke alt, og det gjør ikke han heller. Og det må man nesten bare respektere. Er ikke alt som skal deles, spesielt ikke om andre sitt liv.

Gjest nobilian
Skrevet

Om meg selv; det meste, men ikke om ekser, taushetsbelagte arbeidsforhold eller "personlige tanker".

Om andre; bare det jeg vet er allment kjent, ikke noe privat eller personlig.

Synes samboeren din reagerer på en måte han ikke har lov til.

Gjest nobilian
Skrevet
Jeg forteller samboeren min alt.

Hva med ting andre har bedt deg holde tett om, ting som ikke har noe med din sambo å gjøre?

Skrevet

Jeg forteller ikke alt, ikke fordi jeg bevisst vil holde noe skjult, men fordi noen ting kan man ha for seg selv. Jeg forteller absolutt ikke alt om venninnene mine heller, og er det noe jeg ikke kan fordra selv, så er det når jeg merker at mine venninner har fortalt typen sin om meg og mine personlige ting/ problemer osv. Forteller man noe til venninnene sine og gir beskjed om at d ikke skal videre, så skal man kunne stole på det. Det spiller ingen rolle at ikke typen sier noe videre, jeg er ikke interessert i at han skal vite, og jeg ville føle det ubehagelig.

Skrevet

Nei. Jeg forteller vel det meste om meg selv hvis det er av betydning for forholdet vårt, eller hvis hun spør. Men mye jeg ikke føler noen spesiel trang til å nevne.

Men om andre ; nei, ikke i det hele tatt egentlig.

Skrevet

Tror faktisk ikke det er en ting jeg ikke har fortalt min samboer

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)

Det er ikke alt han trenger å høre. Han vet vel det meste om meg, men han trenger da ikke vite alt om mine venner, og hvertfall ikke når de ber meg holde tett.

Jeg forteller samboeren min alt.

Tror faktisk ikke det er en ting jeg ikke har fortalt min samboer

Glad dere ikke er mine venner, og at jeg kan stole på at mine venner holder tett om jeg ønsker det.

Hva tjener dere på å utlevere deres venner til samboern?

Endret av ¤bella¤
Skrevet (endret)

Venner kan betro seg til meg og stole 100% at jeg ikke forteller det videre om de forteller meg noe hemmelig. Dette ser samboeren min på som en selvfølge også.

Endret av Jade
Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Det finnes ikke noe være en par som forteller hverandre alt...

Men nå er jeg singel men om jeg hadde vært i fengselet dere kaller forhold. Så ville jeg ikke fortalt alt

Skrevet

Jeg forteller ikke samboeren min uvensentlige ting. Og heller ikke ting som andre har fortalt meg om seg selv som jeg vet de ikke vil at jeg skal si videre.

Gjest Tigress
Skrevet
Jeg forteller ikke samboeren min uvensentlige ting. Og heller ikke ting som andre har fortalt meg om seg selv som jeg vet de ikke vil at jeg skal si videre.

Same her. Ikkje fortel eg alt om fortida mi heller, kan ikkje sjå kva poenget skulle vere med det.

Skrevet

Hva med ting andre har bedt deg holde tett om, ting som ikke har noe med din sambo å gjøre?

Det er ikke sånn at jeg løper hjem for å fortelle det. Men om vi kommer inn på temaet, så forteller jeg det nok..

Skrevet
Det finnes ikke noe være en par som forteller hverandre alt...

Men nå er jeg singel men om jeg hadde vært i fengselet dere kaller forhold. Så ville jeg ikke fortalt alt

Det er jo ikke sånn at vi MÅ fortelle hverandre alt, det bare faller seg naturlig... syns jeg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...