Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg trenger noen god avslappende musikk til min mann som har problemer med å finne indre ro. jeg vet jo at musikk kan være balsam for sjelen og få en og hver til å falle til ro.. men jeg aner ikke hva jeg skal lete etter..

noen som vet om noen god sansemusikk?

eller avslappnings musikk, til for eksempel massasje?

nevn gjerne artister og melodier.. så laster jeg ned :)

på forhånd tusen takk for alle tips :)

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

Enya, enigma og slike artister får meg til å slappe av.

Men min absolutte favoritt er faktisk Ringenes Herre cd'ene og enkelte sanger fra Titanicsoundtracket (nå tenker jeg ikke på "my heart will go on").

Men jeg vet ikke hvordan musikk han liker?

Nå linker jeg litt så kan du få høre selv:)

Evenstar

Enya

Ellers så kanskje han liker klassisk? En jeg alltid hører på er

Mye ute å går, kommer an på hva man kan slappe av til. Jeg har sett folk sovne til hardrock, så alt er individuelt:)

edit: den bachvideoen jeg uploada er ikke den beste versjonen, men det finnes bra versjoner der ute:)

Endret av LanaLane
Gjest LanaLane
Skrevet

Grieg har også mye bra forresten..."våren"instrumentalt burde sjekkes ut.

Blir litt revet med nå, elsker nemlig å slappe av til disse:)

Skrevet

Sunlounger - Another Day On the Terrace (Full Sunlounger Chill Mix, evt Full Sunlounger Dance Mix)

Skrevet

tusen takk dere!! spessielt til Lanalane:) enigma og enya er jo bare så fantastiske! hadde helt glemt de..

ååå, så flott at du minna meg på bach! *elsk*

sitter å hører på nå, virkelig deilig og avslappende!

og til gjest: skal sjekke ut denne du fortalte om her. har ikke kommet så langt som til nedlasting :)

nå skal jeg få laga en god og ordentlig avslappnings cd her :)

Skrevet

den fra lord of the rings var jo bare så behagelig å høre på da.. så avslappende at man kan sovne.. til og med mens jeg satt oppreist her i sofaen.. ble så døsig her :)

Gjest LanaLane
Skrevet

Så bra du likte det:) Pleier å sitte på toget fra Trondheim til Oslo og høre på Ringenes Herre, blir helt satt ut enkelte ganger!

selvfølgelig er det sanger som ikke er så veldig avslappende der også, men det finnes veldig mange som er så utrolig fine og drømmende....

Si fra om du vil ha fler tips, jeg har alle cd'ene og kan sjekke opp hvilke som er beroligende om du ikke har :)

Skrevet (endret)

Satie - Avslappende pianomusikk, litt overbrukt, men likevel bra, synes jeg :)

Noe klassisk - kanskje Arvo Pärt?

Noe helt annerledes er jo Buena Vista Social Club - kubansk, ikke så langsom, men veldig avslappende (synes jeg). Eksempel - Chan Chan.

Kanskje noe mer eksperimentelt og litt mer 'spesielt':

noe norsk ->Deaf Center - 'Pale Ravine' album - http://www.youtube.com/watch?v=cdRUMqds5r8, Lobby

En del fra

kanskje?

Biosphere - de fleste albumer er ganske avslappende, eksempler: Patashnik, http://www.youtube.com/watch?v=0-mJPxUt8RE?

, spesielt Herbstlaub album

- Float album

The Gentleman Losers - utrolig fin musikk! veldig harmonisk og lett å høre på

En del av dette er ganske visuelt musikk, dvs man kan drømme seg skikkelig vekk hvis man lukker øyene og hører etter. Men man skulle gjerne ha god nok lyd forat man kan høre alle forskjellige lydene bra nok. En liten kjøkkenradio kan ikke spille det meste bra nok ;)

Endret av mrs_bond
Gjest LanaLane
Skrevet

Nå kom jeg på en til! "the heart asks pleasure first" av Michael Nyman.

http://www.youtube.com/watch?v=0dPS-EHl-FE

Kjempefin:)

Mrs Bond: Hørte på litt Satie nå, kjempefin:) Blir ikke den brukt i "The Notebook"?

Kan være jeg tar feil, men den er uansett bra!

Skrevet

Jeg slapper best av til musikk av Susanne Sundfør..

:sjenert:

Skrevet (endret)

LanaLane,

jeg vet ikke om Notebook, har ikke sett, men måtte bare legge til noen flere der oppe ;)

Men en del av det jeg la til er noe jeg personlig liker, så vet ikke om det er noe alle kan like :)

/ed - så nå at du hadde lagt til linken til Notebook piano sang også, men det høres ikke helt kjent ut for meg? På imdb er ikke Satie nevnt i hvert fall.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Hvis klassisk er greit:

Adagietto fra Mahlers 5. Ble særlig kjent etter at den ble brukt i filmen Døden i Venedig. Veldig romantisk. (Det er noen teorier om at det er en slags kjærlighetserklæreing til kona hans)

http://www.youtube.com/watch?v=n2UYct17bFw...feature=related

"Speil i speil" av Arvo Pärt. Pen mininalisme. Rørende enkel :-)

Aria fra Goldbergvariasjonene til Bach

Skrevet

café del mar-cd'ene. serie med chill out musikk.

Skrevet

Personlig liker jeg å høre på Damien Rice når jeg vil slappe av. Rolige og herlige låter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest -Maggie-
Skrevet

Jeg liker Sigur Rós. Av all musikk jeg har prøvd ut, er det dette jeg som oftest velger når jeg sitter i meditasjon, for eksempel.

Skrevet

Morcheeba - Dive Deep (Samarbeid m Thomas Dybdahl) :)

Skrevet
Enya, enigma og slike artister får meg til å slappe av.

Men min absolutte favoritt er faktisk Ringenes Herre cd'ene og enkelte sanger fra Titanicsoundtracket (nå tenker jeg ikke på "my heart will go on").

Men jeg vet ikke hvordan musikk han liker?

Nå linker jeg litt så kan du få høre selv:)

Evenstar

Enya

Ellers så kanskje han liker klassisk? En jeg alltid hører på er

Mye ute å går, kommer an på hva man kan slappe av til. Jeg har sett folk sovne til hardrock, så alt er individuelt:)

edit: den bachvideoen jeg uploada er ikke den beste versjonen, men det finnes bra versjoner der ute:)

Kan underskrive på disse, god avslapningsmusikk!

Andrea Bocelli er også blant mine avslapningsfavoritter.

Skrevet

Ojojoj, hører på Karunesh nå, dette var fantastisk behagelig!

Jeg kan anbefale følgende låter som jeg selv hører på ved avslapping/meditering:

Enya - Watervoices

Enya - Relaxation

Vangelis - Song of the seas

Enigma - The dream of the Dolphin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...