Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen me gutten min i snart 1 år, å nå som den rosa skyen begynner å sveve bort, og den virkelige verdenen kommer til syne, har vi våre diskusjoner og små krangler. det som irriterer meg og skuffer meg så fryktelig er at når vi har våre nedturer vil han ikke snakke om dem, han syns de er bedre å bare la de ligge, men jeg vil jo prate å få dem ut av verden !

har hørt at gutter/menn ikke liker å krangle, men de må da være normalt å snakke om tingene..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke normalt. Mange gutter har heller ikke lært dette i oppveksten!

Du må lære han det rett og slett.

Slik at han skjønner at om man ikke snakker ut om ting så ligger det å ulmer.

Gjest Betty89
Skrevet

Menn er ikke noe god til kommunikasjon. De vil helst ha "make up" sex å glemme hele greiene. Mens vi kvinner vil rote det opp igjen å snakke om det ferdig :) Du får vel bare si det er viktig for deg å snakke om det. Så er det sikkert greit for han... Men viss det bare er klaging, så gidder han sikkert ikke høre:P

Gjest Gjest_kåre_*
Skrevet
Mens vi kvinner vil rote det opp igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen osv...
Skrevet
Menn er ikke noe god til kommunikasjon. De vil helst ha "make up" sex å glemme hele greiene.

Nå må du ikke generalisere så fælt. Jo, man kan si at menn og kvinner tenderer mot å kommunisere på ulike måter, men det er da jammen mange menn som er utrolig gode på å kommunisere innen forholdet. Min mann vil både ha makeup-sex OG en god samtale om det som kan ha ført til problemer.

Skrevet
Nei det er ikke normalt. Mange gutter har heller ikke lært dette i oppveksten!

Du må lære han det rett og slett.

Slik at han skjønner at om man ikke snakker ut om ting så ligger det å ulmer.

For meg er like viktig å LA VÆR å snakke som det er for dere å snakke om det. Hadde noen skulle tvunget meg til å snakke om det hadde jeg sagt sayonara. Jeg vet av erfaring at jeg er ikke alene om det

Skrevet

Ja, for hvis man lar være å snakke om problemer, så slipper man å gjøre noe med det. Og DET er jo praktisk, ikke sant, mann23? <- (ironi)

Det er ikke alltid at begge parter ser på problemene på samme måte. Kanskje det er en bagatell for han, mens det er alvorlig for henne (eller ting har ballet på seg). Da er det jo bedre å snakke ut om det, enn å bare vente til hun gir opp og dumper han...

Skrevet
Ja, for hvis man lar være å snakke om problemer, så slipper man å gjøre noe med det. Og DET er jo praktisk, ikke sant, mann23? <- (ironi)

Det er ikke alltid at begge parter ser på problemene på samme måte. Kanskje det er en bagatell for han, mens det er alvorlig for henne (eller ting har ballet på seg). Da er det jo bedre å snakke ut om det, enn å bare vente til hun gir opp og dumper han...

Med mindre han dumper henne pga alt maset først...

Skrevet

Kanskje like greitt, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...