Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har en sambo som spiller playstation om kveldene. Jeg er så lei av det. Han bryr seg ikke om å sitte sammen med meg. Sier bare at vi like fint kan ha en samtale selvom han spiller. Det hender selvfølgelig at han tar seg tid til meg, og. Men noen kvelder kan han bare spille og spille. Og jeg blir sittende her på pc'en min. Jeg føler meg så ensom. Han gir meg ikke oppmerksomhet i det hele tatt. Han SER meg ikke. Og nå har han kjøpt seg playstation 3 i tillegg. Kostet 3.500 kroner. Jeg synes det er mye penger. Men da sier han at han investerer i en ting han kan bruke, og sier at jeg jo bruker penger på klær. Det er vel ikke noe rart i at jeg vil ta meg godt ut? Men playstation trenger man jo ikke. Noen fler somhar det som meg?
Lissi Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Ja! Sitter mye på pcen selv, kanskje i mangel på noe annet å gjøre. Men min samboer sier ikke nei til å gå på cafe med meg, gå tur, se film eller hjelpe meg om jeg spør, samt at vi legger oss sammen hver kveld. Hadde jeg bedt han slå av for å være sammen med meg hadde han gjort det. Men vi koser oss vel på hver vår pc. Sitter side om side i sofaen, koser og nusser litt innimellom. Helt ok, bare det ikke blir hele dagen Du får si fra. Vet han hvordan du føler det? Sier han nei når du spør om dere kan gjøre ting?
Olive Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 I mine øyne er en spillemaskin noe man trenger. Hvorfor blir du ikke med og spiller? Jeg hadde det som deg en stund, bortsett fra at min samboer spilte pc. Jeg hang meg på og er nå like hekta
Silli Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 må bare si at jeg vet hvordan du har de. min kjære setter ofte av hele helgen til å spille og ha Lan med vennene. greit nok de, men hele helgen er jo litt drøyt syms ihvertfall jeg..
Gjest Silmarill utlogget Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Selvsagt er det leit det du forteller, men husk at noen blir kjempehekta på spill! Tror ikke det har noe med at han ikke vil snake med deg men han er drithekta på spill! Noen bruker hvert eneste ledige sekund på å spille! De flete slike spill innholder der man kan spille mot hverandre-spør om det da vel, selvom det ikke er noe særlig i lengden!
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Han spiller i 2-3 timer når han spiller. Ikke hver kveld. Ja, han tar meg med på kafé, og slutter å spille hvis jeg ber han om det. Men innimellom blir han sur hvis jeg ber han slutte etter 15 min.Han kan som sagt snakke med meg, men jeg trenger mer oppmerksomhet fra han. Liker ikke spille selv.
Kakee Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Han spiller i 2-3 timer når han spiller. Ikke hver kveld. Ja, han tar meg med på kafé, og slutter å spille hvis jeg ber han om det. Men innimellom blir han sur hvis jeg ber han slutte etter 15 min.Han kan som sagt snakke med meg, men jeg trenger mer oppmerksomhet fra han. Liker ikke spille selv. Syns ikke det du sier høres så ille ut, jeg. Det er hans hobby, og han tar også hensyn til deg. Kan ikke du få deg en hobby også? Finne på noe med venner kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 "rot bort" de trådløse handkontrollene litt inn i mellom
Gjest StockDama Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Han spiller 2-3 timer? Og ikke hver kveld? Og han slutter som regel når du spør? Da ser jeg ikke problemet, det er jo ikke mye =) Og jeg vil støtte samboeren din på den ps3'en, klær er ikke noe spennende og man trenger ikke 500 forskjellige outfits, en ps3 kan du hvertfall gjøre noe med.
Gjest Marlo Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Ser ikke problemet her. Om han hadde vært spilleavhengig og spillt hvert eneste, våkne minutt - hadde nekta å gjøre ting sammen med deg o.l. så hadde jeg reagert. Men dette er jo hans hobby/interesse, og han overdriver jo ikke akkurat. Selvom DU ikke skjønner det, så betyr det ikke at det er unormalt eller noe. La han spille - 2-3 timer hver kveld med unntak er helt okey i mine øyne, og man trenger jo ikke bruke ALL tid sammen
Gjest Miley Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Her i huset spiller gubben mens jeg strikker. Da sitter vi sammen og snakker om spillet og annet vi vil snakke om. Sosialt og koselig. Det blir hva du bestemmer deg for at det skal bli. Vil du furte og klage så blir det såklart ukoselig.
Gjest Cederic Rueben Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 Han spiller i 2-3 timer når han spiller. Ikke hver kveld. Ja, han tar meg med på kafé, og slutter å spille hvis jeg ber han om det. Men innimellom blir han sur hvis jeg ber han slutte etter 15 min.Han kan som sagt snakke med meg, men jeg trenger mer oppmerksomhet fra han. Liker ikke spille selv. Er det det at han gjør noe du ikke liker så godt selv. Som plager deg eller det at han spiller 2-3 timer noe som ikke er mye med tanke på at dagen er 24 timer. ser ut som du bare prøver å finne noe å klage på.
Jade Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Få deg en hobby du kan drive med. Evt. kjøp et spill som er kjekt for deg (og kanskje han også). SingStar er jo kjempegøy!
Gjest Gjest_ping_* Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 Sorry TS, men dette var sutrete og egoistisk av deg... Mennesker trenger å gjøre noe som får dem til slappe av og tenke på andre ting. Noen liker å spille, noen liker å shoppe og noen liker å trene. La han ha sin hobby og ikke forvent at du får oppmerksomhet 24/7. Du sier jo selv at han bruker tid på deg og ikke har noe problem med å slutte å spille når du klager. Men at han blir irritert når du ber han om å slutte ett kvarter etter han har satt seg ned skjønner jeg veldig godt. La han få litt tid til sine ting, spesielt når du ikke klarer å ta del i hans interesse. Synes rett og slett du er respektløs...
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 25. oktober 2008 #15 Skrevet 25. oktober 2008 Han spiller 2-3 timer? Og ikke hver kveld? Og han slutter som regel når du spør? Da ser jeg ikke problemet, det er jo ikke mye =) Og jeg vil støtte samboeren din på den ps3'en, klær er ikke noe spennende og man trenger ikke 500 forskjellige outfits, en ps3 kan du hvertfall gjøre noe med. Enig i alt som sies her, bortsett fra at jeg heller vil ha klær enn ps3. Men vi må jo ha lov å like forskjellige ting, ikke sant. Jeg har lest tråder her om menn som sitter med spill til langt på natt hver kveld + hele helgen, og da forstår jeg at det er et problem. Men ikke i deres tilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 nei nå må du gi deg.. seriøst! min samboer spiller stort sett hele tiden. når han kommer fra jobben, spiser vi middag og han setter seg å spiller på datarommet.. world of warcraf! sitter der noen timer, kan komme ut og se på tv en times tid eller snakke litt med meg også se litt på tv, også er det spilling igjen frem til leggedags.. helt greit for meg. jeg ser litt på tv og sitter på laptoppen i sofaen. hadde en eks kjæreste som ville sitte ved sidna meg hele tiden.. følte at han så på hva jeg gjorde på datan og at vi var limt sammen her.. ååå!! fikk IKKE puste..!! det ble jeg gal av! og han kommer ut i stua når jeg ber om oppmerksomhet eller vi skal se på en film i sammen. jeg trives veødig godt i mitt eget selskap, så dette passer meg yppelig!
Tabris Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 Det høres ikke ut som om han spiller mer enn hva mange andre ser på tv. Man har forskjellige interesser og det er ikke verre å bruke penger på PS3 enn det er å bruke det på klær. Jeg vil heller råde TS till å respektere samboerens hobby og eventuelt skaffe seg en hobby selv også.
Gjest New Dawn Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg vet ikke hvor gamle dere er - men jeg er såpass gammel at jeg nok ikke hadde likt at mannen min hadde brukt flere timer pr dag på spilling Vi har begge travle dager med full jobb - han jobber forresten mer enn full tid. Dessuten trener vi flere dager i uken begge to ... når vi har hatt veldig travle perioder, eks. masse utegåing med jobb, jobbreiser, etc .. så merker jeg at vi begge kan bli litt irriterte og trenger å ta oss inn igjen .. Vi tar oss inn igjen ved å tilbringe litt tid sammen på kveldene - se noe på TV sammen og gå turer med hunden vår .. Jeg forstår ikke helt at det går an å bli så hektet på spilling - selv sønnene mine har kuttet ut nesten all form for PC-spill. Det eneste de spiller nå er litt Guitar-hero med kjærester og kompiser .. men da er det i det minste litt sosialt. Det finnes vel ikke noe mer usosialt enn en som sitter oppslukt av PC-skjermen - og kun med fokus på spillet .. Husker mine sønners spilling for noen år siden.
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg forstår godt at det går an å bli hektet på spilling, har vært der selv! Heldigvis hadde jeg en kjæreste som til tross for at han ikke likte å spille selv, syntes det var kjempegøy å ligge i sofaen og holde rundt meg og se på at jeg spilte. Han engasjerte seg i spillet og hjalp til, og vi snakket også om andre ting, så det ble enda mer sosialt og koselig enn å se film sammen. Nå sier jeg ikke at du skal tvinge deg til å interessere deg for spill, liker du det ikke så liker du det ikke. Men enig med resten av røkla her, noen timer på kvelden til en avslappende hobby unner jeg alle. Om du har en hobby du liker (sitte på laptopen, strikke, lese blader) så kan du jo sette deg ved siden av ham og gjøre det, så kan dere være litt sosiale og kosete imellom. Selv hadde jeg nok satt pris på alenetiden, den eneste gangen jeg har forsøkt å bo sammen med noen så fikk jeg helt angst av at han aldri klarte å underholde seg selv og hang over meg hele tiden!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #20 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har en sambo som spiller playstation om kveldene. Jeg er så lei av det. Han bryr seg ikke om å sitte sammen med meg. Sier bare at vi like fint kan ha en samtale selvom han spiller. Det hender selvfølgelig at han tar seg tid til meg, og. Men noen kvelder kan han bare spille og spille. Og jeg blir sittende her på pc'en min. Jeg føler meg så ensom. Han gir meg ikke oppmerksomhet i det hele tatt. Han SER meg ikke. Og nå har han kjøpt seg playstation 3 i tillegg. Kostet 3.500 kroner. Jeg synes det er mye penger. Men da sier han at han investerer i en ting han kan bruke, og sier at jeg jo bruker penger på klær. Det er vel ikke noe rart i at jeg vil ta meg godt ut? Men playstation trenger man jo ikke. Noen fler somhar det som meg? Nr 1. At han prioriterer penger på playstation og du på klær får være helt opp til hver enkelt. Det er ikke noe som tilsier at dyre klær er en smartere investering enn en dyr playstation. Nr 2. Problemet er heller ikke playstationen, men at han ikke tar seg nok tid til deg. Snu fokuset over på at du føler deg underprioritert. Dersom du slutter å angripe spillingen, men heller foluserer på det som er det virkelige underligegende problemet så er det kanskje lettere for ham å forstå også. Problemet er at du ikke føler deg verdsatt nok og underprioritert. Dette er kjæresten din sin skyld og ikke playstationen. Nr 3. Begynn å still krav. Dersom man faktisk ikke får nok oppmerksomhet må man kreve dette. Det går ann å si direkte rett ut; "Hør her, jeg finner meg ikke i at du overser meg og heller bruker tiden din på andre ting. Jeg vil ha din fulle og hele oppmerksomhet av og til. Når du ikke prioriterer bare meg føler jeg meg veldig lite verd. Jeg føler at jeg ikke kan være noe kjekk, når du ikke prioriterer meg alene, og at du må ha noe annet å gjøre samtidig som du er med meg fordi jeg er så kjedelig. Jeg vil ikke ha en kjæreste som får meg til å føle meg slik, ønsker du å være en kjæreste som får meg til å føle meg slik?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå