Gå til innhold

Høres band dumt ut?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er med i et rockeband. Men merker at når jeg sier "Ja, jeg har jo bandet idag eks. Så synes jeg ordet Band høres rart ut. Har spilt lenge, men aldri vendt meg til å si Band.

Skulle det vært en annet navn for band?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Felix_*
Skrevet

Band alene høres litt tomt ut, synes jeg. Synes ikke det passer helt til det det betyr. Om vi skal snakke om ordet og beydning.

BAND og stopp. For kort

Skrevet

Hva skulle du ellers sagt? Jeg skal øve litt med orkesteret mitt idag? Eller med musikkgruppen? Finnes ikke mange gode erstatninger.

Jeg syns band høres kult ut, men så er jeg litt vel engelsk av meg.

Skrevet
Jeg er med i et rockeband. Men merker at når jeg sier "Ja, jeg har jo bandet idag eks. Så synes jeg ordet Band høres rart ut. Har spilt lenge, men aldri vendt meg til å si Band.

Jeg er vant med å si "bandøvelse" når det er snakk om øvelse, det høres litt mer ut enn bare "band".

Skrevet
Hva skulle du ellers sagt? Jeg skal øve litt med orkesteret mitt idag? Eller med musikkgruppen? Finnes ikke mange gode erstatninger.

Jeg syns band høres kult ut, men så er jeg litt vel engelsk av meg.

Ensemblet kanskje? Eller trioen/kvartetten/kvintetten? Eller bare gruppen?

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg er fan av mange "band" og bruker ordet mye. Synes ikke det er så dumt ord egentlig, kort er det riktig nok, men etter min mening det eneste ordet søm høres mest ålreit ut av alle du kan velge mellom :P "Orkester" blir kanskje litt vel pompøst :P... "Skal se favoritt orkesteret mitt på rockefeller imorgen", haha, blir en smule feil :D Gruppe passer etter min mening best på sånt som spice girls og boyzone... :fnise:

Skrevet

Jeg synes ikke vi har noe annet godt erstatningsord for band i Norge. Derfor synes jeg det er greit å bruke band.

Skrevet

Band høres greit ut syns jeg, men rockeband skurrer litt. Vet ikke helt hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...