Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer her
Skrevet

Hei!

Hva er deres mening om at en 14 åring skal på slipknot konsert i Oslo Spektrum, jeg mener nei....

Hva mener du?

Takk for hjelp.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Jente23_*
Skrevet
Hei!

Hva er deres mening om at en 14 åring skal på slipknot konsert i Oslo Spektrum, jeg mener nei....

Hva mener du?

Takk for hjelp.....

Hei.

Jeg skal på konserten. Har også tidligere vært på det med dem (slipknot).

Jeg synes det kommer annpå 14åringen. Stort sett ville det gått bra, men ikke ALENE. Selveste konserten er helt ok og en god opplevelse. Hva er du redd for? Det var ikke ment sarkastisk, men jeg lurer på om det hadde vært lettere å gi svar- med tanke på hva du er redd for at 14åringen din kan finne på der, og evt hva som ellers kan skje? :)

Alkohol er forresten strengt på spektrum, og det finnes folk i alle aldere der. Men mange folk er det, og ville aldri gått alene som 14åring.

Skrevet

Heia,jeg er i 30 års alderen men har vokst opp med den slags musikk og gikk selv på konserter i den alderen.Så jeg hadde latt han gå.Hent og bring han så har du full kontroll!Ikke noe farligere der enn det er andre plasser.Vakter på alle hjørner og inne på en plass,ikke rundt i storbyen og tuster på kveldstid.Det er jo en opplevelse.

Skrevet

Nei, vet egentlig ikke, jeg bare ser ikke helt poenget med den slags musikk (MEN, jeg vet at "hver sin smak" ), det var bare ett spøsrmål i heimen i dag, jeg får spørre litt hvem det er med etc etc om de er mange etc...

Noen ganger skulle jeg ønske det var "High School Musical" som var "in" istedetfor denne slags musikk;)

Skrevet
Nei, vet egentlig ikke, jeg bare ser ikke helt poenget med den slags musikk (MEN, jeg vet at "hver sin smak" ), det var bare ett spøsrmål i heimen i dag, jeg får spørre litt hvem det er med etc etc om de er mange etc...

Noen ganger skulle jeg ønske det var "High School Musical" som var "in" istedetfor denne slags musikk;)

Hvorfor ser du ikke poenget? Slutt å vær så fordømmende da. Du ber jo om at ungen din skal opponere mot deg av alle krefter.

Hvis en konsert ikke passer for mindreårige så får den aldersgrense. Så ungen din er nok trygg.

Skrevet

He he nei poenget..smaken er jo som baken.Tenk jeg er 35 jente og spiller det verste jævelmusikken for fulle mugger her..digger det og kommer til å spille det når jeg er 70 au ;-)) Har overhode ingenting med hvordan man er.De som ser mest uskyldige ut i verden med beste skolegang liker au den musikken så ser liksom ikke hva som blir galt?Er det utseende til de som spiller du reagerer på eller tekstene??For min del er det spillinga og stemmene som fenger.Er bare nygjerrig TS..

Skrevet

Får 14-åringen lov til å høre på Slipknot overhodet? Ser ikke noe problem med å dra på konsert på Spektrum for en 14-åring. Du kan jo kjøre og hente, men inne på Spektrum skjer det ihvertfall ikke noe farlig.

Skrevet

Du trenger ikke å se poenget i musikksmaken til barnet ditt. Det er hans smak, ikke din. Og High school musical er for småjenter i 7-8års alderen :nei:

Nei, synes du burde støtte ungen din og la han like musikken, og si at du ikke liker den- men han må få like den.

Skrevet

Her var det jo veldig til kjeft å få, jeg har og skrevet at smaken er som baken.

Hva h*n hører på, er opp til h*n selv, og jeg blander meg ikke i dette eller forbyr. (Slapp av:) )

Har forhørt meg litt mer rundt og de var en gjeng som skulle dra sammen, har og god kontakt med de andre foreldrene, og vi kjører og henter.

Jeg selv er ikke så byvant og vet ikke hvordan ting foregår i Spektrum, men som dere sa så er det godt vakthold etc etc, så da er det greit. OG det med "High School Musical" var jo for å sette det litt på spissen og da...

Takk takk!

Skrevet

Spektrum ligger i et dårlig strøk av Oslo. Ingen fjortenåring bør henge rundt der på kveldstid, spesielt ikke en fjortenåring som ikke er godt kjent i byen.

Det er ikke bare bare å hente og kjøre akkurat der nede heller synes jeg - masse masse folk, mange utganger man kan ta feil av, mye trafikk, vanskelig kjøremønster, og lite publikumsvennlige parkeringsfasiliteter (dyre, mange, lette å forveksle, ingen rett utenfor Spektrum).

Hvis det var min unge tror jeg jeg ville blitt med som anstand, og holdt ut bråket. Det er jo en opplevelse! Viktig å stille opp og strekke seg når sånne helt uvanlige muligheter byr seg for de små.

Det ville nesten være litt fælt om man hadde samme smak i musikk som tenåringsbarnet sitt, det mener nå jeg. Hvis bråkemusikk er den største tenåringsutfordringen man møter må man nesten være glad til!

Skrevet
Spektrum ligger i et dårlig strøk av Oslo. Ingen fjortenåring bør henge rundt der på kveldstid, spesielt ikke en fjortenåring som ikke er godt kjent i byen.

Det er ikke bare bare å hente og kjøre akkurat der nede heller synes jeg - masse masse folk, mange utganger man kan ta feil av, mye trafikk, vanskelig kjøremønster, og lite publikumsvennlige parkeringsfasiliteter (dyre, mange, lette å forveksle, ingen rett utenfor Spektrum).

Hvis det var min unge tror jeg jeg ville blitt med som anstand, og holdt ut bråket. Det er jo en opplevelse! Viktig å stille opp og strekke seg når sånne helt uvanlige muligheter byr seg for de små.

Det ville nesten være litt fælt om man hadde samme smak i musikk som tenåringsbarnet sitt, det mener nå jeg. Hvis bråkemusikk er den største tenåringsutfordringen man møter må man nesten være glad til!

14Åringen vil være med kameratene, ikke med sin mor. Noe slikt skulle jeg likt å sett. Hvis det ikke er snakk om en jævlig kul mor,da. Mange mødre er koselige uansett, men nei- dette er liksom en konsrt hvor en gjeng kamerater gleder seg. 14å er ikke så små unger som man sku trodd

Gjest Gjest_Mannen_*
Skrevet

Dette må jeg si var utrolig overdrevet...

Skrevet

Den slags musikk? Hvis en 14 åring hadde gått på konsert med et band i en annen sjanger hadde det da vært helt greit? Jeg har hørt på metal siden jeg begynte å høre på musikk. Nå har jeg tenåringer selv og det er fremdeles musikken jeg foretrekker om ikke akkurat Slipknot er bandet.

Personlig hadde ikke jeg sendt ungene mine på konsert når de var 14 uten følge jeg kunne stolt på, uansett hvilket band det var. Men det er forskjell på 14 åringer også. Fortløpende vurdering er sikkert bra :)

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Nå er ikke den typen musikk så utrolig fæl musikk da. For noen høres det ut som bråk, men for de som liker det er det ikke bråk :jepp: Jeg elsker metal og har gjort det noen år...det er faktisk utrolig interessant musikk hvis en tar seg tid å høre. Gitarsoloer etc. Herlig!

Slipknot er ikke et skummelt band og har ikke de verste tekstene, så jeg hadde ikke hatt problemer å sende en 14 åring dit. Det høres mer fornuftig ut å hente/bringe. Slik at de ikke roter seg bort i noe...men selv synst jeg nå ikke spektrum ligger på den skumleste plassen. Har nå vært borti der og rota som 17 åring på metalkonserter..

Skrevet
Nå er ikke den typen musikk så utrolig fæl musikk da. For noen høres det ut som bråk, men for de som liker det er det ikke bråk :jepp: Jeg elsker metal og har gjort det noen år...det er faktisk utrolig interessant musikk hvis en tar seg tid å høre. Gitarsoloer etc. Herlig!

Selv tenker jeg slik at, Rap var bråk for meg før. Jeg skjønte ikke hva de sa, evt. Men når man lærte å høre litt mer enn bråk, legger man merke til mer enn bråk. Slik er vel metal og.

Skrevet

Jeg dro på Marilyn Manson i Spektrum da jeg var 14 med venninna mi, og faren kjørte og henta oss. Ikke noe problem det, syntes det var morsomt å få oppfyllt " den ultimate fjortisdrømmen" :P

Skrevet

...jeg faktisk synes at den typen filmer er langt mer "skadelige" for unge, jeg da... :fnise:

Jeg var forresten selv på konsert i Spektrum da jeg var 14-15 år, det er ikke noe problem. Var der med to venninner, og ble hentet av foreldre da konserten var over. Fin opplevelse :)

Skrevet

Slipknot er da aldeles typisk fjortismusikk.

Skrevet

Om det er noen stor trøst så er vel slipknot en gjeng med bønder om jeg ikke husker feil.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Slipknot er da aldeles typisk fjortismusikk.

Ja, flertallet kommer høyst sannsynlig til å være under 18 på den konserten.

Ingenting å bekymre seg for!

Slipknot ser kanskje litt skumle ut (evt idiotiske) med maskene sine, men det er bare litt catchy og ufarlig nu-metal. Går sikkert hardere for seg på High School Musical-shows, tipper det er flere som besvimer i mosh piten der når Zac Efron entrer scenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...