Gå til innhold

Her er en side for dere som vil lage bukett selv!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm. er blomsterdekoratør og vil bare komme med et lite tips, dersom man ønsker å lage brudebuketten selv bør man i det minste prøve et par ganger først, for det er ikke bare å kjøpe en bridy( dvs håndtak med oasi) og lage en bukett, Jeg er selv skeptisk til å bruke disse når jeg lager brudebuketter fordi det krever at man er 100% sikker på hvor man vil ha blomstene før man lager den... Det er dessuten ekstremt viktig med god teknikk når man lager brudebuketter i bridy... Og det kreves en del trenign for å få til. Jeg kan jo prøve å forklare, oasis treker til seg vann, og det er grunnen til at man lager brudebuketter i de, men de er veldig små i forhold til det man normalt sett ville bruke til eks en dekorasjon. Når man setter blomstene inn dytter man ut vann og lager et hull, dersom man må stikke en blomst inne flere ganger risikerer man at oasisen smuldrer opp siden den er så liten, det at man stort sett setter inn flere blomster i en brudebukett enn i andre ting gjør jo også at man dytter ut det meste av vannet i oasisen, når oasisen tørker kan man risikere at blomstene tørker litt og dermed vil stilkene krympe litt og blomstene detter ut.... Har hørt en del skrekkhistorier om brudebuketter som detter fra hverandre når man går opp til alteret... Mitt råd er derfor: dersom du ikke ønsker å bestille en brudebukett fra en butikk, men lage den selv, prøv heller å binde en i hånden, eks en tett rund bukett, det er billigere, lettere og det er større sannsynlighet for at den ikke kolapser under , det er dessuten greit å prøve å lage noen en stund før bryllupet slik at du ser om du får det til... da kan du trene på å legge blomstene i spiral( for å få en bukett og ikke en bunke blomster, og finne ut hvor mye blomster du trenger.Går det virkelig skeis kan du da bestille en håndbundet bukett i en butikk, dersom det ikke bare skal være roser i denne trenger det ikke å bli dyrt, spesielt hvis du ikke sier at det skal være en brudebukett. uansett lykke til !!!

Skrevet

Takk for innspill! Selv skal jeg ikke ta sjansen, men jeg vet en del her inne har snakket om det og tenkte derfor det kunne være greit å få en link til et sted der man i alle fall finner rette utstyret. Har også funnet tips til blomsterbinding på gamman.se og der står det ganske greit forklart. Om man ikke binder selve brudebuketten selv så kan man jo binde brudepikebuketter o.l. selv. De er jo ikke fullt så store og tunge.

Skrevet

Ja det er jo en mulighet, men ville nok fremdeles laget de i hånden, eks hvis man skal bruke calla er det nesten umulig å få inn i oasis, spesielt en som er så liten så liten, stilkene er myke og ganske store... Er ikke spesielt glad i bridy i utgangspunktet så det farger nok min mening en del, men jeg tror vel at man uansett bør prøve på forhånd. Da finner man ut hvor mange blomster man trenger. om man må stifte noe( lage nye ben på blomstene av ståltråd) osv. Noen vil nok synes det er gøy, og det er jo noen spesielt med å lage slike ting selv, men dagen før bryllupet er det nok litt sent hvis det viser seg at man har kjøpt for få blomster, de ikke sitter i som man vil osv, eller at man rett og slett ikke rekker det... det tar lengre tid enn man tror og man må planlegge en del, som nevnt over må man vite hvor lang hver stilk skal være før man stikker de i osv... må man stikke inn en blomst flere ganger er det ikke sikkert den sitter dagen etter... Men til de som har tenkt å lage den selv, lykke til!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...