Gå til innhold

nei, nei og atter nei


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sliter litt med å få min sønn på 15 mnd. til å høre når vi sier nei. Han vet godt hva det betyr, i begynnelsen når han lærte det så hørte han etter. Nå viser han tydelig at han har sin egen vilje. Dette går spesielt utover potteplantene mine, hvor det snart ikke er mer jord igjen. Og når han gjør noe han vet ikke er lov, ler han når jeg sier nei og gjør det igjen. Prøver å være alvorlig når jeg sier nei(selv om det iblandt er vanskelig da han ser så søt og lur ut), og avlede ham med andre ting.Han er jo fortsatt liten, men fortsetter det sånn kan jo problemet bli vanskeligere å takle er han blitt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve å aktivisere han med noe annet hver gang du har sagt "nei". Hvis "nei" betyr det samme som ingenting, blir det jo litt mer action i potteplanter og det å trosse forbud. Få han interessert i noe annet istedet, iverksett han med andre ting. Ha for eksempel klar tengestifter og ark, leker eller bøker han kan konsentrere seg om.

Du kan jo også prøve å gi din sønn forståelse av at han gjør planten "lei seg"/skader planten/planten "får vondt"/planten dør og at det er derfor du sier "nei". De skjønner jo mye!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...