Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg gikk inn på NAV sin bidragsveileder, den var forandret, og bidraget ble høyere enn sist jeg sjekket med samme tall og årstall på barn. I tillegg ser det ut til at anledning til å søke tilleggsbidrag hvis en tjener over 700000,- var borte? Eller er det jeg som ikke skjønner det nye oppsettet? Inntekt 710 000,- for BP skatteklasse 1 Inntekt 280 000,- for BM skatteklasse 1 Barnet er født i 1992 Bidrag blir ca 2990,- ?? Noen som vet om tilleggsbidrag er forsvunnet som alternativ for BM å søke på? Noen som vet om boligutgifter for far er kommet med i beregningen? Noen som vet om andre forandringer, husker debatt om dette tidligere på KG..
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 samværsklasse 4-8 dager... glemte å si det..
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Ingen som har noe å si om temaet?
Gjest nbp Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Ingen som har noe å si om temaet? nav kansje?
Gjest -BB- Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Det er kun utformingen som er ny, ikke måten å regne ut bidrag. Men summene ble oppjustert 1.juli i år, ihht regulering pris indexen. Tilleggsbidrag er det fortsatt mulig å søke om, du får valget om det i siste vindu, altså etter at resultatet vises. Når det er sagt, blir muligheten til å søke im tilleggsbidrag etter all sansynlighet fjernet i løpet av 2009.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Det er kun utformingen som er ny, ikke måten å regne ut bidrag. Men summene ble oppjustert 1.juli i år, ihht regulering pris indexen. Tilleggsbidrag er det fortsatt mulig å søke om, du får valget om det i siste vindu, altså etter at resultatet vises. Når det er sagt, blir muligheten til å søke im tilleggsbidrag etter all sansynlighet fjernet i løpet av 2009. Takk for svar:) Derfor jeg ikke fant det, håper det forsvinner fortere enn svint, sammen med retten til å kunne få barn å gå hjemme i 3 år å la samværsforelder betale 5/6 av underholdningskostnadene.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Takk for svar:) Derfor jeg ikke fant det, håper det forsvinner fortere enn svint, sammen med retten til å kunne få barn å gå hjemme i 3 år å la samværsforelder betale 5/6 av underholdningskostnadene. Jeg regner med at du håper bidragsyters rett til å få barn og gå hjemme og betale ingenting forsvinner samtidig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå