LekeHusmor Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Jeg har aldri vært plaget med uren hud, har alltid hatt fin hud uten at jeg har brukt noen form for rens osv utenom sminkefjerner. Huden min er litt sensitiv og gjerne tørr om vinteren.. Men bruker jo selvfølgelig fuktighetskrem og kuldekrem når det er kaldt. Men det siste året, mer og mer, har jeg begynt å få veldig uren hud på haken, og litt på nesen. Det er konstant (veldig små) sorte prikker, og på haken føler jeg ofte at huden er fet også. Iblant får jeg kviser også. Det går litt opp og ned, og huden er aldri konstant fet.. Jeg er 22 år, så ser liksom ikke helt hvorfor jeg plutselig skal få uren hud nå, når jeg har hatt superfin hud gjennom hele "puberteten". Siden ca mai har jeg begynt å rense huden med et sånn renseskum fra Boots, med tea tree oil og witch hazel ellernoe. Men skal innrømme at det blir ikke morgen og kveld, det blir mer hver gang når jeg dusjer.. Har lest noen steder at når man har uren hud/kviser rundt munnen, så skyldes det hormoner. Men jeg har gått på samme type p-pille hele tiden.. Hva skyldes dette? Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Både for å forebygge den urene huden og for å bli kvitt det? Endret 24. oktober 2008 av mio
questionable Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Jaaa... kviser rundt kjevebenet/munnen skyldes vist hormoner, mens kviser i panna skal skuldes dehydrering. Har du merket noe annet som kan tyde på endring i hormonene? (Hår, hud, vekt, humør osv?) Om du har det, bør du kanskje kontakte lege. Det finnes faktisk sykdommer/syndrom som rett og slett føkker opp hormonbalansen, og derfor vil gi kviser. (og disse bør du behandle, da det finnes andre mindre hyggelige symptomer som f.eks større sjangs for diabetes). Hmm. Beklager virkelig om jeg skremmer deg nå. Der er helt sikkert ingenting! Å rense huden med hvit (evt grønn om du ikke får tak i hvitt) gjør underverker! Lykke til!
Kihn Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Sliter med det samme. Har også hørt at det skyldes stress
LekeHusmor Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2008 hvit og grønn hva da, questionable? :klø: Har ikke merket noe på noe annet.. Men jeg jobber på restaurant da, og føler ofte at jeg har fått ekstra uren hud etter å ha vært en lang dag på jobb. Så jeg innser på en måte at jeg kanskje er nødt til å begynne å rense osv.. men jeg vet liksom ikke noe om det. Hva gjør jeg? Hva trenger jeg? Kanskje jeg burde tatt en tur til hudpleier og fått vite hvordan hud jeg har og hva jeg bør bruke osv.. men funker egentlig rensing osv? Kihn, å.. jeg har hørt at rundt munnen er hormoner, og panne og resten er stress jeg. :klø: ikke godt i vite.
Alsana Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Hei! Ein annan ting som kan vere årsaka til urein hud på haka er rett og slett at du kviler hovudet i hendene litt for mykje. Hendene får bakterier på seg i løpet av dagen, og når du legg hovudet/haka i hendene kjem jo desse i kontakt med huda. Det kan vere noko å tenkje på i tillegg til resten som er nevnt, iallfall. Og rens huda morgon og kveld. Det kan neppe skade å prøve! Viss du går til hudpleiar får du også vite nøyaktig kva for produkt du kan bruke til akkurat di hud. Også er det jo litt deilig luksus, då. Lukke til, håpar du finn ut av det.
LekeHusmor Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2008 Men hva skal jeg kjøpe å rense med? og hva er egentlig toner? hva er poenget med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå