Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har en 10 år gammel niese som er superfan av High School Musical filmene. Hannah Montana serien og Camp Rock filmen elsker hun også. Hun sier at alle jentene i klassen hennes følger med på de. Det virker som om hun har blitt påvirket av disse filmene. Hun har blitt veldig opptatt av dette med å være forelsket, å ha kjærester og klining i det siste. Hun har også blitt opptatt av smykker og klær. Hun har sett på disse filmene og enkelte scener om og om igjen. Hun plukker opp ord og atferd i filmene og har begynt å oppføre seg som en fjortis synes jeg. Hun blir raskt sur over små ting. Hun har begynt å vokse ja.. begynner å bli stor jente snart. Det er ikke lenge siden jeg var fjortis selv.. og jeg synes det er skummelt å se at niesen min bli ungdom så fort. Og nå har jo den tredje High School Musical filmen kommet på kino. Jeg synes filmene er uskyldige, men likevel ikke egnet for barn, men mer for ungdommer. Niesen min sier alle andre på hennes alder ser på de og da er det vel ikke farlig for henne å se på de også. Jeg mener.. High Scool Musical filmene handler om en gjeng som går på videregående skole. I den nyeste filmen går de siste året. Er det bra at 10 åringer er fan av filmer som handler om 18 åringer? Noen andre her som synes at disse filmene egner seg for eldre barn eller er det bare jeg som er rar? Noen som har noen lignende erfaringer?
Earane Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har en 6 1/2 åring som syns high school musical er gøy, syns ikke dette er uegnede filmer for barn selv om de er ment på tweenies og ungdom. En 9-10 åring vil nok syns det er topp!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Har ikke sett det selv, men High School Musical har 7 års-grense http://www.platekompaniet.no/dvdproduct.asp?id=BNA3023256 så jeg vil absolutt tro at en 10-åring kan se det. Hannah Montana ser jeg selv på og jeg vil mene det er harmløst, men så er jeg 23 da, og heller ikke sikker på hvor påvirket de små blir. Men du (eller foreldrene) kan jo snakke med henne om det, kanskje si at film stemmer ikke alltid med virkeligheten og sånn.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Personlig ville jeg heller bekymret meg over hvor pripne og fulle av billig Disney-moral disse filmene er.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Personlig ville jeg heller bekymret meg over hvor pripne og fulle av billig Disney-moral disse filmene er. Å? Fortell, please.
camilla* Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Alle jentene i klassen til min 10-åring elsker både high school musical (og Hanna Montana) Ser ikke noe galt i at de ser dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå