Gjest Anonym grunnet ekkelt Skrevet 12. juni 2003 #1 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg aner ikke hva dette kan være, men i det siste har håret mitt blitt invadert av små brune flyveinsekter.. dette kan ikke skyldes dårlig hygiene da jeg vasker håret hver dag.. jeg får full kløpanikk og det er like før jeg kutter av meg det meterlange håret mitt! Åssen blir jeg kvitt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #2 Del Skrevet 12. juni 2003 Har ingen anelse om hva det kan være, men hvis du går til et apotek kanskje de har noe som hjelper. Dersom du har barn kan det jo tenkes at du har blitt smittet av lus e.l. fra skole eller barnehage. Det er i alle fall lurt å gjøre skikkelig rent sengetøyet m.m. slik at du ikke smitter deg selv igjen. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 12. juni 2003 #3 Del Skrevet 12. juni 2003 Flyveinsekter? Dette høres merkelig ut. Du har ikke fått hodelus, da? I så fall får du midler mot dette på apoteket. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juni 2003 #4 Del Skrevet 12. juni 2003 Høres ut som hodelus ja. Dekk til håret med ett skaut og kom deg til apoteket og kjøp luseshampoo, kokvask sengetøyet ditt og legg pute og dynes i fryseren en stund slik at lusene dør. Har du barn bør disse også sjekkes. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 12. juni 2003 #5 Del Skrevet 12. juni 2003 Og husk! Lus er ekkelt, men det har ikke noe med dårlig hygiene å gjøre! Gjør som Minnie sier, så blir du kvitt dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg igjen Skrevet 12. juni 2003 #6 Del Skrevet 12. juni 2003 huff så ekkelt... men fikk mora mi til å sjekke hodebunnen men hun kunne ikke se noe.. men innen en time eller noe har de kjøpt slik en sjampo på apoteket. Skal vaske håret med en gang, og nå lurer jeg på hvor lang tid det tar før jeg føler meg bedre og lusene eller hva nå enn det er forsvinner... vær så snill og gi meg et positivt svar, dette er så ekkelt at jeg sitter og sutrer som en tulling! Jeg skifter iallfall sengetøy nå, det er smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juni 2003 #7 Del Skrevet 12. juni 2003 Legg sengetøyet i maskinen på 95 grader så er du sikker på at lusene dør. Hodelusene blir borte etter 3-4 omganger med luseshampoo men ikke vask håret flere ganger etter hverandre- det vil ikke få lusene til å forsvinne raskere. Hvis også hensyn til andre og dekk til håret med ett skaut, tørkle el. Dette kommer til å gå helt fint, du trenger ikke å klippe av deg håret eller noe slikt. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #8 Del Skrevet 12. juni 2003 Ok tusen takk for svar minnie. Men det er merkelig egentlig, for når folk ser etter for meg, så finner de null og niks, selv om jeg føler de kryper og biter meg i hodet Du tror ikke det kan være knott da? Ligner ikke på dem egentlig, jeg får visst bare innrømme at jeg er ekkel og lusbefengt, men jeg kommer nok til å ta to dusjer i dag og to i morgen, for sikkerhets skyld. Sukk, det blir 4 dusjer i dag, kanke klage på hygiene iallfall. Har dere noen bilder av disse jævellusene så jeg kan sammenligne og se? Jeg har sett disse i hue mitt iallfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 12. juni 2003 #9 Del Skrevet 12. juni 2003 Knott foretrekker hårløse områder. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juni 2003 #10 Del Skrevet 12. juni 2003 Knott setter seg ikke i håret på den måten som hodelus gjør. Her kan du se bilde av hodelusene- og som du selv skriver så er de brune; www.quantumhealth.com/news/articles_about.html Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #11 Del Skrevet 12. juni 2003 Æsj ja de er helt like... :-? Åssen i alle dager kan jeg ha fått dem? Fra noen andre i klassen muligens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. juni 2003 #12 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg forstår ikke at det kan være lus, ikke om de flyr... For lus flyr ikke, de kryper... Men vil du undersøke om det er lus, bør du få noen til å kikke etter luse egg, - det letteste stedet å se dem er bak ørene. De er på størrelse med et knappenålshode... Dersom det ER lus, er det en god idé å fukte håret og ta godt med balsam i, for deretter å ta en tett kam og gre håret igjennom. (Da vil eggene samle seg på kammen). Balsamen hemmer lusenes bevegelsesevne. Prosedyren skal utføres to ganger om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juni 2003 #13 Del Skrevet 12. juni 2003 Æsj ja de er helt like... :-? Åssen i alle dager kan jeg ha fått dem? Fra noen andre i klassen muligens? Det er nok ikke umulig, uansett må du ta deg fri fra skolen til du er kvitt lusene, hvis ikke kan du smitte andre. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #14 Del Skrevet 12. juni 2003 Det så bare ut som de hadde vinger, men kanskje ikke... men jeg tror jeg heller går for lusshampoen. Minnie jeg har jo klødd i hue en stund men syns ikke jeg kunne holde meg borte fra eksamen for dette.. i morra får vi vite hva vi kommer opp i i enda en eksamen, jeg vet ikke om jeg bør gå, det varer kanskje i 5 minutter så kan vi gå hjem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juni 2003 #15 Del Skrevet 12. juni 2003 Okay, men sørg for å dekke til håret ditt uansett og lykke til på eksamen. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #16 Del Skrevet 12. juni 2003 Aaaaah minnie :kysse: Uten deg til å svare meg hadde jeg ennå sittet og klødd meg i hodet og tenkt "det er bare tørr hodebunn, det er bare myggstikk" men nå får jeg snart min kjære shampo og da er det rett inn i dusjen med meg. Håper dette virker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 12. juni 2003 #17 Del Skrevet 12. juni 2003 Åssen i alle dager kan jeg ha fått dem? Fra noen andre i klassen muligens? Det kan hende men lus smitter utrolig lett. Det kan være at du har lent deg med hodet mot busssete, flysete o.s.v. Jeg har også hatt lus en gang (skjønner deg godt!) og da fikk jeg det fra noen utlendinger som jeg var mye sammen med. De var akkurat kommet til landet.(fikke det med seg fra utlandet altså!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 12. juni 2003 #18 Del Skrevet 12. juni 2003 En luskam kan også være god å ha!!! Fåes på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. juni 2003 #19 Del Skrevet 12. juni 2003 Ja, - det værste er å ikke vite hva det er... Lykke til med Shampoen og eksamen Det Minnie sa med tørkle er jeg ikke enig i - for lus kan altså ikke fly... Så med mindre du har tenkt å gni hodet ditt bort i noen skulle tørkle være overflødig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 12. juni 2003 #20 Del Skrevet 12. juni 2003 Lus kan faktisk forflytte seg forbausende godt fra hode til hode.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå