Gå til innhold

Hva syntes dere?

Fremhevede innlegg

Gjest Lille Bie
Skrevet

Hei!

Det har seg slik at jeg og min kjære driver og planlegger bryllup en gang i august 2010, vi har begge store familier og alle besteforeldrene våre lever, så det blir en del mennesker til denne festen. :jepp:

Men så satt vi å snakket om dette bryllupet i går, og det kom fram hos begge at vi ikke ønsker den tradisjonelle pakken, vel jeg kunne godt tenkt meg det, men jeg føler at omgivelsene våre ikke ligger tilrette for den type bryllup. Og her er grunnen:

Jeg og min kjære er begge jenter og jeg vet at våre besteforeldre er av den gamle skolen. Da vi ble sammen var det en lite leven, spesielt på min side og når vi i sommer forlovet oss ble det passet på at ingen fortalte det til Morfar + farmor og farfar. De er som sagt av den gamle skolen og syntes at giftemål bør være mellom mann og kvinne.

Så av den grunn har vi nå kommet fram til at vi ikke vil ha den tradisjonelle pakken, fordi om vi skulle kysset hverandre under middagen, (slik som nygifte gjærne gjør!) så vet jeg de hadde kommet til å sitter der og gryntet på nesten og snakket om "hvor synd det er at lille bie har giftet seg med en jente!", så vi hadde rett og slett ikke kommet til å nytt dagen vår slik vi ønsker. Fordi jeg vet at de IKKE hadde trivdes i den settingen.

For å "slippe unna" så tenkte vi å leie et stort lokale der det ikke er noen form for middag. Vi tenkte å ha hovedsaklig fingermat, tapas mm. som er pent dandert på ett bord :fnise: Som folk kan forsyne seg av som de ønsker, det blir da en slags stående buffet. Det skal også sirkulere servitører rundt med brett med champagne, slik at stemningen blir litt "løs" i begynnelsen,før vi bremser litt ned på serveringa, slik at gjestene ikke blir helt fotløse! :ler:

Vi tenkte da å invitere gjestene til rundt 7-8 slik at kvelden da ikke blir så lang, siden det ikke er en 3-4 timers lang middag gjemt inne i dagen mener jeg.

Etterhver så fjernes selvfølgekig maten og det kommer kaker og kaffe med avec.

Dette var litt dårlig forklart, men spørsmålet er: Hva syntes dere om opplegget vårt? Dette blir ikke noe superhøytidlig greie, men dresskoden blir vel uansett mørk dress. Og vi skal begge ha brudekjoler. :rødme:

Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres ut som det kan bli en flott feiring på den store dagen deres.

Er en fin måte å gjøre det på når dere føler at det "tradisjonelle" ikke blir helt riktig. Litt synd at dere føler at dere må gjøre det på en annen måte i forhold til familien, men skjønner godt at dagen fort kan bli ødelagt om bestemødre og slik sitter å rynker på nesa.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg synes dette høres veldig fint og avslappet ut. Jeg synes det viktigste er at du og din kjære kan kose dere og nyte hverandre den kvelden og da er det jo supert om en litt mer uformell samling kan få dere til å ha en flott og minnerik kveld :)

Skrevet

Høres i grunn koselig ut det :) På buffet-bord finner man ofte mye godt å spise også... Men skal dere være "stående" under hele opplegget...? Stående buffet/selskap ser pent ut, men kan bli svært slitsomt hvis seansen varer noen timer, noe det gjerne gjør i et bryllup. Spesielt for gamle mennesker.

Jeg tenker at de som rynker på nesa kommer nok til å gjøre det uansett hvordan dere legger opp festen. De kommer til å tenke det samme ved stående buffet, som ved tre-retters middag med bordsetting. Du skjønner...?

Hvis dere i utgangspunktet ønsker et "skikkelig bryllup", med festmiddag og det hele, så blir jo buffet et kompromiss på andres vegne.. Hvis dere egentlig vil ha festmiddag og full pakke, går det an å trikse litt med bordsettingen. Dropp langbord/E-bord, og sett heller opp runde bord. Da sitter dere sammen med de aller aller nærmeste, og kan plassere "rynke-på-nesa-gjester" på et helt annet bord uten at noen reagerer på det.

Dere har helt sikkert vært inne på tanken å gjøre det smått, men jeg nevner det likevel. Da inviterer dere de dere ønsker å feire dagen sammen med, evt kun forlovere feks. Bedre middag, spa-weekend osv. Kan ha en uformell fest for storfamilien ved en senere anledning.

Skrevet

Jeg synes det hørtes veldig bra ut. Jeg ville nok også tenkt litt som mamsemamma og kanskje hatt en mer eksklusiv feiring med de jeg følte det naturlig å dele dagen med, og hele invitere de gamle til en mer uformell fest. Jeg synes liksom at bryllup skal feires på en litt annen måte enn hvilken som helst fest, og man bør føle seg komfortabel til å kunne dele kyss og kjærlige ord til den man elsker på en slik dag. Da ville jeg ikke hatt mennesker rundt meg som kanskje ikke likte den "slags". Når det er sagt er det veldig mange som velger utradisjoneller bryllupsfeiringer uavhengig av legning fordi de føler at det tradisjonelle ikke passer de av ulike årsaker. Tror man kommer til å se mer og mer av det.

Gjest Lille Bie
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! :jepp:

For å svare deg mamsemamma: Det blir selvfølgelig plass til å sette seg ned og slappe av, men det er ikke meningen at folk skal strømme til matbordet, forsyne seg for og så sette seg en plass og spise. Iom at det ikke blir "servert" middag, vi skal kun ha fingermat som folk kan småspise til og kose seg :)

Planen vår først var å invitere rundt 80 stk, men da hadde vi luket bort folk som ikke var "nødvendig" å ha der, for å holde kostandene nede, så en del av dette opplegget er også for å kunne ha så mange gjester vi bare ønsker, samtidig som vi holder kostadene nede. Jeg tror at etter vi ble enig om denne løsningen kommer opp i rundt 120 mennesker + -, Ddet blir jeg en real fest! :ler:

Honey: Jeg er vel egentlig enig i at et bryllup bør feires på en annen måte enn en vanlig fest, men om vi klarer å arrangere dette på en gjennomført måte, slik at det får en helhet (og ikke slik at det ser ut som om folk ikke har noen plass å gjøre av seg) så tror og håper jeg at det blir en gjennomført fest! :)

Vi skal jo ha kaffe og kaker m/ avec, bryllupskake, bryllupsvals og alt det tilhørende, men det blir bare ikke den tradisjonelle middagen.

Skrevet

Jeg ville nok stortrivdes i et sånt bryllup :Nikke: Syns det hørtes kjempefint ut :)

Skrevet

Jeg elsker det utradisjonelle, dette høres koselig ut! :)

Jeg syns den tradisjonelle middagen kan bli litt vel lang noen ganger, og flere timer med taler... gjesp! :) Dette blir nok en vellykket fest :)

Gjest Lille Bie
Skrevet

:klemmer: Takk for positive tilbakemeldinger! Det er alltid kjekt å høre andres meninger om et litt utradisjonelt bryllup, slik at folk ikke blir helt :overrasket:

hehe.. :ler:

Gjest Lille Bie
Skrevet
Jeg elsker det utradisjonelle, dette høres koselig ut! :)

Jeg syns den tradisjonelle middagen kan bli litt vel lang noen ganger, og flere timer med taler... gjesp! :) Dette blir nok en vellykket fest :)

Der er vi enige! Det er vel kun de nærmeste som setter mest pris på lange taler osv.Jeg liker taler jeg også da (spesielt de som er til meg :fnise: ) Men vi ønser vel enn litt løsere steming enn det.. Taler blir det heeelt sikkert uansett! :ler:

Skrevet

Har vært i et bryllup i USA som var arrangert på den måten. Veldig koselig synes jeg.

Gjest Lille Bie
Skrevet

Er det noen som har noen ideer til hva man kan finne på under festen? slik at det ikke blir ett fyllekalas mener jeg! :fnise:

Jeg hater polynese, så det er ikke aktuelt. Og selskapsleker er for barneselskap.. såå... Er det noen som har noe annet forslag? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...