Gå til innhold

Aktiviteter med tenåringer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mim_*
Skrevet

Våre barn er snart i tenårene begge to. Jeg har stor forståelse for at de er mer opptatt av å være sammen med venner istedenfor aktiviteter med foreldrene.

Hva gjør andre sammen med sine 12/13 år gamle barn som alle trives med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Tur i skogen med hunden

* Ser film hjemme

* Ser på realityprogrammer (Top model, 71 grader nord, Robinson)

* Ridetur

* Spiser spennende mat på eksotiske restauranter

* Shopping hvis jeg spanderer :)

Skrevet

* tur i fjellet/skogen

* tur med båten

* se film og tv-serier

* lage god mat

* spille brettspill

* hobbyting (lage smykker av perler, lage kort, scrapbooking mm). Men bare jenten som liker dette

* fotografering

Skrevet

kino er populært hos oss. Ellers er det shopping. Hadde mor /datter tur til London som tenåringjenta fikk i bursdagsgave. Det var kjempegøy for begge.

Skrevet

Lage mat, gå tur, teater, kjøretur, spille, sykle, se film/ tv.

Skrevet

Jeg er selv 12 år og jeg syns ikke det er så gøy å gjøre noe sammen med familien når man kan risikere å møte på noen klassekamerater. Men filmkvelder hjemme og slikt syns jeg er ok. Man kan ikke forvente at tenåringer skal være veldig engasjert i å gjøre ting med familien.

Skrevet
Jeg er selv 12 år og jeg syns ikke det er så gøy å gjøre noe sammen med familien når man kan risikere å møte på noen klassekamerater. Men filmkvelder hjemme og slikt syns jeg er ok. Man kan ikke forvente at tenåringer skal være veldig engasjert i å gjøre ting med familien.

Dette er vel omtrent samme holdningen som vår tenåring har. :)

H*n haaaater å bli sett offentlig sammen med foreldrene, så det er bare å glemme å gå på kino sammen eller noe sånt. Å spise ute på restaurant er ok, men det har vi ikke råd til så ofte. Det er lenge siden sist.

Ellers gjør vi stort sett ting sammen på ferie, men sjelden i hjembyen. Dessverre.

Skrevet

Vi kjører dem til/fra trening når de ikke kan sykle selv, stiller opp på kamper (ikke trening), drar på ski, spiller spill hjemme, ser tv, fjellturer, fotografering, scrapbooking etc. Bruker mer tid sammen med dem i ferier og innmellom i helgene, enn hverdager og til dels i helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...