Gjest Tristessa Skrevet 12. juni 2003 #1 Skrevet 12. juni 2003 Her regner det i dag, jeg er værsyk og vil bare kose meg skikkelig i kveld med dvd, te og noe godt. Og det kjære Kg'ere, skal dere få hjelpe meg med. Har noen en oppskrift på noe søtt/digg som passer på en litt pyton dag? På forhånd takk!
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2003 #2 Skrevet 12. juni 2003 Mandelgodt, En sprø og deilig pai Deig 2 1/2 dl hvetemel 2 ss sukker 75 g smør 1 oppisket egg Fyll 2 egg 50 g smeltet smør 1 dl smeltet honning eller lys sirup ca 125 g grov hakkede mandler eller nøtter Kjør deig ingrediensene sammen til en deig i foodprosessor. Kjevle den ut og ha i en paiform (ca 24 cm)eller lignende. Sett i kjølesakpet ca en halv time. før du steeker den på 175 grader i ca 10 min. Mens skallet steker lag fyllet. pisk sammen eggene ha i smeltet smør og honning og sukkeret. Bland godt. Fordel mandlene på den varme bunnen og hell fyllet over. Stek på nederste rille i ca 45 min på 150 grader. La den hvile en stund før du løsner den fra formen. Denn er nydelig med krem eller vaniljesaus til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå