Gå til innhold

hvilken sofatype utnytter plassen best?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest _gjesty

en to pluss to eller en hjørnesofa? Den bør ikke være så ruvende i rommet, derfor lurer jeg veldig. Vanskelig å se før man har fått sofaen inn i huset, og da er det jo litt seint å begynne å ombestemme seg så mange ganger. Jeg vil ikke ha en sofa som er mye over 2 meter i bredde noen av veiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tør ikke si sikkert, men jeg vil tro hjørne/buesalonger utnytter plassen best.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lillian!

En hjørnesofa gir plass til flere på mindre plass, fordi den også utnyttet hjørnet maksimalt.

2+3 eller 3+3 vil enten gi et tomrom i hjørnet eller bruke masse plass fordi de må stå rett ovenfor hverandre.

Vil man ha masse ut av liten plass, så ville jeg valgt en hjørnesofa og et lite salongbord med klaffer (i tilfelle man trenger mer bordplass en gang i blant).

Ta med målene til butikken når du skal kjøper sofa. Mange møbler ser små ut i et stort lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor har så og si alle samme romløsning og akkurat like store stuer. Vi har hjørnesofa og mye bedre plass i stua enn våre naboer som har 3 + 2.

Så for å utnytte plassen er nok hjørnesofa best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenkte vi også, da vi for 15 år siden endelig hadde råd til hjørnesofa! Massssse plass, joda, men etterpå! Sofaen blir jo aldri slitt! Vi har flyttet tre ganger siden det, og kan jo ikke for syns skyld hive sofaen :roll:

Angrer så veldig på at jeg ikke kjøpe 3+3 - det ville vært så mye enklere å møblere med. Hjørnesofaen har nemlig vært alt for stor - og dessuten har vi til tider ønsket å bruke bare en sofa + stoler. Hjørnesofaen bestod av 3+hjørne+3, men en "avkuttet" 3'er gjør ikke akkurat samme nytten som en komplett 3'er :hoho:

Anbefaler 3+3 eller 3+2 - det gir deg mye mer fleksibilitet når du ønsker å gjøre noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen hadde hjørnesofa - jeg har 2+3... Er egentlig glad for det når jeg flytta til et annet sted nå. Hjørnesofaen utnyttet plassen bedre, men 2 + 3 er mer fleksibelt...

Smak og behag med andre ord :roll:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hjørne/bue-sofa med 3+bue+2.

Den var for så vidt god å sitte i, men ELENDIG å ligge på :cry: , dessuten var den "umulig" å om-møblere med. Man kunne "snu" buen slik at 2 og 3-setern ble motsatt, men det hjalp ikke i det lange løp, for vi liker å kunne flytte om i stua i ny og ne.

Så vi solgte bue-sofaen og kjøpte 3+3, og vi har ikke angra en dag!! :wink:

Vi har dem stående mot hverandre, og det blir mye kosligere når man da har besøk og alle blir sittende "ansikt til ansikt".

På sett og vis tar kanskje 3+3 mere plass enn bue/hjørne-løsning, men med tanke på bordet man skal bruke til, så er 3+3 mye bedre. Syns det mangler litt "bord" til buesofaen!!! Selvsagt finnes det mange typer bord, men det bordet vi hadde er rimelig stort til salong-bord å være.

Tror dere må tenke godt over hva dere trenger og hvilken bruk dere har av sofaen!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjørnesofa er et stygt åttitallsfenomen, som kan hende utnytter plassen veldig godt. Men den er håpløs å møblere med, håpløs å flytte på, håpløs å ligge i og håpløs å sitte i. Kjøp en toseter og en treseter, så har du mye mer fleksibilitet. Dessuten får du da en sofasalong som ser ut.

Ta det pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss da, Kid-a. Det finnes da flotte moderne hjørnesofaer! Men ikke sånne "hyttesofaer" da i furu og med blomstertrekk... *grøss* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjørnesofaen til mor, er lett å flytte, god å sitte/ sove i og faktisk ganske pen, og den ligner altså ikke på noe fra 80-tallet. Hjørnesofa utnytter plassen bedre, men jeg liker personlig veldig godt to ganger tre-seter sofa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...