Blåbæret Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Vi lurer på om vi skal ha med den lille i svømmehallen. De har babybasseng der som er godt og varmt. Men det jeg lurer på er om der fines mindre vantette bleier en de libero har. De minste er fra 7-10 kg. Jenta vår er ikke mere en ca 4,5 kg så disse blir vel alt for store?
Minni-Mus Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg gikk på babysvømming med min første. Der kunne man bgynne når babyen var 6 uker gammel og når navlestumpen var falt av og alt var fint med den!! Vi var vel første gang når hun var 8-9uker. Man er jo ikke så lenge i vannet de første gangene heller, mye nytt, mye lys og lyder. men veldig koselig Vi fikk utdelt badebleie i bassenget den passet fint den, de var ikke store.
Blåbæret Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2008 Vert innom svømmehallen å sett nå. De selger små badebleier der =) De har ikke babysvømming her selv om der er babybaseng i svømmehallen. Det er litt dumt, men vi tar henne med å prøver oss litt frem for å se om hun liker det. Jeg kommer ikke til å duppe henne under vannet. Det tørr jeg ikke så lenge ingen profesjonelle viser meg hvordn det skal gjørest. Hva annet er det smart å ta med seg til den lille? Jeg tenker stellematte, håndkle, såpe og en pysjamas så hun slipper å skifte når hun kommer hjem og skal legge seg.
Grooo Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Badeslynge er genialt, glatt baby i dusjen er skummelt... Med slynga sitter babyen trygt fast på magen din til/fra bassenget og i dusjen.
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Babyen trenger ikke dusje. Skal helst ikke det, sier man her i alle fall. Både pga faren for å falle med babyen i armene, og fordi babyen kan bli redd av dusjinga. Bedre å bade kvelden før. Er jo begrena hvor skitten en baby er.
Blåbæret Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2008 Vi hadde henne med oss i går og det gikk fint =) Hun var litt skeptisk til alle lydene og plaskinga fra andre barn men utenom det så virket det som om hun likte det. Det skal prøves igjen. Hun sukket som et lys med en gang vi kom hjem. Stakar liten, var døds trett Vi dusjer med jenta vår. Dette er fordi hun liker bedre å dusje en å bade i baljen sin. Hun blir trettere av dusjen også. Så dette funker bedre for oss. har et håndkle i armene mine slik at hun ikke skal skli
Grooo Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Babyen trenger ikke dusje. Skal helst ikke det, sier man her i alle fall. Både pga faren for å falle med babyen i armene, og fordi babyen kan bli redd av dusjinga. Bedre å bade kvelden før. Er jo begrena hvor skitten en baby er. Man må da skylle av klorvannet etter bading? Dusjet aldri babyen før svømming jeg heller, men etter svømming må de jo skylles rene for klorvann.
Gjest imli Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Man må da skylle av klorvannet etter bading? Dusjet aldri babyen før svømming jeg heller, men etter svømming må de jo skylles rene for klorvann. Bade når de kommer hjem?
Grooo Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Bade når de kommer hjem? Okei, man velger forskjellig. Jeg ville ikke latt mitt barn ha klorvannet på kroppen så lenge, men det er jo opp til hver enkelt.
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Okei, man velger forskjellig. Jeg ville ikke latt mitt barn ha klorvannet på kroppen så lenge, men det er jo opp til hver enkelt. Var det vi fikk beskjed om på babysvømminga Uansett har jeg ikke lyst til å ta sjangser med ungen min. Litt klorvann på huden er ikke farlig med mindre man har en hudsykdom, og da bør man jo uansett ikka bade i klorvann
thapara Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) .. Endret 23. februar 2009 av thapara
Elle_liten Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 De selger oppblåsbare stellematter på ikea, hvis man bor i nærheten. De er fine å ha i dusjen, sies d. Jeg pleier å dusje lillemann først, så legger jeg han på et håndkle i garderoben mens jeg dusjer. Kjenner til det med glatt baby. Der vi bader går det an å ta av dusjhodet, og da kan man sette seg på huk m babyen på fanget.
Grooo Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Uansett har jeg ikke lyst til å ta sjangser med ungen min. Litt klorvann på huden er ikke farlig med mindre man har en hudsykdom, og da bør man jo uansett ikka bade i klorvann Nettopp derfor jeg brukte (og anbefaler) badeslynge, da sitter ungen trygt og godt. Både i dusjen og på vei til og fra bassenget. Litt klorvann har man ikke skade av nei, meg jeg vil nå helst ha det av både min og babyens kropp så raskt som mulig. Hos oss hadde de også en balje, men når 10-15 babyer var på svømming samtidig var det gjerne lang kø for den...
Gjest Gjest_SILJE_* Skrevet 29. oktober 2008 #15 Skrevet 29. oktober 2008 Hva er en badeslynge da? :klø: Google er en fin ting Badeslynge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå