Gjest Overrasket Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Har noen hatt erfaring i å kun være interessert i ett kjønn, men plutselig falle for et individ av det andre kjønnet? Jeg er 30 og har plutselig falt for en annen kvinne (det skjedde ved første blikk og har vedvart i 3-4 mnd). Det er dyp kjærlighet og ikke lyst det dreier seg om, selv om jeg også er seksuelt tiltrukket. Jeg har ikke og har aldri hatt interesse for andre kvinner. Det er bare denne ene personen som jeg er helt fortapt i. Det føles så merkelig naturlig. Den eneste forskjellen er at jeg merker at jeg har et større behov for å beskytte enn å bli beskyttet. Det føles merkelig å prøve å fortelle meg selv at jeg kanskje er bifil, men det spiller jo virkelig ingen rolle, egentlig. Jeg tror hun føler det på akkurat samme måten - ingen av oss som tør å være den første til å ta det opp. Dessverre er hun i et heterofilt samboerskap, så det blir vel ingenting av. Jeg har lyst til å dele livet mitt med henne og bli gammel sammen med henne. Bare nyskjerrig på om andre har opplevd det samme eller noe liknende.
Atea Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Har noen hatt erfaring i å kun være interessert i ett kjønn, men plutselig falle for et individ av det andre kjønnet? Jeg er 30 og har plutselig falt for en annen kvinne (det skjedde ved første blikk og har vedvart i 3-4 mnd). Det er dyp kjærlighet og ikke lyst det dreier seg om, selv om jeg også er seksuelt tiltrukket. Jeg har ikke og har aldri hatt interesse for andre kvinner. Det er bare denne ene personen som jeg er helt fortapt i. Det føles så merkelig naturlig. Den eneste forskjellen er at jeg merker at jeg har et større behov for å beskytte enn å bli beskyttet. Det føles merkelig å prøve å fortelle meg selv at jeg kanskje er bifil, men det spiller jo virkelig ingen rolle, egentlig. Jeg tror hun føler det på akkurat samme måten - ingen av oss som tør å være den første til å ta det opp. Dessverre er hun i et heterofilt samboerskap, så det blir vel ingenting av. Jeg har lyst til å dele livet mitt med henne og bli gammel sammen med henne. Bare nyskjerrig på om andre har opplevd det samme eller noe liknende. Ja jeg har opplevd det to ganger, og begge gangene ble det bare litt kyssing. 'Som din venninne var jeg sammen med en mann og det føltes feil å gå videre dvs det passet liksom ikke. Men bare to ganger i løpet av så mange år så det var spesielle damer jeg møtte. Vanligvis tenner jeg jo ikke på damer...selv om de kan være så vakre som bare damer kan være... Kan du ikke snakke med henne? Jeg vet at det ikke er lett, men hvis dere f.eks har kysset blir det betydligere lettere. Del en flaske vin med henne og gi henne en smask.
Gjest Overrasket Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Jo, jeg kan selvsagt snakke med henne, men jeg er så redd for å skremme henne vekk dersom jeg tar feil av hennes følelser for meg. Dersom jeg må velge mellom vennskap og å miste henne ved å fortelle hva jeg føler, velger jeg vennskapet. Tror du ikke at det vil bli mer tydelig etterhvert? Ellers veit jeg at hun kunne tenke seg ut av forholdet hun er i. Han har behandla henne utrolig dårlig i mange, mange år.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jo, jeg kan selvsagt snakke med henne, men jeg er så redd for å skremme henne vekk dersom jeg tar feil av hennes følelser for meg. Dersom jeg må velge mellom vennskap og å miste henne ved å fortelle hva jeg føler, velger jeg vennskapet. Tror du ikke at det vil bli mer tydelig etterhvert? Ellers veit jeg at hun kunne tenke seg ut av forholdet hun er i. Han har behandla henne utrolig dårlig i mange, mange år. Jeg synes ikke du er ei god venninne hvis du velger å utforske dine følelser nå som hun har det tøft. Dessuten er hun i et forhold (selv om det er dårlig), og da har man med å holde seg unna synes jeg. Om man er i en vanskelig livssituasjon trenger man venner som gir omsorg og støtte, ikke noen som bidrar med mer forvirring og støy.
Gjest Hei trådstarter! Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Jeg synes ikke du er ei god venninne hvis du velger å utforske dine følelser nå som hun har det tøft. Dessuten er hun i et forhold (selv om det er dårlig), og da har man med å holde seg unna synes jeg. Om man er i en vanskelig livssituasjon trenger man venner som gir omsorg og støtte, ikke noen som bidrar med mer forvirring og støy. Det kommer da helt an på hva denne andre kvinnen tenker. Kanskje hun er en av disse som gjerne vil finne seg noen andre før hun bryter ut av et forhold, fordi hun er vant med å bli "beskyttet"? Det virker også logisk i og med at trådstarter selv har merket at rollene har skiftet for henne denne gangen, da hun nå føler seg som den som skal beskytte. Jeg synes dog ikke at du bare skal smaske løs. Men en god samtale om temaet kan du virkelig ta opp. Hun vil nok være veldig obs på hva slags signaler hun sender dersom du drar temaet på bane, og da skal det ikke være så vanskelig for deg å plukke opp en eventuell interesse eller ikke. Lykke til!
Gjest singel lesbe Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Tja, de fleste som faller for samme kjønn blir vel overrasket første gang (ev. eneste gang). Sikkert helt normalt. Dette gjelder nok også ønsket om å beskytte, mer enn behovet for beskyttelse (selv om mange skeive damer også har det behovet hehe). Men, når dama er i forhold... Prrrrrooo. Så bør du vel respektere det, mildt sagt. Uavhengig av hvordan forholdet er på hjemmebane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå