Tjorven Skrevet 12. juni 2003 #1 Del Skrevet 12. juni 2003 Har nå (endelig) kommet i gang med å lese Hobbiten. Skal etterpå begynne på Ringenes Herre-bøkene. Men disse rune-tegnene, finner det noen oversikt over hvilke bokstaver de tilsvarer? Det står noen forklaringer i boka mi, men de er så dårlige. Finnes det noen oversikt noe sted over runene som benyttes i disse bøkene? De er vel litt ulike fra de norske runene? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *anonyma* Skrevet 12. juni 2003 #2 Del Skrevet 12. juni 2003 Det står ganske godt forklart i tilleggene i min utgave av Ringenes Herre (alle tre (seks) bøkene i en bok uten illustrasjoner), mulig det også finnes i andre utgaver. Jeg vil også tro at de ligger på nett ett eller annet sted, tatt i betraktning hvor mange Tolkien-fanatikere det finnes :D Prøv å søke på "runes" eller "Cirth". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 13. juni 2003 Takk for svar. Mulig runene står i Ringenes Herre-bøkene, men de står altså ikke i Hobbiten... Men men... Skal se om jeg finner noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *anonyma* Skrevet 13. juni 2003 #4 Del Skrevet 13. juni 2003 Har hatt lit mer tid til å lete.... Her er en side om runespråket som Tolkien lagde. http://www.omniglot.com/writing/cirth.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 13. juni 2003 Tusen takk for kjempegod hjelp! Det var veldig snilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå