Gjest 10na Skrevet 12. juni 2003 #2 Skrevet 12. juni 2003 Grønn asparges - min favoritt!!!! Skjær enden av dem - den kan ofte være litt tre-aktig. Kok opp lettsaltet vann, og ha i aspargesen. Kokes i ca. 5-7 min alt etter tykkelsen. Men, for all del - ikke kok den ihjel - det skal være litt "tyggemotstand". Og til slutt - grønn asparges trenger du ikke skrelle. Bon Apetit!
LilleBille Skrevet 12. juni 2003 #4 Skrevet 12. juni 2003 Asparges er bare totalt nydelig - servert med holandaise/bearnaise saus og spekeskinke... NaM NaM Kan gjerne grilles også ... er par minutter på hver side... .. og i stedet for å skjære nederst .. knekk den... da brekker du av det som er treent... (den knekker akkurat riktig sted..)
Gjest Jamila Skrevet 12. juni 2003 #6 Skrevet 12. juni 2003 Store asparges kokes max 5 minutter her i huset. Has i kjele med fosskokende vann. Miniasparges kokes i 3 1/2 minutt. Kokes de lengre syns jeg de blir vassne.
MarianneE Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2003 Takker!! Dagens middag blir da: Stekte sommerkoteletter med timiankryddrede sitruspoteter og smørkokte asparges. Is til dessert! Tenkte bare og lage noe ekstra godt til min elskede mann, for jeg synes han fortjener det så inderlig! Selvom jeg er syk idag, så drister jeg meg på dette. Hadde jeg bare husket og kjøpe sitron på butikken....... :x
starie Skrevet 12. juni 2003 #8 Skrevet 12. juni 2003 Hørest godt ut! Vi skal ha stekte kyllinglår, med ris og hjemmelaget saus. :D Og salat til.
Liza Skrevet 12. juni 2003 #9 Skrevet 12. juni 2003 noen skjærer også av "ørene" da de kan smake litt bittert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå