Gå til innhold

Til hundeoppdrettere, folk som har kjøpt av oppdrettere, hjelp meg litt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Mitt søskenbarn kjøpte seg i fjor hund, hun har drevet med hunder helt siden familien kjøpte den første familiebikkja da hun var bare 5 år. I dag er hun 35 og har brukt store deler av livet på oppdrett av hunder, utstillinger, og har generellt sett ett godt navn og rykte innenfor miljøet.

I fjor kjøpte hun en helt spesiell hundevalp fra en oppdretter, hun betalte hele 15 000 kroner for valpen som er av rasen new fondler, eller hvordan det skrives, altså de store hundene..

I kontrakten ble det skrivd at dersom mislighold av hunden forekommer, vannskjøttsel osv osv, så har oppdretter rett til å ta tilbake hunden. Oppdretteren kom hjem til henne i en periode på 3 uker etter kjøpet for å se åssen valpen og ny eier fungerte sammen, det ble fullt og holdent godkjent. I dag pratet jeg med min onkel, og han fortalte meg at oppdretteren av valpen hadde kommet hjem og hentet hunden mens kusina mi var på jobb. Det er ingen grunner for det, da hunden er både sunn og frisk og oppfulgt med det ene og det andre den trenger.

Kan man virkelig gjøre slikt? Ble litt nysgjerrig her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er jo tyveri :sjokkert:

Ja, det jeg og tenkte, regner med det blir ordna opp i, men at de faktisk kom og rett og slett stjal den fra hagen hennes liksom :hakeslepp:

Skrevet

Er hunden solgt, så er hunden solgt. En kjøpekontrakt kan ikke tilby dårligere vilkår enn kjøpsloven. Dette er bare å anmelde til politiet. Ta med kvittering og kjøpekontrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...